printlogo


کد خبر: 244492تاریخ: 1400/11/13 00:00
اخبار

شکست سعودی برابر ژاپن
سامورایی‌ها در خانه توانستند شاگردان «هروه رنار» را شکست دهند و خود را به صدر جدول نزدیک کنند. در دیداری از هفته هشتم مرحله مقدماتی جام‌جهانی قطر در گروه B آسیا ۲ تیم ژاپن و عربستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر صفر ژاپنی‌ها به پایان رسید. سامورایی‌ها در این دیدار با گل‌های تاکومی مینامینو در دقیقه ۳۲ و جونیا ایتو در دقیقه 50 توانستند ۳ امتیاز بازی را از آن خود کنند تا ۱۸ امتیازی شوند و با حفظ جایگاه دوم خود اختلاف‌شان را با عربستان ۱۹ امتیازی به عدد یک برسانند. این نخستین شکست تیم فوتبال عربستان در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی بود. 
***
هاشمیه متقیان نامزد دریافت جایزه بهترین ورزشکار سال ۲۰۲۱ شد
بر اساس اعلام کمیته پاراالمپیک آسیا، «هاشمیه متقیان» یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین ورزشکار سال ۲۰۲۱ قاره کهن در بخش زنان است. کمیته پاراالمپیک آسیا اسامی نامزدهای دریافت جایزه بهترین ورزشکار سال ۲۰۲۱ میلادی را اعلام کرد که در میان اسامی اعلام شده، نام هاشمیه متقیان، ملی‌پوش پرافتخار کشورمان در رشته دو و میدانی نیز به چشم می‌خورد که سال گذشته میلادی موفق به کسب مدال طلای بازی‌های پاراالمپیک توکیو شد. علاوه بر متقیان، «سو یئو سئون» از کره در رشته تنیس روی میز، «ژیائویان ون» از چین در رشته دو و میدانی، «لئانی راتری اوکتیا» از اندونزی در رشته بدمینتون و «بهاوینا پاتل» از هند در رشته تنیس روی میز به عنوان نامزد دریافت این جایزه معرفی شده‌اند. پیش از این نیز روح‌الله رستمی در بخش مردان، نامزد دریافت این جایزه معرفی شد. 
***
احتمال لغو سفر کشتی‌گیران به آمریکا قوت گرفت
در حالی که تیم منتخب کشتی آزاد ایران مهیای اعزام به آمریکا و برگزاری دیدار دوستانه در این کشور می‌شد، احتمال لغو این سفر به دلیل مشکلات ویزا قوت گرفت. متولیان کشتی آمریکا در حاشیه رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ از تیم‌ ملی  کشتی آزاد ایران رسما دعوت کردند برای برگزاری یک مصاف دوستانه در روز ۲۳ بهمن به این کشور سفر کند. بر این اساس برخی آزادکاران منتخب کشورمان چندی پیش برای دریافت ویزا راهی دوبی شدند اما اتفاقات مختلفی که در سفارتخانه رخ داد، گویای ایجاد مشکلی در روند صدور ویزا برای تمام اعضای تیم‌ ملی  بود. حتی گفته شد یکی از افرادی که با مشکل ویزا برای این سفر مواجه خواهد شد، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی است. البته در آخرین نشست خبری رئیس فدراسیون کشتی با اهالی رسانه او به صراحت اعلام کرد اگر آمریکایی‌ها حتی برای یک نفر از اعضای تیم‌ ملی ویزا صادر نکنند، اعزام لغو خواهد شد. حال با توجه به اینکه خبرهایی مبنی بر عدم صدور ویزا برای علیرضا دبیر به گوش می‌رسد، احتمال لغو این سفر هم بیش از پیش قوت گرفته است. 
***
گل‌محمدی بالاخره در تمرین پرسپولیس حاضر شد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعد از چند روز غیبت سرانجام در تمرین تیمش حاضر شد. یحیی گل‌محمدی که به دلیل مشکلات مالی و برآورده نشدن درخواست‌هایش از هدایت پرسپولیس استعفا کرده بود، دیروز در تمرین سرخپوشان حاضر شد. گل‌محمدی چند روز در تمرین پرسپولیس غایب بود و دستیارانش وظیفه انجام تمرینات را بر عهده داشتند. گل‌محمدی در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود حل مشکل مالی، داشتن زمین تمرین مناسب و جذب بازیکن جدید ۳ شرط اصلی او برای ادامه کار است. 
***
مهم‌ترین اتفاقات روز پایانی بازار نقل و انتقالات زمستانی
پنجره نقل و انتقالات زمستانی فوتبال اروپا با پیوستن کاپیتان سابق آرسنال به بارسلونا و چند جابه‌جایی مهم دیگر بسته شد. بازار نقل و انتقالات ماه ژانویه سال 2022 بامداد دیروز با چند جابه‌جایی مهم به کار خود خاتمه داد. در واپسین ساعات بازار مطابق پنجره‌های قبلی، جابه‌جایی‌های مهمی رخ داد که یکی از آنها انتقال «پیر امریک اوبامیانگ» از آرسنال به بارسلونا بود. با توجه به اینکه اوبامیانگ پیش از پیوستن به بارسلونا قراردادش را با آرسنال فسخ کرد، بازیکن آزاد بود و به همین دلیل بارسلونا ملزم به ثبت‌نام او به عنوان بازیکن جدیدش در بازه زمانی تعیین شده نبود. با این حال اوبامیانگ دوشنبه شب در دفتر باشگاه حضور پیدا کرد و به نظر می‌رسد همه چیز تمام شده و تنها اعلام رسمی باشگاه باقی مانده است. دیگر اتفاق مهم روز آخر پنجره ژانویه، ماندنی شدن عثمان دمبله در بارسلونا پس از به توافق نرسیدن او با هیچ‌یک از مشتریانش بود. به این ترتیب او باید تا پایان قراردادش که تا انتهای فصل جاری اعتبار دارد در نوکمپ بماند اما مشخص نیست شانسی برای بازگشت به ترکیب بارسایی‌ها داشته باشد. مهم‌ترین نقل و انتقالات ساعات پایانی روز آخر پنجره نقل و انتقالات ژانویه به شرح زیر است:
* «آرون رمزی» با قراردادی قرضی دارای بند خرید اختیاری، تا پایان فصل به تیم گلاسکورنجرز اسکاتلند پیوست. گلاسکو تنها بخشی از حقوق هنگفت رمزی که 7 میلیون یورو در سال است را می‌پردازد. 
* اتلتیکومادرید «رینیلدو» مدافع موزامبیکی تیم لیل فرانسه را با قراردادی ۳ ساله به خدمت گرفت. 
* «دله الی» بال انگلیسی تیم فوتبال تاتنهام به اورتون پیوست. 
* «جووان کابرال» بازیکن تیم اسپورتینگ لیسبون به صورت قرضی به لاتزیو پیوست. رقم قرارداد او یک میلیون یورو و دارای بند خرید اختیاری 8 میلیون یورویی است. 
* «جووانی لوسلسو» هافبک میانی آرژانتینی تیم فوتبال تاتنهام به صورت قرضی به ویارئال اسپانیا پیوست. او تا پایان فصل در لالیگا حضور خواهد داشت. 
* «تانگوی اندومبله» هافبک 25 ساله و فرانسوی تاتنهام به صورت قرضی به تیم سابقش لیون بازگشت. 

Page Generated in 0/0050 sec