printlogo


کد خبر: 244419تاریخ: 1400/11/11 00:00
اخبار

جوسازی اماراتی‌‌ها علیه ایران
 AFC به ماجرای تست‌‌های کرونا در تهران ورود کند!
یکی از کارشناسان مسائل بهداشتی امارات صحبت‌های عجیبی را علیه ایران مطرح کرده است. اماراتی‌ها معتقدند جواب تست‌های کرونا در ایران به درستی اعلام نمی‌شود! این در حالی است که تیم ملی فوتبال کشورمان سه‌شنبه در دور هشتم مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2022 در ورزشگاه آزادی میزبان تیم‌ ملی امارات است. در همین رابطه اماراتی‌ها روز گذشته به تهران آمدند تا خود را برای این بازی آماده کنند. اماراتی‌ها نیامده جوسازی علیه ایران را آغاز کردند. کارشناس مسائل بهداشتی اماراتی با حضور در شبکه «ورزش شارجه» اتهاماتی واهی به ایران زد. سامی امام گفت: مهم‌ترین چیز در حضور تیم‌ ملی در تهران موضوع تست‌های کرونا است. شما مساله حضور کاروان تیم‌ ملی عراق در تهران را دیدید. آنها به محض ورود به ایران چندین تست‌شان مثبت شد! ایرانی‌ها با این خبر تمرکز کاروان تیم‌ ملی عراق را به هم ریختند. آنها در ابتدا گفتند ۲ بازیکن کرونایی دارید و اسامی را اعلام نکردند و بعد از آن تعداد کرونایی‌ها را بیشتر اعلام کردند. از طرف دیگر قوانین AFC و فیفا به نفع ایران است، چون آنها در این مسائل دخالت نمی‌کنند و می‌گویند مسؤولیت تست‌ها بر عهده کشور میزبان است. کارشناس اماراتی در ادامه جوسازی‌های خود علیه ایران، گفت: من از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست دارم به این موضوع اهمیت دهد. این موضوعی نیست که بتوان براحتی از آن گذشت. پیش از این کاروان عراق ۲ بار در این رابطه شکایت کرده و این نشان می‌دهد موضوع مهمی است. تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی رفت مقابل امارات با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. شاگردان اسکوچیچ با برد اخیرشان مقابل عراق صعودشان به جام‌جهانی 2022 را قطعی کردند. 
***
سرقت گاوصندوق از منزل مجیدی
منزل فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال شنبه‌شب مورد دستبرد سارقان قرار گرفت. فرهاد مجیدی که در یک خانه ۲ طبقه ویلایی به همراه مادرش زندگی می‌کند، شنبه‌شب منزل خود را ترک کرده و به طبقه بالا رفته تا به مادرش سر بزند که در بازگشت بعد از دقایقی کوتاه، ناگهان متوجه سرقت گاوصندوقی می‌شود که در آن اموال شخصی و اوراق بهادار خود را نگه می‌داشته است. این سرقت عجیب، سریع و باورنکردنی با حضور نیروی انتظامی و صورت‌جلسه کردن وضعیت موجود همراه شد و ماموران انتظامی به دنبال کشف و شناسایی سارقان منزل سرمربی استقلال خواهند بود. از میزان خسارتی که در این سرقت به مجیدی وارد شده، اطلاع خاصی نداریم، اگر چه به نظر می‌آید خسارت سنگینی متوجه سرمربی استقلال شده باشد. در عین حال دزدیده شدن گاوصندوق از داخل منزل از اتفاقات عجیبی است که کمتر شنیده بودیم. گفته می‌شود نظیر این مورد در چند وقت اخیر در منطقه نیاوران و کاشانک زیاد رخ داده و سرقت‌های مشابه فراوانی انجام شده است. در حال حاضر پلیس در حال بررسی موضوع و پیگیری حادثه است. به سرمربی استقلال گفته شده شانس بزرگش این بوده که با سارقان رو در رو نشده، اگرنه با توجه به ابعاد سرقت ممکن بوده اتفاق بدی رخ بدهد. 
***
انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق افتاد
برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در زمان مقرر ١٧ اسفندماه لغو و به سال آینده موکول شد. اعضای هیات‌رئیسه و اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست دیروز یکشنبه که به صورت فوق‌العاده تشکیل شد تصمیم به لغو مجمع انتخاباتی این کمیته گرفتند. بر اساس تصمیمی که در نشست ٢٠ آبان‌ماه هیات اجرایی اتخاذ شد، قرار بود این مجمع ١٧ اسفندماه برگزار شود اما مهیا نبودن شرایط لازم منجر به لغو مجمع شد. تدوین آیین‌نامه انتخاباتی و عدم انجام آن تا امروز دلیل اصلی تعویق این انتخابات بود. زمان جدید انتخابات کمیته ملی المپیک هنوز مشخص نشده است. پیش از این در دوره محمد علی‌آبادی هم انتخابات کمیته ملی المپیک با یک سال و نیم تاخیر برگزار شد. 
***
انتقال قرضی امیری و نزدیک شدن سردار آزمون به بایر لورکوزن

 

طبق اعلام نشریه بیلد آلمان، ۲ باشگاه بایر لورکوزن و زنیت سنت‌پترزبورگ برای انتقال زمستانی سردار آزمون به توافق نزدیک شده‌اند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سردار آزمون پیش از موعد مقرر و بزودی کارش را با تیم بایر لورکوزن آغاز می‌کند؛ در حالی که قرارداد این بازیکن با تیم آلمانی قرار بود از تابستان رسمی شود. بعد از چالش‌های زیادی که سردار آزمون با تیم زنیت تجربه کرد، در نهایت تیم زنیت تصمیم گرفت جانشین آزمون یعنی «یوری آلبرتو» برزیلی را زودتر به خدمت بگیرد تا به قرارداد با مهاجم تیم ‌ملی ایران پایان بدهد. نشریه بیلد آلمان اعلام کرد بایر لورکوزن، ندیم امیری، بازیکن افغانستانی‌الاصل خود را به تیم جنوا ایتالیا قرض داده و از سوی دیگر سردار آزمون به لورکوزن نزدیک شده است. این نشریه روز شنبه نوشت: «نمی‌توان احتمال انتقال دیگری را در روز یکشنبه رد کرد: انتقال زمستانی سردار آزمون (۲۷ ساله) از زنیت سنت پترزبورگ در حال نزدیک‌تر شدن بوده و توافق بین باشگاه‌ها قریب‌الوقوع است». بیلد در ادامه گزارش خود آورد: «لورکوزن پیش از این دسترسی به آزمون (قرارداد تا سال ۲۰۲۷) را برای فصل جدید اعلام کرده بود. پس از آن، این مهاجم آزاد می‌شد. روس‌ها امیدوار بودند در زمستان مبلغ ۱۰ میلیون یورو برای انتقال آزمون به بایر دریافت کنند اما این رقم برای بایر بسیار زیاد بود. گویا آزمون الان باید حدود نصف آن (۵ میلیون یورو) قیمت داشته باشد». این نشریه همچنین پیش‌بینی کرد اگر شرایط مهیا باشد، آزمون قبل از بازی با دورتمند (۱۷ بهمن) می‌تواند به آلمان برود. موضوع جدایی آزمون از زنیت مورد توجه رسانه‌های روسی و خبرنگاران سایر کشورها هم قرار گرفته است. «اکرم کنور» خبرنگار ترکیه‌ای فعال در حوزه نقل و انتقالات هم اعلام کرد آزمون قراردادش با تیم زنیت را به مقصد بایر فسخ می‌کند. 

Page Generated in 0/0060 sec