printlogo


کد خبر: 244339تاریخ: 1400/11/9 00:00
اخبار

ممنوعیت تردد ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری از سال ۱۴۰۱
معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ممنوعیت فعالیت ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری از ابتدای سال آینده خبر داد. سیدعلی محتشمی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ملاک و شرایط فرسودگی خودروهای حمل‌و‌نقل عمومی گفت: بر اساس قانون هوای پاک دولت مکلف است ضوابط فرسودگی ناوگان، چه در بخش سواری و شخصی و چه حمل‌و‌نقل عمومی را که تاکسی ذیل آن قرار دارد، تعیین کند. وی با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه ماده ۸ قانون هوای پاک که شرایط و ملاک فرسودگی در آن قید شده است، از ابتدای سال ۱۴۰۱ برابر الزامات قانونی از تردد هر گونه تاکسی کاربراتوری در سطح کلانشهرها از جمله تهران ممانعت به عمل می‌آید، گفت: لذا مالکان تاکسی‌های فرسوده که شامل این شرط می‌شوند یعنی تاکسی‌های‌شان کاربراتوری است باید نسبت به نوسازی و ثبت‌نام تاکسی جدید اقدام کنند. محتشمی‌پور با بیان اینکه دیگر نوع و سن تاکسی، ملاک فرسودگی نیست، اظهار کرد: اساسا ساختار خودروهای کاربراتوری مشمول فرسودگی ناوگان شده و پلیس راهور مکلف به هدایت این خودروها به پارکینگ خواهد بود. وی با بیان اینکه تنها ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری در تهران فعالند و مشمول این مصوبه می‌شوند، افزود: از مالکان تاکسی‌های کاربراتوری می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام جهت خرید تاکسی جدید اقدام کنند تا در سال ۱۴۰۱ متحمل خسارت نشوند. 
***
خسارت 4 هزار و 495 میلیارد تومانی سیل و توفان در استان کرمان
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان مجموع خسارات ناشی از سیل و توفان از ۲۵ تا ۳۰ دی‌ماه در استان کرمان را ۴ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد. مجید سعیدی گفت: این میزان خسارت پس از ارزیابی توسط کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های ۱۵ شهرستان تحت تاثیر سیل و توفان در قالب فرم‌های استاندارد تهیه شده است. وی ادامه داد: از مجموع خسارت‌های برآورد شده، حدود ۲ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان مربوط به بخش زیربنایی و حدود یکهزار و ۷۰۱ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است. سعیدی تصریح کرد: ۳ هزار و ۷۹۲ واحد مسکونی نیز در این ایام آسیب دیده‌اند که ۳ هزار و ۴۸۰ واحد نیاز به تعمیر دارد و ۳۱۲ واحد باید بازسازی شود. وی عنوان کرد: برآورد صورت‌گرفته به همراه مستندات به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده که با امضای وزیر کشور جهت طرح در جلسه هیات‌دولت به سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد. وی اظهار کرد: پس از تصویب و ابلاغ اعتبارات جبران خسارت‌های وارده، پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد. 
***
اولین جلسه رسمی ثبت جهانی واکسن برکت برگزار شد
نشست گروه دارویی برکت با سازمان جهانی بهداشت به منظور ثبت جهانی واکسن کوو ایران برکت برگزار شد. نشست گروه دارویی برکت و تیم مطالعاتی واکسن با سازمان جهانی بهداشت برای ثبت جهانی واکسن کوو ایران برکت برگزار شد. در این جلسه ابتدا گروه دارویی برکت معرفی شد و پس از آن به ترتیب مراحل مطالعات شامل مطالعات حیوانی و بالینی توضیح داده شد. این نخستین جلسه رسمی با مسؤولان سازمان جهانی بهداشت بود و برای تکمیل ثبت واکسن به جلساتی دیگر نیز نیاز است. پیش‌تر مقاله علمی و مستندات تولید واکسن برکت در مجله مدیکال وایرولوژی با ضریب تأثیر 989.6 و در رده نشریات Q۱ منتشر شده بود.
***
۶ هزار نخبه تحت حمایت کمیته امداد
رئیس کمیته امداد گفت: فراهم کردن زمینه پیشرفت دانش‌آموزان محروم، وظیفه کمیته امداد است. سیدمرتضی بختیاری که به منظور بازدید از وضعیت مددجویان سیل‌زده جنوب کرمان به این استان سفر کرده است، در جمع دانش‌آموزان کانون فرهنگی- تربیتی امام علی(ع) قلعه‌گنج افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار دانش‌آموز، ۵۲ هزار دانشجو و ۶ هزار نخبه تحت حمایت کمیته امداد کشور هستند. وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی این نهاد، فراهم کردن زمینه تحصیل و رشد فرزندان مددجویان تحت حمایت است، اظهار کرد: بسیاری از نخبگان و چهره‌های علمی و سیاسی کشور از خانواده‌های محروم و بعضا مددجویان کمیته امداد بوده‌اند. وی با تاکید بر اینکه فقر و محرومیت نباید مانع رشد و تعالی اقشار محروم باشد، ادامه داد: نباید از کمبودها و مشکلات بهراسیم، زیرا توفیقاتی که اکنون در کشور داریم دستاورد همین جوانان و نخبگان کشور است. رئیس کمیته امداد تقویت تفکر جهادی را شرط پیشرفت و توسعه دانست و خاطرنشان کرد: جهاد آنجاست که با وجود مشکلات، کمبودها و موانع، مصمم باشیم از همه ظرفیت‌ها استفاده و خدمات‌رسانی کنیم. 

Page Generated in 0/0056 sec