printlogo


کد خبر: 244431تاریخ: 1400/11/11 00:00
اخبار

تخریب پلاژ بهزیستی در مازندران پس از دستور رئیس‌جمهور
پس از دستور صریح رئیس‌جمهور درباره آزادسازی سواحل، روز گذشته پلاژ سازمان بهزیستی در ساحل بابلسر با حضور استاندار مازندران تخریب و ساحل آن به نفع مردم آزاد شد. 
استاندار مازندران گفت: رئیس‌جمهور در سفری که به استان گیلان داشت دستوری مبنی بر آزادسازی حریم ۶۰ متر دریا را صادر کرد که بیشترین بخش این حریم در دریای مازندران قرار دارد. 
سیدمحمود حسینی‌پور افزود: با آزاد‌سازی اردوگاه ورزشی و فرهنگی متعلق به سازمان بهزیستی، راه دسترسی مردم به ساحل ۶۰۰ متری این مجتمع باز شد. 
وی ادامه داد: بعد از آزادسازی مجتمع بهزیستی، قرار است حریم ۶۰ متری سواحل تحت تصرف بانک کشاورزی در بابلسر نیز آزاد‌سازی شود. استاندار مازندران با بیان اینکه ۹۲ درصد سواحل استان در امتداد ۶۰ متری از ساحل آزادسازی شده است، گفت: همچنین ۲ درصد از قسمت‌های باقیمانده مربوط به مراکز خصوصی و رفاهی است که آن نیز بزودی آزادسازی می‌شود.
 
* دستور ۲۰ روزه رئیس‌جمهور برای رفع تصرف دولتی‌ها از سواحل
رئیس‌جمهور در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل کرد.
رئیس‌جمهور در دستوری فوری و بدون استثنا که از سوی غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر وی به اعضای هیأت دولت ابلاغ شده، تاکید کرد: «کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند نسبت به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل) اقدام کنند».
در ادامه این نامه تاکید شده که با فوریت و ظرف حداکثر ۲۰ روز هر یک از دستگاه‌های دولتی که تصرفاتی در مناطق ساحلی دارند، اقدام لازم و معمول و نتیجه را برای استحضار به دفتر رئیس‌جمهور اعلام کنند.
***
آغاز بارش برف و باران در 18 استان
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور، از بارش برف، باران و وزش باد شدید به همراه کاهش دما در ۱۸ استان کشور از امروز -دوشنبه- خبر داد. 
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، طی ۲ روز آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی شده است. 
 از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان و ارتفاعات غربی اصفهان باعث ابرناکی و بارش برف و باران می‌شود. 
براساس اعلام سازمان هواشناسی، روز سه‌شنبه با تشدید بارش‌ها در مناطق ذکر شده، در استان‌های اصفهان، شمال بوشهر، فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، یزد، شمال کرمان، قم، سمنان، بخش‌هایی از استان تهران و بتدریج در خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز بارندگی روی می‌دهد. 
بارش‌ها در استان‌های جنوبی در برخی ساعات همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود. روز چهارشنبه با عبور این سامانه از کشور، در استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارندگی پیش‌بینی شده و بتدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود. 
***
افزایش نسبی اهدای خون نسبت به سال قبل
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در سال جاری هموطنان با همت بلند خود توانستند بیش از پیش به کمک بیماران نیازمند به خون بشتابند و آمار اهدای خون افزایش یافت. محمدرضا مهدی‌زاده افزود: آمار مراجعه اهدا‌کنندگان نزدیک به ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است و البته از ابتدای سال تا امروز شاخص اهدای خون «بار اولی‌ها» ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. 
وی ادامه داد: همچنین طی ۱۰ ماه سال جاری افزایش نزدیک ۲۵ درصدی اهدای خون مستمر را شاهد بودیم که می‌توان انتظار داشت این روند به افزایش کیفیت خون اهدایی کمک کند. مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به اهدای ۱۰ هزار و ۶۷۷ واحد خون توسط بانوان تهرانی گفت: با فرهنگ‌سازی و پویش‌های انگیزشی بانوان برای اهدای خون امیدوارم این آمار به رقمی بهتر نزدیک شود تا هر خانه یک مرکز ترویج فرهنگ اهدای خون باشد. 
مهدی‌زاده ضمن تشکر از حمایت مردم پایتخت از بیماران نیازمند به خون، از آنها دعوت کرد تا در روزهای سرد زمستان اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند. 
***
4200 تماس مزاحم با اورژانس تهران در 7 روز!
سرپرست مرکز اورژانس تهران اعلام کرد:‌ از اول تا هشتم بهمن‌ماه سال جاری ۴۲۸۳ تماس مزاحم با این مرکز گرفته شده است!
یحیی صالح‌طبری درباره حوادث هفته گذشته اظهار کرد: طی این مدت در مجموع 20 هزار و 180 ماموریت در مرکز ارتباطات 115 اورژانس تهران ثبت شد که در پی این ماموریت‌ها 4238 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و 15 هزار و 942 مورد در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند. وی گفت: در این مدت 53 هزار و 375 تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شد که از این تعداد متاسفانه 4283 تماس‌ برای مزاحمت بوده است!
طبری افزود: از مجموع ماموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، 2007 مورد حوادث ترافیکی و 18 هزار و 173 مورد حوادث غیرترافیکی بوده است. سرپرست مرکز اورژانس تهران ادامه داد: مهم‌ترین حادثه ثبت شده طی هفته گذشته مربوط به حریق مسافرخانه با 10 مصدوم بود. 
وی اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی 156 نفر دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن شدند که این آمار نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. 

Page Generated in 0/0068 sec