printlogo


کد خبر: 244432تاریخ: 1400/11/11 00:00
از سوی معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام شد
جزئیات اجرای طرح ترا ۱۴۰۱

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران آخرین جزئیات تغییر در اجرای طرح ترافیک برای سال آینده را تشریح کرد. 
سیدمجتبی شفیعی گفت: برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان ساختار کلی طرح در سال‌های قبل حفظ شده و فقط قیمت پایه‌ای که در نحوه مدیریت طرح وجود داشت تغییر کرده و حداکثر به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است. 
وی در تشریح وضعیت فعلی اجرای طرح اظهار داشت: برای محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار تردد مجاز براساس مصوبه شورای ترافیک تهران وجود دارد که از این تعداد ۵۳ هزار مجوز برای افراد دارای سهمیه‌های خاص در نظر گرفته شده است و ۵۰ هزار مجوز نیز به صورت روزانه اخذ می‌شود. 
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: محاسبه نحوه عوارض به این شکل است که قیمت پایه‌ای وجود دارد که در سال جاری ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای سال آینده با ۳۰ درصد افزایش ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است. ضرایبی که در این قیمت پایه اعمال می‌شود همچون ضریب مکانی، ضریب زمانی در اوج و غیراوج ساعات تردد و ضریب آلایندگی برای سال آینده تغییری نداشته‌است. 
شفیعی در تشریح هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از این بخش افزود: ۴۰ درصد درآمدها برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، ۴۰ درصد برای اجرای طرح‌های حمل‌و‌نقل و ترافیکی و ۲۰ درصد برای شبکه مترو در نظر گرفته شده است. 
وی درباره تخفیفات و سهمیه‌های اختصاص داده‌شده برای ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: تعرفه طرح ترافیک همچنان برای جانبازان بالای ۲۵ درصد صفر، برای معلولان، بیماران خاص و خبرنگاران با تخفیف ۹۰ درصد و برای خودروهای آژانس با ضریب 4دهم در نظر گرفته شده است. همچنین برای خودروهای سواری با پلاک «ع»، سرویس مدارس و خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی ضریب 3 دهم و برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های پلاک «ع» صفر در نظر گرفته شده است. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: درباره تسهیلات ویژه ساکنان درون محدوده طرح ترافیک تغییری اعمال نشده و یک بار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ در مواقع عادی و ۹ صبح با توجه به شرایط کرونا رایگان خواهد بود و بعد از ساعت ۱۴:۳۰ در شرایط کرونا و ساعت ۱۶ در شرایط عادی یک بار ورود رایگان است. 
شفیعی در تشریح وصول درآمدهای حاصل از این محل اظهار کرد: درباره وصول درآمد این محل براساس گذر زمان درآمدها وصول می‌شود اما به طور کلی بین ۶۵ تا ۶۶ درصد درآمدها وصول شده و ۳۴ تا ۳۵ درصد درآمد نیز منوط به شرایطی می‌شود که شخص نیاز به تعویض پلاک و خدمات خاصی داشته باشد که در آنجا تسویه خواهد شد. 

Page Generated in 0/0065 sec