printlogo


کد خبر: 244417تاریخ: 1400/11/11 00:00
اقدام باشگاه پرسپولیس برای اجابت خواسته‌های گل‌محمدی
آرامش بازمی‌گردد؟

مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس برای اجابت خواسته‌های سرمربی این تیم اقدام کرده و امیدوار است بتواند بزودی ۳ خواسته مهم گل‌محمدی را برآورده کند. یحیی گل‌محمدی پس از استعفا از سرمربیگری تیم پرسپولیس، طی روزهای گذشته ۳ شرط اصلی برای بازگشت به تمرینات پرسپولیس گذاشته و تا روز دوشنبه به مدیران این باشگاه برای برآورده شدن خواسته‌های خود فرصت داده است. از همین رو رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در روزهای نخست فعالیت خود با چالشی بسیار جدی مواجه شده، تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا فضای ملتهب هواداری علیه خود را حداقل با بازگشت گل‌محمدی کمی آرام کند اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. رساندن پرداختی بازیکنان به 50 درصد، تأمین زمین تمرین مناسب و جذب بازیکنان مدنظر کادر فنی، ۳ خواسته مهم یحیی گل‌محمدی برای بازگشت به تمرینات است که ظاهرا مدیریت باشگاه فعالیت خود برای برآورده کردن خواسته‌های گل‌محمدی را آغاز کرده است. بر همین اساس، با اعلام رضا درویش قرار است تا روز دوشنبه ۸ تا 10 درصد دیگر قرارداد بازیکنان پرسپولیس به حساب آنها واریز شود و دریافتی سرخپوشان به 35 تا 40 درصد برسد. پرسپولیسی‌ها طی روزهای گذشته نامه‌نگاری‌هایی را نیز برای اجاره زمین نفت تهرانسر انجام داده‌اند و امیدوارند بتوانند بزودی با اجاره این زمین یکی دیگر از دغدغه‌های کادر فنی را هم برطرف کنند. همچنین از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد این باشگاه در سومین اقدام خود بر اساس لیست اعلامی یحیی گل‌محمدی به باشگاه، نامه‌هایی را به طور رسمی به برخی باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان مدنظر گل‌محمدی ارسال کرده اما تاکنون پاسخ مثبتی از هیچ‌کدام از باشگاه‌ها دریافت نشده است؛ موضوعی که اکنون به مهم‌ترین مشکل باشگاه تبدیل شده است و با توجه به شرایط مالی بسیار بد سرخپوشان، به نظر می‌رسد روزهای سختی در انتظار این باشگاه در نقل‌ و ‌انتقالات خواهد بود. با این وضعیت باید دید باشگاه پرسپولیس می‌تواند خواسته‌های گل‌محمدی را برطرف کند یا اینکه باید منتظر اتفاقات جدید در این باشگاه بود. 
 
* تصمیم سرنوشت‌ساز یحیی
دستیاران یحیی گل‌محمدی در انتظار تصمیم نهایی او برای ادامه همکاری با پرسپولیس هستند. حمید مطهری و داوود فنایی منتظر تصمیم نهایی یحیی گل‌محمدی هستند. از همان ابتدا هم مشخص بود برآورده کردن شروط یحیی گل‌محمدی برای باشگاهی چون پرسپولیس که در این مقطع دچار مشکلات مالی عدیده‌ای شده، کار سختی است و رضا درویش نمی‌تواند هر ۳ شرط سرمربی تیمش را تنها پس از گذشت 10 روز برآورده کند. با این حال اقداماتی که انجام شده و قرار است طی امروز و فردا عملی شود و از سوی دیگر حمایت شدید هواداران پرسپولیس از یحیی، باعث شده کارشناسان و اهالی فوتبال معتقد باشند یحیی به شکل کاملا واضح و بلند، پیام خود را به وزارت ورزش، باشگاه و هواداران رساند و حالا وقت بازگشت او است، چرا که بسیار بعید است او در چنین شرایطی پرسپولیس را رها کند اما در نهایت این گل‌محمدی است که باید تصمیم‌گیری کند و مربیان پرسپولیس نیز در انتظار تصمیم نهایی او هستند. حمید مطهری، دستیار اول گل‌محمدی که طی ۲ روز گذشته وظیفه داشته تمرین تیم را برگزار کند، امروز هم منتظر یحیی خواهد ماند و اگر سرمربی پرسپولیس تصمیم به جدایی بگیرد، او نیز از فردا در تمرین تیم حاضر نخواهد شد. این در حالی است که با توجه به حضور مهرداد خانبان و کریم باقری در اردوی تیم‌ ملی و غیبت آنها در تمرینات پرسپولیس، دیگر دستیاران یحیی از جمله داوود فنایی، عسگری و رحیم‌پور هم از مطهری پیروی کرده و دیگر در تمرینات حاضر نخواهند شد تا عملا پرسپولیس در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط تنها بماند. حالا باید منتظر بود و دید در نهایت فردا تمرین با حضور یحیی برگزار می‌شود یا در غیبت او و تمام دستیارانش. 
 
* ادعای عجیب مهاجم مصدوم پرسپولیس: جراحان اشتباه می‌کنند!
مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس قصد دارد با وجود مصدومیت، با مسؤولیت خودش به تمرینات این تیم بازگردد. عیسی آل‌کثیر در جریان بازی پرسپولیس با پدیده مشهد در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال دچار مصدومیت زانو شد. کادر پزشکی پرسپولیس برای تشخیص میزان مصدومیت آل‌کثیر مجبور شد ۲ مرتبه از پای مصدوم این بازیکن عکسبرداری کند و در نهایت با مشورت ۲ تن از جراحان متخصص و مطرح کشور از پارگی رباط صلیبی او خبر داد. 
همین امر سبب شد «علیرضا حقیقت» پزشک پرسپولیس دوران نقاهت آل‌کثیر را ۶ ماه اعلام کند اما این بازیکن با گذشت نزدیک به 3 هفته از این دوره درخواست عجیبی را مطرح کرده است. 
آل‌کثیر مدعی شده است هیچ مشکلی برای تمرین ندارد و دردی هم در زانوی خود احساس نمی‌کند. آل‌کثیر تشخیص جراحان ارتوپدی را اشتباه دانسته و آمادگی خود را برای حضور در تمرینات تیم اعلام کرده است. 
این موضوع باعث تعجب اعضای کادر فنی و پزشکی پرسپولیس شده است اما آل‌کثیر اصرار دارد مشکلی برای تمرین کردن ندارد و می‌خواهد با قبول مسؤولیت در تمرینات تیم شرکت کند. 
در این میان استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری پرسپولیس و غیبت او در ۳ روز گذشته باعث شده تصمیم‌گیری درباره او به تعویق بیفتد. آل‌کثیر عنوان کرده آماده انجام هرگونه تست آمادگی جسمانی نیز هست و می‌خواهد از روزهای پایانی هفته جاری در تمرینات حاضر شود. مهاجم مصدوم پرسپولیس در حالی قصد بازگشت به تمرینات این تیم را دارد که جراح متخصص بار دیگر اعلام کرده است او به هیچ وجه شرایط بازی کردن و انجام تمرینات سنگین را ندارد. 
 
* مصالحه موقت پس از روزهای آتشین
در حالی ‌که یحیی گل‌محمدی از سمت سرمربیگری در پرسپولیس استعفا کرد، حالا خبرها حاکی از بازگشت او به نیمکت سرخ‌پوشان است. چند روز قبل بود که خبر استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری در پرسپولیس منتشر شد تا هواداران این تیم بار دیگر شوکه شوند و این بار سرمربی خود را در آستانه در خروجی باشگاه ببینند. یحیی 3 شرط را برای باشگاه تعیین کرد که بر اساس آن تا روز دوشنبه به «رضا درویش» مدیرعامل پرسپولیس فرصت داده شد تا: ۱- پرداختی اعضای تیم را به ۵۰ درصد برساند، ۲- برای انجام خواسته‌های نقل و انتقالاتی اقدام کند و ۳- زمین تمرین مناسب در اختیار تیم قرار دهد. این در حالی است که بازیکنان پرسپولیس از ابتدای فصل تاکنون ۲۸ درصد دریافتی داشته‌اند و حالا پرداخت ۲۲ درصد از قرارداد آنها برای باشگاه پرسپولیس تا حدی غیرممکن است. همچنین معاون مالی باشگاه پرسپولیس در میان هواداران معترض اعلام کرد مشکلات مالی باشگاه ادامه خواهد داشت تا به این‌ترتیب مشخص شود از بین 3 خواسته یحیی، شاید فقط تهیه زمین تمرین عملی شود. 
یحیی حتی در ۲ جلسه تمرینی پرسپولیس هم شرکت نکرد تا همچنان روی استعفای خود پافشاری کند اما حالا خبرها از جلب رضایت سرمربی پرسپولیس برای بازگشت به این تیم حکایت دارد. 
باشگاه پرسپولیس امروز رقمی را به بازیکنان این تیم پرداخت خواهد کرد تا دریافتی‌شان به 40 درصد نزدیک شود که همچنان عدد پایینی نسبت به سایر تیم‌های مدعی محسوب می‌شود اما به هر حال همین رقم هم موجب بازگشت یحیی به تیم خواهد شد. 
از سویی روز گذشته گروهی از هواداران پرسپولیس با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی و ساختمان باشگاه، نسبت به سیاست‌های وزارت ورزش و همچنین عملکرد مدیران باشگاه اعتراض کردند و خواستار ادامه حضور سرمربی پرسپولیس در این تیم شدند. 
گل‌محمدی ۳ فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و این در حالی است که او در سال‌های اخیر ۲ بار از سرمربیگری این تیم استعفا کرده که این بار کناره‌گیری او جدی‌تر به نظر می‌رسد اما حالا تحولات به سمت دیگری پیش رفته است. بار نخست پیش از لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ بود که او اعلام کرد به دلیل برآورده نشدن خواسته‌هایش از هدایت تیم استعفا کرده است. 
با همه این تفاسیر یحیی گل‌محمدی احتمالا در روزهای آینده هدایت تمرین پرسپولیس را بر عهده خواهد داشت تا به این ‌ترتیب تیمش را برای دیدار سوپرجام مقابل فولاد آماده کند. پیش‌بینی می‌شود او در تمرین روز سه‌شنبه یا چهارشنبه حاضر شود. 

Page Generated in 0/0778 sec