printlogo


کد خبر: 244487تاریخ: 1400/11/13 00:00
دور دنیا

نمای آشنای دیدار پوتین و اوربان در کرملین
دیروز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «ویکتوریا اوربان» نخست‌وزیر مجارستان دیدار کرد. این دیدار در اتاق آبی کاخ کرملین مسکو و با تشریفاتی مشابه دیدار رئیس‌جمهور اسلامی ایران با همتای روس خود انجام شد. 
به گزارش خبرگزاری ریانووستی، ۲ طرف بر سر میز تشریفات معروف در دفتر کار پوتین نشستند و درباره اهمیت نقش انرژی در همکاری میان روسیه و مجارستان و همچنین مسائل امنیتی اروپا و بحران‌های منطقه‌ رایزنی کردند. 
***
حمله موشکی ارتش یمن به اتاق عملیات امارات
سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح سه‌شنبه از حمله موشکی به اتاق عملیات امارات و مزدوران این کشور در جنوب یمن خبر داد. سرتیپ «یحیی سریع» اعلام کرد: «به لطف خداوند، یگان موشکی شامگاه دیروز (دوشنبه) توانست اتاق عملیات میدانی دشمن - امارات- و مزدوران آن در شهر عسیلان واقع در استان شبوه را با یک موشک بالستیک هدف قرار دهد که موشک دقیقا با هدف برخورد داشت و در پی آن، شمار زیادی از جمله عده‌ای اماراتی کشته و مجروح شدند». یحیی سریع در ادامه اضافه کرد که نبردها در استان شبوه از این اتاق عملیات مدیریت می‌شده است. ارتش یمن طی هفته‌های گذشته از ۳ حمله موشکی و پهپادی به عمق خاک امارات خبر داده است. حملات ارتش یمن پس از آن علیه امارات عربی متحده از سر گرفته شد که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داد: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت». 
***
سامانه پستی اسرائیل به طور کامل هک شد
تمام قفسه‌های پستی شرکت E-Post رژیم صهیونیستی که کالاهای گوناگون مشتریان را در خود جا می‌داده است، هک شدند. طبق تصاویر منتشر شده در اکانت فیسبوکی «کوبی سامبورسکی»، کارآفرین مطرح حوزه آی‌تی و سرمایه‌گذار اسرائیلی، تمام قفسه‌های پستی شرکت E-Post رژیم صهیونیستی که کالاهای گوناگون مشتریان را در خود جا می‌داده است با نزدیک شدن کاربران به مراکز تحویل کالا، باز شده و در صفحه این سامانه با پیغامی مبنی بر اینکه «شما هک شده‌اید، مرگ بر اسرائیل» روبه‌رو می‌شوند. در همین راستا «آمیتای زیو» پزشک مطرح اسرائیلی که بیشتر بر مسائل آرامش روانی و مشکلات درمانی بیماران پژوهش می‌کند در واکنش به هک گسترده سامانه E-post اسرائیل، در اکانت توئیتر خود تأکید کرد در صورت صحت این مطلب می‌توان گفت آرامش روانی شهروندان اسرائیل به خطر افتاده: «لحظه‌ای را تصور کن که کالایی گران‌قیمت سفارش داده‌ای و برای تحویل آن به قفسه خود مراجعه می‌کنی و می‌بینی تمام قفسه‌ها باز است و احتمال زیاد کالای تو در معرض خطر قرار گرفته است، واقعا وحشتناک است».
***
نیم میلیون آمریکایی در 24 ساعت به کرونا مبتلا شدند
با تسریع شیوع سویه «اُمیکرون» در ایالات متحده آمریکا، آمار و ارقام دانشگاه «جان هاپکینز» نیز نشان می‌دهد آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان این ویروس در سراسر آمریکا به طرز چشمگیری روند صعودی در پیش گرفته است. طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم ۴۹۳ هزار و ۴۱ نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند. این آمار مجموع مبتلایان به کروناویروس در سراسر ایالات متحده را به ۷۴ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۵۰نفر رساند. این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد در شبانه‌ روز گذشته، دست‌کم ۲ هزار و ۳۷۶ نفر در سراسر آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این ویروس در آمریکا به ۸۸۶ هزار و ۶۹۱ نفر افزایش یافت. 
***
پدر انقلاب‌های رنگی خواهان تغییر نظام چین شد
«جورج سوروس» میلیاردر آمریکایی و رئیس هیات‌مدیره موسسه «جامعه باز» که در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات سال ۸۸ در ایران، برای تغییر نظام جمهوری اسلامی تلاش زیادی کرد، هم‌اکنون خواهان تغییر نظام چین شده است. شبکه روسی «راشاتودی» در این باره گزارش کرد سوروس در جریان سخنرانی در مؤسسه محافظه‌کار «هوور» خواهان جایگزینی «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین شد و المپیک آتی زمستانی ۲۰۲۲ پکن را با المپیک ۱۹۳۶ در آلمان نازی مقایسه کرد. سوروس که به‌ عنوان پدر انقلاب‌های رنگی معروف است، در سخنرانی خود از چین به عنوان «قدرتمندترین دولت استبدادی جهان و بزرگ‌ترین تهدیدی که جوامع باز امروز با آن مواجه هستند» یاد کرد و مدعی شد: «چین همچون آلمان در سال 1936 تلاش خواهد کرد از منظره بازی‌های المپیک زمستانی آتی پکن برای کسب پیروزی تبلیغاتی برای سیستم کنترل‌های سخت‌گیرانه‌اش استفاده کند».

Page Generated in 0/0048 sec