printlogo


کد خبر: 244323تاریخ: 1400/11/9 00:00
بی‌اعتنایی عابران در مرکز پاریس به جان باختن هنرمند فرانسوی
عکاس معروف فرانسوی یخ زد

«رنه روبر» عکاس معروف 84 ساله فرانسوی که برای قدم زدن به مرکز پاریس رفته بود، ناگهان از هوش رفت و به زمین افتاد و پس از 9 ساعت بی‌اعتنایی رهگذران، بر اثر سرما درگذشت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در حالی که «رنه روبر» به مدت 9 ساعت روی زمین در برف افتاده بود و نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی داشت هیچ یک از رهگذران و ساکنان آن منطقه پاریس به وی کمک نکردند. 
عکاس سرشناس فرانسوی بر اثر سرمازدگی شدید و آسیب تروماتیک مغز در بیمارستان بستری شد اما در بیمارستان فوت کرد. آنطور که اسپوتنیک نوشته است، میشل مونپونته، خبرنگار شبکه فرانس اِنتر و یکی از دوستان رنه روبر درباره مرگ او گفت: «او در یک محل شلوغ رستوران‌ها و عابران پرشمار به‌ علتی نامعلوم نقش بر زمین می‌شود اما هیچ‌کس سراغش نمی‌رود. ساعت ۹ و نیم شب، سرانجام یک کارتن‌خواب با اورژانس تماس می‌گیرد و ماجرا را تعریف می‌کند. آمبولانس هم ساعت ۶ و نیم صبح پنجشنبه می‌رسد. رنه روبر ۹ ساعت وسط سرما کف خیابان مچاله شده بود». 
آقای مونپونته در یک پیام توئیتری نوشت: «اگر این ماجرا درسی برای ما داشته باشد این است که اگر دیدیم کسی در خیابان افتاده، فارغ از مشغله‌ها و عجله‌های‌مان، سراغش برویم». رنه روبر عکاس نه‌تنها در فرانسه بلکه در جهان به خاطر عکس‌های تاثیرگذاری که گرفته بود شهرت داشت.

Page Generated in 0/0052 sec