printlogo


کد خبر: 244438تاریخ: 1400/11/11 00:00
اخبار

معاون اول قوه‏ قضائیه:
برخورد قاطع با فساد منافاتی با رعایت حقوق متهمان ندارد
معاون اول قوه قضائیه گفت: برخورد جدی و قاطع با فساد منافاتی با رعایت حقوق متهمان ندارد، بلکه اقتضای عدالت آن است که هر دو توأمان انجام شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در جلسه شورای مشورتی- نظارتی مجتمع اقتصادی گفت: بسیاری از پرونده‌های مهم در مجتمع اقتصادی با تلاش، هماهنگی و همکاری مقام قضایی و ضابطان خاص و عام به نتیجه می‌رسد و در طول دوره فعالیت مجتمع، ضابطان عموما با حسن‌نیت و رعایت قانون به وظایف خود عمل کرده‌اند اما در مجتمع اقتصادی حتی یک مورد رفتار خلاف قانون چه از سوی مقام قضایی و چه از سوی ضابطان توجیه ندارد و باید سازوکار نظارتی مناسبی جهت پیشگیری از هر گونه رفتار خلاف قانون اندیشیده شود و در عین حال با قاطعیت و سرعت مناسب به پرونده‌های اقتصادی رسیدگی شود. 
***
مراسم ۱۲ بهمن در سراسر کشور برگزار می‌شود
مراسـم ۱۲ بـهمن صـبح فردا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سراسر کشور و در تهران در حرم امام راحل با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. در بخشی از متن دعوت و فراخوان عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: «مراسم یوم‌الله دوازدهم بهمن‌ماه، روز تاریخی ورود غرورآفرین و باشکوه امام امت در سراسر کشور و به صورت ویژه همزمان در حرم مطهر و منور امام راحل عظیم‌الشأن با سخنرانی جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و حضور اقشار مختلف مردم شریف، از ساعت ۹ صبح با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. در ادامه مردم مؤمن و انقلابی در محل جلوس حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) در بهشت زهرا (سلام‌الله علیها) کنار قطعه شهدای 72 تن و از ساعت ۱۱ صبح با سخنرانی یکی از مسؤولان کشوری یاد آن ایام را گرامی می‌دارند».
***
نشنال اینترست:
ایران توانمندی‌های مؤثری در حفظ حریم هوایی خود دارد
یک نشریه آمریکایی در تحلیلی در زمینه توانمندی موشکی ایران و تسلط در جنگال (جنگ الکترونیک) برای مقابله با دشمنان نوشت توانمندی‌های ایران بر عدم امکان دسترسی دشمنان در به کارگیری از قلمروی هوایی این کشور متمرکز است. نشریه «نشنال اینترست» روز گذشته در تحلیلی به قلم «کارلب لارسون» تحلیلگر امور دفاعی و نظامی، درباره امکان حمله ایران به ماهواره‌های دشمن در فضا نوشت: نیروهای موشکی ایران ابزاری قوی برای اعمال قدرت ایران به دشمنان و تهدیدی قابل احترام برای ایالات‌متحده و نیروهای نظامی این کشور در منطقه هستند. نشنال اینترست در بخش دیگر این گزارش نوشت: گزارش آژانس اطلاعات آمریکا تمایل ایران برای شکل دادن به میدان نبرد فضایی را تایید کرده است. ایران متوجه ارزش راهبردی فضا و قابلیت‌های ضدفضایی است و تلاش خواهد کرد مانع استفاده دشمن از فضا و قلمروی هوایی خود در طول یک درگیری شود. ایران به دلیل زرادخانه متنوع موشکی چنین قابلیت‌هایی دارد. این نشریه در خاتمه با ذکر عملیات جنگال ایران در سال ۲۰۱۱ و شکار پهپاد «آرکیو-۱۷۰» نوشت: توانمندی‌های ایران بیشتر بر عدم امکان دشمنان در بکارگیری فضا و قلمروی هوایی متمرکز است، نه اینکه عملا خود آن را کنترل کند. سال ۲۰۱۱، ایران توانست یک پهپاد آمریکایی (پهپاد آرکیو - ۱۷۰) را با پارازیت انداختن سیگنال جی‌پی‌اس پهپاد و سیگنال جعلی جی‌پی‌اس دیگر به زمین بنشاند، بنابراین انجام این کار بسیار ساده‌تر از هدف قرار دادن یک ماهواره است. 
***
تعامل با شرق در رفع مشکلات اثرگذار است
عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم، کشور را فقط معطل مذاکرات نمی‌کند و از ظرفیت کشورهای همسایه و شرق نیز برای رفع مشکلات استفاده می‌کند. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به کارنامه دولت در عرصه سیاست خارجی، گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه کشورهای دنیا از غرب تا شرق ارتباط دارد و ما باید بتوانیم ارتباطات خود را با کشورهای دنیا تقویت کنیم تا مسائل و مشکلات کشور از این طریق حل‌و‌فصل شود. وی متذکر شد: دولت روحانی صرفاً با کشورهای غربی تعامل برقرار می‌کرد و آنطور که باید و شاید به کشورهای همسایه و شرق توجه نکرد. تعامل با شرق و همسایگان و فرصت‌هایی که از این طریق برای کشورمان به وجود می‌آید، برای ما بسیار مهم است و می‌تواند روی تصمیمات آینده و بهبود مسائل اقتصادی ایران اثرگذار باشد. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت سیزدهم نشان داده است کشور را فقط معطل مذاکرات نمی‌کند و همزمان با رایزنی برای رفع تحریم‌ها، تعامل با سایر کشورهای دنیا را هم در دستور کار دارد. پژمانفر تصریح کرد: دولت روحانی در تلاش بود مسائل و مشکلات کشور را فقط از طریق ارتباط با کشورهای غربی و پای میز مذاکره حل کند و حتی به همه کشورهای غربی توجه نمی‌کرد و صرفاً با چند کشور غربی ارتباط داشت که آن نگاه هیچ سودی برای ایران نداشت. وی بیان کرد: همه کشورها از جمله کشورهای همسایه فرصت طلایی برای ما هستند و باید از ظرفیت تعامل و ارتباط با این کشورها بخوبی و برای رفع مشکلات کشور بهره‌مند شویم. 

Page Generated in 0/0133 sec