printlogo


کد خبر: 244333تاریخ: 1400/11/9 00:00
اخبار

پیام تبریک رئیس‌جمهور در پی صعود تیم‌ ملی  به جام‌جهانی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پیامی به ملت ایران راهیابی تیم‌ ملی  فوتبال ایران به جام‌جهانی ۲۰۲۲ را تبریک گفت. متن پیام تبریک رئیس‌جمهور به این شرح است:
بسم‌‌الله الرحمن الرحیم
پیروزی‌های پی‌درپی و مقتدرانه تیم‌ ملی  فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی انتخابی جام‌جهانی و راهیابی به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر موجی از شادی و شعف را برای ملت سربلند ایران به ارمغان آورد. 
اینجانب با تبریک این موفقیت بزرگ به مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و مردم غیور ایران که تجلی پویایی و شکوه یک ملت هستند، از تلاش‌های ارزنده همه دست‌اندرکاران، مربیان و بویژه بازیکنان توانمند و باغیرت تیم‌ ملی  فوتبال، صمیمانه سپاسگزارم و از درگاه خداوند آرزوی سلامتی، سرافرازی و ادامه پیروزی‌های آنان را در مراحل بعدی دارم.
***
درخواست عجیب باشگاه پورتو از تیم ملی
درخواست باشگاه پورتوی پرتغال برای بازگرداندن مهدی طارمی بعد از صعود تیم‌ ملی  ایران به جام‌جهانی با مخالفت دراگان اسکوچیچ مواجه شد! طارمی برای رسیدن به اردوی تیم ملی، شرایط بسیار عجیبی را در سفر به تهران تجربه کرد و کار به جایی رسید که بامداد روز بازی با عراق به هتل محل اقامت تیم‌ ملی  رسید. طارمی به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب استانبول، با تاخیر زیادی از پرتغال به ترکیه رفت اما در شهری نزدیک به ۸۰۰ کیلومتری استانبول زمینگیر شد. او یک شب بلاتکلیف بود و سپس با سفر زمینی خودش را به آنتالیا رساند و با تاخیر زیاد و خستگی شدید در نهایت به ایران بازگشت. با وجود این اتفاقات، طارمی در بازی با عراق در ترکیب اصلی حضور داشت و گل صعود به جام‌جهانی را به ثمر رساند. حالا که صعود ایران به جام‌جهانی قطعی شده است، باشگاه پورتو از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرد طارمی را به پرتغال بازگرداند! مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم‌ ملی  ایران با تایید این خبر گفت: بعد از صعود به جام‌جهانی، باشگاه پورتو دنبال این بود طارمی را به پرتغال بازگردانیم. سرپرست تیم‌ ملی  که با برنامه «ورزشگاه» گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد این درخواست با مخالفت سرمربی ایران مواجه شده است. تیم فوتبال پورتو ۱۱ بهمن در چارچوب هفته بیستم لیگ پرتغال به مصاف تیم ماریتیمو می‌رود؛ در حالی که تیم‌ ملی ایران ۱۲ بهمن با امارات بازی دارد. به گفته خورشیدی، باشگاه آ.اک یونان هم برای دیگر ملی‌پوشان ایران از جمله میلاد محمدی و کریم انصاری‌فرد همین درخواست را کرده است. 
***
واکنش وزارت ورزش به خبر سیلی خوردن سجادی؛ دروغ محض
وزارت ورزش و جوانان فیلم و خبر منتشر شده درباره سیلی یک هوادار پرسپولیس به وزیر ورزش و جوانان را قویا تکذیب کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، خبر و فیلمی مبنی بر اینکه «هنگام ورود سیدحمید سجادی به ورزشگاه آزادی، یکی از هواداران پرسپولیس ناراحتی خود را از شرایط این باشگاه با سیلی به صورت وزیر ورزش و جوانان نشان داد»، منتشر شده که روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان قویا این موضوع را تکذیب کرده و اعلام می‌کند: تماشاگران فهیم حاضر در استادیوم آزادی در کمال احترام جناب آقای مخبر و دکتر سیدحمید سجادی را در کنار خود پذیرا شده و معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر ورزش و جوانان به همراه هواداران فوتبال به تشویق تیم‌ ملی پرداختند. انتصاب چنین شایعاتی به باشگاه وزین فرهنگی- ورزشی پرسپولیس که اخلاق‌مدارترین طرفداران را دارد، در شبی که مردم شریف ایران و ورزش‌دوست کشورمان و مسؤولان خدوم کشور با صعود تیم‌ ملی  فوتبال به جام‌جهانی شادترین لحظات را تجربه کردند، مبنایی جز تخریب این باشگاه ندارد. از مردم آگاه و ورزش‌دوست کشورمان درخواست می‌شود فارغ از رنگ‌ها، آبی یا قرمز با پرهیز از چنین شایعاتی، جشن تاریخ‌سازی جوانان ملی‌پوش کشورمان را با نگاه قدرشناسانه، هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند. 
***
سجادی: به صعود سریع تیم‌ ملی  افتخار می‌کنیم
وزیر ورزش و جوانان در حاشیه سفر به انزلی از ورزشگاه تختی این شهر بازدید کرد. حمید سجادی دیروز از ورزشگاه تختی انزلی و زمین فوتبال شهید پیشگاه هادیان شهر انزلی بازدید کرد. وزیر ورزش در حاشیه این مراسم گفت: من پیش از هر چیز صعود تیم‌ ملی  فوتبال ایران به جام‌جهانی را تبریک می‌گویم. همه ایران و ایرانیان خوشحال شدند و ما نیز به این صعود سریع افتخار می‌کنیم. وی ادامه داد: این سفر در کنار ریاست‌جمهوری اهداف مختلفی دارد. پس از انزلی قرار است به شهرهای تالش و آستارا سفر کنیم. سعادتی بود که در این ورزشگاه تاریخی گیلان حضور پیدا کنم. من سابقا با تیم سایپا خاطرات خوبی در اینجا دارم. انزلی تاریخی قوی در ورزش کشور دارد و این مجموعه با توجه به وضعیت فعلی نیاز به رسیدگی دارد. این ورزشگاه نیاز دارد هر چه سریع به استانداردهای واقعی خود برسد. ما در تلاشیم هر چه سریع‌تر این ورزشگاه به حالت عادی بازگردد و شاهد باشیم این ورزشگاه به جایی در شأن مردم ورزش‌دوست انزلی بدل شود. سجادی اظهار داشت: من خودم پیگیر هستم و در تلاشیم. امیدوارم با شرایطی که مهیا خواهد شد، میزبانی ملوان را نیز شاهد باشیم. این تیم با این سابقه و افراد نام‌آور در ورزش و فوتبال کشور باید بتواند میزبانی‌های شایسته داشته باشد. البته بافت شهری به این ورزشگاه بسیار نزدیک شده و شاید باید به این فکر باشیم که مثل بسیاری از جاهای دنیا، این ورزشگاه را به منطقه‌ای دیگر منتقل کنیم. 

Page Generated in 0/0055 sec