printlogo


کد خبر: 244410تاریخ: 1400/11/11 00:00
چهلمین جشنواره تئاتر فجر با ۳۰ درصد ظرفیت سالن برگزار می‌شود

در بازدید مسوؤلان وزارت ارشاد از دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر این موضوع مطرح شد که چهلمین جشنواره تئاتر فجر با ۳۰ درصد ظرفیت سالن برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، محمود سالاری، معاون هنری ارشاد در این بازدید با بیان اینکه جشنواره تئاتر فجر یکی از دشوارترین جشنواره‌های ما است، اظهار امیدواری کرد با حضور آقایان قادر آشنا و حسین مسافرآستانه این دوره جشنواره بدون مشکلات مرسوم برگزار شود و گفت: اگر بتوانیم این رویداد را با گفتمان‌های دینی و ملی خودمان عجین کنیم شاهد اتفاقی بزرگ خواهیم بود. 
قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی هم در ادامه با بیان اینکه تمهیداتی برای مواجهه با شرایط بحرانی احتمالی از نظر شیوع کرونا در جشنواره تئاتر فجر اندیشیده شده است، گفت: دوستان ما در دبیرخانه جشنواره ۳ حالت را برای برگزاری این رویداد پیش‌بینی کرده‌اند؛ در بدبینانه‌ترین حالت که بدتر شدن شرایط به واسطه شیوع بیشتر کروناست، صرفا از طریق پلتفرم‌هایی مانند تلویزیون تئاتر ایران جشنواره را برگزار می‌کنیم. حالت دیگر این است که ۵۰ درصد جشنواره اجرای زنده داشته باشند و ۵۰ درصد آثار از طریق پلتفرم‌ها اجرا شوند و حالت سوم هم این است که وضعیت عادی شده و اجراها به صورت زنده برگزار شوند. مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به ویژگی‌ها و جزئیات چهلمین جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: هر ساله بخش بین‌الملل جشنواره با حضور گروه‌هایی از کشورهای اروپایی و صرف هزینه و در عین حال تحمل چالش‌های متعدد برگزار می‌شد اما امسال تصمیم گرفتیم در این بخش، به کشورهای حوزه تمدنی ایران باستانی و اسلامی توجه کنیم و پذیرای هنرمندانی از کشورهای همسایه خواهیم بود. 
مدیرکل هنرهای نمایشی همچنین درباره تغییر شیوه داوری آثار در چهلمین جشنواره تئاتر فجر گفت: هر سال تعداد اعضای هیات انتخاب ۳ تا ۵ نفر بود اما امسال تعداد آنها به ۱۵ نفر افزایش یافت که از طریق سامانه تلویزیون تئاتر ایران آثار را تماشا و ارزیابی کردند. ضمن اینکه تعداد داوران استانی بیشتر از تهرانی‌ها بود و داوران از اسامی همدیگر اطلاع نداشتند. 
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به دشواری تصمیم‌گیری در شرایط کرونایی که در پیش‌بینی آینده اثرگذار است، بیان کرد: در روزهای اخیر جلساتی با ستاد مقابله با کرونا درباره نحوه برگزاری جشنواره‌های هنری فجر داشتیم که بر اساس آن هفته گذشته ظرفیت سامانه بلیت‌فروشی جشنواره فیلم مشخص و درباره جشنواره‌های تئاتر و موسیقی فجر هم مقرر شد امکان بلیت‌فروشی با حداقل ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها فراهم شود تا بتوان سلامت جامعه هنری را تضمین کرد. 

Page Generated in 0/0063 sec