printlogo


کد خبر: 244413تاریخ: 1400/11/11 00:00
رئیس رژیم صهیونیستی دیروز با عبور از آسمان عربستان وارد ابوظبی شد و با «بن‌زاید» دیدار کرد
خوش‌رقصی امارات برای جنایات صهیونیست‌ها

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در سفر به امارات عربی متحده با محمد بن‌زاید، ولیعهد ابوظبی دیدار کرد. این نخستین سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات است. رئیس رژیم صهیونیستی دیروز به ابوظبی رفت و با مقام‌های اماراتی دیدار کرد. بنا بر گزارش رسانه‌ها و منابع خبری رژیم صهیونیستی، هرتزوگ با محمد بن‌‌زاید، ولیعهد ابوظبی دیدار دوجانبه هم ترتیب داد. هرتزوگ پیش از ترک تل‌آویو به منظور عزیمت به امارات عربی متحده، در پیامی توئیتری سفر خود به این کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس را «تاریخی» خوانده و از محمد بن‌زاید، ولیعهد ابوظبی به دلیل دعوت از وی برای انجام این سفر قدردانی کرده بود. رئیس رژیم صهیونیستی بعد از ترک فرودگاه تل‌آویو به مقصد ابوظبی نیز از محمد بن‌زاید به دلیل دعوت از او برای سفر به امارات تشکر کرد. به گزارش شبکه «العربیه»، دفتر هرتزوگ درباره سفر او به امارات عربی متحده بیانیه صادر کرد. در بیانیه این دفتر آمده که وی برای تقویت روابط تل‌آویو با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس با توجه به تنش‌ها در منطقه و تلاش قدرت‌های جهانی برای احیای توافق برجام، عازم امارات می‌شود. 
تشکل «کمیته‌های مقاومت فلسطین» سفر هرتزوگ به امارات را خنجر به ملت فلسطین توصیف کرد. این نهاد و تشکل فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد این سفر، خنجر به تاریخ امت اسلامی، یک اشتباه بزرگ و مشروعیت‌بخشی و تشویق رژیم صهیونیستی است تا جنایات بیشتری در حق ملت فلسطین مرتکب شود. در ادامه بیانیه آمده است رژیم صهیونیستی از این سفرها که با نیت عادی‌سازی است، برای مشروعیت بخشیدن به اشغال ظالمانه سرزمین فلسطین استفاده می‌کند... ملت‌های عربی و اسلامی صدای خود را در رد عادی‌سازی بالا ببرند؛ عادی‌سازی‌ای که خیانت به مساله فلسطین، قدس و مسجدالاقصی است. 
نکته جالب توجه اینکه مردم کشورهای منطقه از روز جمعه تحت تاثیر اقدام تنیسور نوجوان کویتی در انصراف از مقابله با حریف اسرائیلی، گفتمان مقابله با عادی‌سازی و شعارهای ضد اسرائیلی را در کشورهای خود ترویج داده‌اند.
 
* رابطه یک‌سویه امارات و اسرائیل
عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی را که سال 2020 رقم خورد، می‌توان مصداق بارز هم‌پیمانی یکجانبه و به عبارت دقیق‌تر رابطه یک‌سویه‌ دانست. هنوز ایام زیادی از اعلام عادی‌سازی روابط امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی نگذشته بود که حاکمان امارات با مخالفت جدی صهیونیست‌ها درباره خرید جنگنده‌های «اف 35»
از ایالات متحده، شوکه شدند. مخالفت صهیونیست‌ها آنقدر جدی بود که موجب عقب‌نشینی دونالد ترامپ از فروش جنگنده‌های «اف 35» به امارات شد. این اقدام صهیونیست‌ها زمانی انجام شد که هنوز توافقنامه نهایی بین ۲ طرف امضا نشده بود. هفته گذشته نیز صهیونیست‌ها صراحتا با فروش سامانه‌های موشکی گنبد آهنین به امارات مخالفت کردند. آنچه از سوی مقامات رژیم صهیونیستی به عنوان علت اصلی مخالفت با فروش سامانه‌های دفاع هوایی به امارات عربی متحده اعلام شده، جلوگیری از در اختیار قرار دادن فناوری‌های رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه است. صهیونیست‌ها در حالی این بهانه را مطرح می‌کنند که پیشتر این سامانه را به چند کشور اروپایی و ایالات متحده برای بازاریابی و فروش ارائه کرده‌اند اما حالا حاضر نیستند آن را به امارات عربی متحده- که از قبل آن طی ۲ سال گذشته منافع سرشاری دریافت کرده‌اند- بفروشند. این در حالی است که صهیونیست‌ها در این مدت به واسطه حضور در دوبی و ابوظبی، منافع اقتصادی و امنیتی قابل توجهی را از آن خود کرده‌اند.
 
* حماس: امارات، اسرائیل را به جنایت تشویق می‌کند
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) استقبال مقامات امارات عربی متحده از رئیس رژیم اسرائیل را محکوم کرد. حماس دیروز یکشنبه در واکنش به سفر «اسحاق هرتزوگ» به امارات بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «استقبال از رؤسای دشمن اشغالگر در پایتخت‌های عربی و اسلامی پاداش اشغالگری و تشویق آنها به ارتکاب جنایت‌هاست». حماس با ابراز تأسف از این اقدام گفت: این سفر در سایه تشدید حملات اشغالگران علیه ملت ما و کشتار و بازداشت آنها صورت می‌گیرد. جنبش حماس افزود: «این‌گونه سفرها که در راستای عادی‌سازی روابط با اشغالگران انجام می‌شود، آنها را به ادامه و تشدید حملات علیه مردم ما در فلسطین تشویق خواهد کرد». هرتزوگ دیروز یکشنبه برای نخستین‌ بار راهی امارات شد و از سوی «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات مورد استقبال قرار گرفت. او قبل از عزیمت به امارات گفت که این سفر بنا به دعوت رسمی «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی صورت می‌گیرد و طی آن علاوه بر او، با سایر مقامات امارات نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

Page Generated in 0/0462 sec