printlogo


کد خبر: 244409تاریخ: 1400/11/11 00:00
اخبار

«نفس» به چاپ هشتم رسید
رمان عاشقانه «نفس» نوشته بهزاد دانشگر برای هشتمین بار منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»،  چاپ اول رمان عاشقانه «نفس» سال 97 و چاپ هشتم آن پس از چند ماه پیگیری و در کش‌وقوس نبود و گرانی کاغذ، در بهمن 1400 منتشر شد. رمان «نفس» زندگینامه‌ای با تم عاشقانه و روایت داستان زندگی دختر نوجوانی است که درگیر رابطه‌ای عاشقانه می‌شود. شیوه تعامل و رفتارها در این رابطه، با آداب و سنت‌های قدیمی در تعارض است و او به دنبال حل این مشکل است. این کتاب برگرفته از واقعیت است و برای قشر نوجوان و جوان امروز، عاشقانه‌ای را روایت می‌کند که در رأس دغدغه‌های دختران است و اگر محتوایی با پرداختن به این بعد از نیاز آنها، مسیر درست و سبک و سیاق سالم را پیش روی آنها نگذارد، چه‌‌بسا به بیراهه خواهند رفت. رمان «نفس» نوشته بهزاد دانشگر، در 246 صفحه با قیمت 40 هزار تومان روانه بازار نشر شده است. 
***
«سینما ملت» در آستانه فجر متولد شد
«سینما ملت» ویژه‌برنامه‌ای تلویزیونی در ایام جشنواره فیلم فجر است که با اجرای وحید رونقی از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، چهلمین جشنواره فیلم فجر از ۱۱ بهمن‌ماه (امروز) در برج میلاد به عنوان خانه جشنواره شروع می‌شود و قرار است «سینما ملت» هم برنامه جدید سینمایی تلویزیون در این بازه زمانی باشد. «سینما ملت» را وحید رونقی اجرا می‌کند که پیش از این اجرای برخی برنامه‌های تخصصی سینمایی و همچنین برنامه‌های مختلف را بر عهده داشته است. همچنین احسان حسینی تهیه‌کنندگی و سجاد مهرگان سردبیری این برنامه را بر عهده دارند که قرار است از شبکه 4 سیما روی آنتن برود. این برنامه ویژه جشنواره فیلم فجر خواهد بود و با آیتم‌های مختلفی با حضور منتقدان و عوامل فیلم‌ها از ابتدا تا انتهای جشنواره روی آنتن می‌رود. 
***
معرفی هیأت داوران جایزه «موسیقی و رسانه» 
داوران سومین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، یونس شکرخواه، امیرعبدالرضا سپنجی، آروین صداقت‌کیش، سیدعلیرضا میرعلی‌نقی، مریم قره‌سو، ویدا همراز، نرگس ذاکرجعفری و ایلناز رهبر به عنوان اعضای هیات داوران سومین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» در بخش جنبی سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری سعید میرمحمدصادق معرفی شدند. 
همچنین با اعلام دبیرخانه جشنواره، در پی درخواست شرکت‌کنندگان برای ثبت‌نام در جایزه «موسیقی و رسانه»، با اعلام دبیرخانه جشنواره و به منظور احترام به درخواست‌های متقاضیان شرکت در این جایزه، ثبت‌نام و ارسال آثار تا 12 بهمن تمدید می‌شود. 
سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر همزمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۲۲ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود. جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی، برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود. 
***
«ویلایی‌ها» در یونان
فیلم «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی در یونان نمایش داده می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، با همکاری معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، رایزن فرهنگی ایران در یونان و اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هفته فیلم ایران در یونان همزمان با ایام دهه فجر با عنوان «10 روز با فیلم‌های ایرانی» برگزار می‌شود. 
به مناسبت چهل‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ هر ۲ روز، یک فیلم ایرانی با زیرنویس یونانی در پلتفرم ایران فلیکس برای مخاطبان یونانی نمایش داده می‌شود. 
در این رویداد فرهنگی فیلم‌های سینمایی «سارا و آیدا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مازیار میری، «خانه‌ای در خیابان چهل‌و‌یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی، «برگ جان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابراهیم مختاری، «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و «آپاندیس» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی مقصود جباری اکران خواهند شد. 
بنیاد سینمایی فارابی در سال‌های اخیر اقدام به برگزاری ۷ هفته فیلم در کشورهای مختلف از جمله ژاپن، ارمنستان، لهستان، صربستان، چین سریلانکا و تاجیکستان کرده است.

Page Generated in 0/0064 sec