printlogo


کد خبر: 244505تاریخ: 1400/11/13 00:00
بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور

موج جدید بارش‌ها از دیروز به صورت برف و باران اغلب استان‌های کشور را در برگرفت. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دیروز ضمن اشاره به بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور، از شدت بارش در 5 استان خبر داد. صادق ضیاییان گفت: در روز سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌) با فعالیت سامانه بارشی در کشور، غالب مناطق به‌ جز استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، استان‌های ساحلی خزر و استان سیستان‌و‌بلوچستان و هرمزگان شاهد بارش برف و باران بود. وی افزود: شدت بارش در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال فارس، چهارمحال‌و‌بختیاری و کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد است. 
ضیاییان ادامه داد: این سامانه اوایل چهارشنبه (۱۳ بهمن‌) از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود. وی با اشاره به جو آرام کشور تا روز جمعه (۱۵ بهمن‌) اظهار کرد: در سایر نقاط کشور تا روز جمعه (۱۵ بهمن‌) جوی آرام خواهیم داشت و از جمعه (۱۵ بهمن‌) با ورود سامانه بارشی به کشور، در شمال غرب، غرب استان‌های واقع در دامنه‌های رشته کوه مرکزی البرز و مرکزی زاگرس بارش خواهیم داشت. به گفته ضیاییان شنبه (۱۶ بهمن‌) علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش رخ خواهد داد، در روز شنبه (۱۵ بهمن‌) بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود و کاهش دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از احتمال سقوط بهمن و بارش برف و باران و کولاک برف در ارتفاعات خبر داد. 
 
* از کوهنوردی پرهیز کنید
صادق ضیاییان در ادامه گفت: توصیه می‌کنیم فقط کوهنوردان ماهر و با‌تجربه با داشتن تجهیزات کامل اقدام به کوهنوردی و سایر افراد از این کار خودداری کنند. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی کوهستان‌ها در چهارشنبه (۱۳ بهمن‌) اظهار کرد: پدیده غالب ارتفاعات در روز چهارشنبه وزش باد شدید و کولاک برف حاصل از برف‌های قدیمی و مانده خواهد بود. به گفته ضیاییان روز جمعه (۱۵ بهمن‌) در رشته‌کوه‌ البرز و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین و ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران بارش برف همراه با وزش باد شدید و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. 

Page Generated in 0/0062 sec