printlogo


کد خبر: 244350تاریخ: 1400/11/9 00:00
اخبار

امیرعبداللهیان خطاب به همتای قطری:
افزایش تحرکات نظامی به بازتولید جنگ در منطقه می‌انجامد
وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای قطری خود گفت افزایش تحرکات نظامی اخیر به بازتولید جنگ در یمن و منطقه می‌انجامد و وزیر خارجه قطر نیز ضمن ابراز نگرانی از افزایش تنش جدید در منطقه، افزود: معتقدیم بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد. 
«محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر که به تهران سفر کرده، ظهر پنجشنبه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این دیدار درباره تحولات منطقه تأکید کرد: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تحرکات نظامی درباره یمن بوده‌ایم و این موارد به بازتولید جنگ در یمن و منطقه انجامیده و مسیر صلح را تخریب می‌کند. وزیر خارجه قطر نیز در دیدار با امیرعبداللهیان گفت: ما نیز نگران افزایش تنش جدید در منطقه هستیم و اعتقاد داریم بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد و از طریق گفت‌وگو باید به راه‌حل برسد و این وضعیت به نفع هیچ یک از طرف‌ها نیست. 
***
توضیح معاون فنی صداوسیما درباره هک شدن شبکه‌های تلویزیون
عصر روز پنجشنبه برخی شبکه‌های رادیو و تلویزیون در صداوسیما برای لحظاتی هک شدند. 
خبرگزاری صداوسیما در توضیح این اتفاق نوشت: افراد یا گروهی ناشناس تلاش کردند چند شبکه صداوسیما را هک کنند. تصویر شبکه یک سیما برای لحظاتی امروز هک شد. در میان پخش آنونس برنامه‌ها به مدت 10 ثانیه، تصاویری از سران منافقین و صوت یکی از سخنرانی‌های آنها روی آنتن شبکه یک دیده و شنیده شد. مسؤولان فنی سازمان صداوسیما می‌گویند احتمالا سرور، مورد حمله هکری قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، اتفاقاتی شبیه به این در شبکه قرآن، رادیو پیام و جوان هم رخ داده است.
در همین ارتباط رضا علیدادی ـ معاون توسعه و فناوری صداوسیما ـ در توضیح این اتفاق به شبکه خبر گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های مدنظر از قبل در نظر گرفته شده بود، به نظر می‌رسد این اتفاق، کار ساده‌ای نیست؛ کار فوق‌العاده پیچیده‌ای است که به احتمال خیلی زیاد کسانی که صاحب این تکنولوژی هستند می‌توانند از بک دورها و امکاناتی که خودشان از قبل روی سیستم‌ها در نظر گرفته‌اند، بهره‌برداری کنند و بتوانند به زیرساخت‌ها صدمه بزنند. وی افزود: همکاران ما دارند بررسی می‌کنند. امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم علت و محدوده مشکل را اعلام کنیم. 
***
آمریکا به دنبال غارتگری است نه مذاکره
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکا به دنبال غارتگری است نه مذاکره، تاکید کرد: همه تحریم‌ها باید به طور دائم لغو شود و ما تعلیق تحریم‌ها را قبول نداریم. 
آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: جهاد در عرصه سیاسی بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم بیگانگان برای‌مان تصمیم بگیرند. به برکت انقلاب اسلامی ما سرنوشت‌مان را خودمان تعیین می‌کنیم. 
وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب بر غیرت دینی تأکید فرمودند که ما پای دین خود بایستیم و فرمودند «۱۹ دی حاصل غیرت دینی بود». برخی از افراد نام غیرت دینی را خشونت و بی‌منطقی می‌گذارند، درحالی‌که غیرت دینی تبلور خردورزی است و آن فردی که غیرت دینی دارد، برای دین خود ارزش قائل است و پای دین خود می‌ایستد؛ این غیرت دینی در بزنگاه‌ها انقلاب را نجات داده، می‌دهد و خواهد داد. 
وی با بیان اینکه آمریکا در پی غارتگری است نه مذاکره گفت: آمریکا می‌گوید «شما آن طرف میز مذاکره بنشینید و ما این‌طرف میز مذاکره می‌نشینیم و هر چه ما می‌گوییم شما باید گوش دهید»؛ آمریکا خواب و خیال غارتگری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را در سر دارد؛ خوابی که هرگز تعبیر نشده و نخواهد شد. 
***
نماینده ایران در سازمان ملل تأکید کرد
ضرورت رعایت و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه
معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل بر رفع تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه تأکید کرد و گفت: باید اطمینان حاصل شود کمک‌هایی که از طریق عملیات فرامرزی وارد سوریه شده به دست مردم نیازمند برسد و به دست گروه‌های تروریستی نیفتد. 
زهرا ارشادی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت و تحولات بشردوستانه در سوریه، با اشاره به نشست اخیر ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه گفت: در این نشست کشورهای عضو به عنوان ضامن، خواستار بهبود وضعیت انسانی در سوریه شدند و از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل و کارگزاری‌های بشردوستانه خواستند کمک‌های خود را به مردم سوریه افزایش دهند. 
نماینده کشورمان در این نشست مجددا بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت رعایت و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد و اظهار داشت: این امر تنها از طریق پایان دادن به اشغال سوریه، توقف تجاوزات رژیم اسرائیل به سوریه، مقابله با تهدیدات تروریست‌ها و رفع کامل تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی علیه مردم سوریه انجام می‌شود. وی با اشاره به وضعیت نسبتا آرام در سوریه گفت: این امر امکان بازگشت بیشتر آوارگان به سوریه و همچنین تسریع تلاش‌های بازسازی را فراهم کرده است. 

Page Generated in 0/0066 sec