printlogo


کد خبر: 244503تاریخ: 1400/11/13 00:00
اخبار

نظارت سختگیرانه در مترو برای جلوگیری از شیوع اُمیکرون
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تمهیدات صورت گرفته در این ناوگان را برای مقابله با موج جدید شیوع بیماری کرونا تشریح کرد. مهدی شایسته اصل تاکید کرد: استفاده از ماسک توسط مسافران در همه اماکن مترو الزامی است و مقرر شده است که از این پس نظارت سختگیرانه‌تری در این باره صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه مکاتبه‌هایی به ‌منظور درخواست همکاری و ارائه راهکارهای مناسب درباره هوشمندسازی شناسایی مبتلایان به کرونا و افراد واکسن نزده با وزارت بهداشت انجام شده است، افزود: به ‌منظور امکان‌سنجی و ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط سامانه فروش بلیت با سامانه‌های وزارت بهداشت نیز مکاتبه‌هایی با معاونت فاوای شهرداری تهران انجام شده است. وی تصریح کرد: امکان خرید بلیت‌های تک‌سفره و شارژ کارت بلیت الکترونیک مترو و اتوبوس به‌ صورت برخط از طریق سامانه یا «اپلیکیشن تهران من» فراهم است و مسافران بهتر است به ‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از این طریق نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. 
***
پلیس فتا: 
برای مشاهده ابلاغ قضایی نیاز به واریز وجه نیست
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا درباره کمین کلاهبرداران مجازی و ارسال پیامک‌های جعلی سامانه ثنا هشدار داد. سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با فارس با هشدار درباره «پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی» اظهار داشت: اخیرا مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضائیه و با ارسال پیامکی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند. وی تصریح کرد: کلاهبرداران داخل پیامک یک لینک جعلی قرار داده و با فریب شهروندان یک اپلیکیشن مخرب به عنوان سامانه روی تلفن همراه آنها نصب می‌کنند و از آنجا که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آنها آگاهی ندارند در دام این کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفته و تلفن همراه آنها عامل جرم می‌شود و با سوءاستفاده از سیمکارت و تلفن همراه، پیامک‌هایی را از جانب قربانی ارسال می‌کنند. وی گفت: افراد دقت داشته باشند پیامک ارسالی از سوی قوه ‌قضائیه فاقد لینک بوده و جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نبوده و پیامک مذکور هیچ وقت با سرشماره شخصی ارسال نمی‌شود. 
***
«سگ‌های ولگرد» مسبب مرگ استاد دانشگاه شدند
استاد دانشگاه اهواز هنگام فرار از حمله سگ‌های ولگرد، تصادف کرد و جان خود را از دست داد. به گزارش تسنیم، دکتر مریم جوادپور، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز روز دوشنبه هفته جاری پس از مواجهه با گله‌ای از سگ‌های ولگرد، در حالی که تلاش می‌کرد از آنها فرار کند با خودروهای عبوری تصادف کرد و جان خود را از دست داد. این اتفاق زمانی افتاد که دکتر جوادپور از دانشگاه خارج شد تا به‌ صورت پیاده به سمت منزل حرکت کند اما در حین پیاده‌روی، سگ‌های ولگرد به تعقیب وی می‌پردازند و این استاد دانشگاه که به دنبال تعقیب سگ‌ها بر سرعت گام‌های خود افزوده بود، به محض ورود به جاده با خودروی عبوری تصادف می‌کند و به‌رغم تلاش پزشکان و انجام 2 عمل جراحی سنگین، فوت می‌کند. درگذشت این استاد دانشگاه بر اثر حمله سگ‌های ولگرد در فضای مجازی با واکنش‌هایی همراه بود و ابراز تأثر جامعه علمی و مردم سراسر کشور را به همراه داشت. 
***
کلاهبرداری۱۳ میلیارد تومانی از ۱۱۸ استاد دانشگاه
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که تحت پوشش تعاونی مسکن از ۱۱۸ نفر از اساتید دانشگاه ۱۳ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای از دستگیری زنی خبر داد که تحت پوشش تعاونی مسکن از 118 نفر از اساتید دانشگاهی 130 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود. وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده‌ای به قرارگاه جلب پلیس پیشگیری تهران بزرگ مبنی بر بازداشت یک زن کلاهبردار، شناسایی مخفیگاه متهم و بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم در سال 1392 تحت پوشش تعاونی مسکن خصوصی مختص اساتید، اقدام به ثبت‌نام و عضو‌گیری کرده و پس از دریافت مبلغ اولیه از ثبت‌نام‌کنندگان متواری و زندگی مخفیگانه‌اش را آغاز کرده است. وی ادامه داد: ماموران انتظامی با تحقیقات دقیق‌تر موفق به شناسایی مخفیگاه وی در محدوده محله کمیل تهران شدند و مراقبت‌های ویژه پلیسی را آغاز کردند. سرهنگ موقوفه‌ای به دستگیری متهم در یک عملیات پیچیده، با اقدامات فنی اشاره و تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری انجام شده را 130 میلیارد ریال محاسبه کرده‌اند.
***
مرگ سالانه ۴۰۰۰ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میانگین سن اعتیاد در ایران ۲۴ سال و در دنیا ۱۹ سال است. همچنین نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت فعال کشور ۵ درصد است و این نرخ در دنیا بالای ۷ درصد است، اگر چه وجود یک معتاد هم در ایران زیبنده نیست، لیکن اگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران نبود، وضعیت اعتیاد بدی را شاهد بودیم. دکتر اسکندر مؤمنی با اشاره به حوزه ساماندهی معتادان متجاهر بیان کرد: در دنیا سالانه ۵۰۰ هزار نفر از این معتادان فوت می‌کنند که ۸۶ هزار نفر صرفا از آمریکا هستند. در جمهوری اسلامی ایران نیز حدود ۴ هزار نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در سال فوت می‌کنند که البته می‌دانیم این عدد در کشورمان رقم بالایی است.

Page Generated in 0/0062 sec