printlogo


کد خبر: 244515تاریخ: 1400/11/13 00:00
اخبار

در پیام تبریک سال نو به رئیس‌جمهور چین مطرح شد
امیدواری رئیسی به توسعه همکاری‌ها با چین
رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن سال نوی چینی به رئیس‌جمهوری خلق چین، اظهار خرسندی کرد که در آغاز سال جدید، روابط ۲ ملت وارد دومین 50 سال روابط دیپلماتیک و اعلام اجرایی شدن برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله شده است. در بخشی از پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی آمده است: «خرسندم که در آغاز سال جدید، روابط ۲ ملت وارد دومین 50 سال روابط دیپلماتیک و اعلام اجرایی شدن برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله شد. امیدوارم در پرتو اعتماد متقابل سیاسی ایجاد شده و تشریک مساعی با جنابعالی، شاهد توسعه و تعمیق همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در تمام زمینه‌ها بویژه منافع مشترک کشورهای در حال توسعه باشیم».
***
برنامه همکاری‌های جامع با چین پرقدرت‌تر پیش می‌رود
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در آستانه سال نوی چینی و المپیک زمستانی پکن بهترین آرزوها را برای مردم و دولت چین دارم. آرزوی موفقیت برای بازی‌های زمستانی و تبریک سال نو برای دوستان چینی دارم. وی تاکید کرد: امسال با آغاز 50 سال دوم روابط دیپلماتیک ۲ کشور، برنامه همکاری‌های جامع با تلاش مضاعف، بهتر و پرقدرت‌تر پیش می‌رود. 
***
فتح قله‌های دانش با «جهاد علمی» امکان‌پذیر است
فرمانده نیروی دریایی سپاه، دانش را عامل قدرت هر کشور دانست و گفت: دانشجویان باید با جهاد علمی برای رسیدن نظام اسلامی به قله‌های دانش جهان پیش بروند. سردار دریادار علیرضا تنگسیری در طلیعه چهل‌وچهارمین فجر انقلاب اسلامی و بازدید از دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه با اشاره به رسالت وجودی دانشگاه تراز انقلاب اسلامی در مسیر گام دوم انقلاب، خطاب به دانشجویان گفت: اینجا دانشگاه است؛ موضوع علم و پژوهش باید خیلی جدی مورد دقت و تحقیق قرار گیرد، زیرا دانش وسیله عزت و قدرت یک کشور است. وی به حدیث «العلم سلطان» اشاره و عنوان کرد: هر کشوری به دانش و علم روز و نوین دست یابد، مشکلات را عالمانه مرتفع می‌کند، لذا دانشجویان باید با احساس مسؤولیت پاسداری و تقویت روحیه معنوی، با جهاد علمی برای رسیدن نظام اسلامی به قله‌های دانش جهان پیش بروند و از خستگی‌های این مسیر با توکل بر خداوند متعال نهراسند. فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: آینده سپاه از آن دانشجویان است؛ پاسداران انقلاب اسلامی از زمینه‌سازان ظهور حضرت مهدی ‌موعود (عج) هستند و باید در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی در مسیر گام دوم و ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی مجاهدانه و مخلصانه گام‌های محکم و استوار برداشته شود. 
***
گفت‌وگوهای تمیم و بایدن درباره مذاکرات هسته‌ای ایران
وزیر خارجه قطر اعلام کرد در گفت‌وگوهای امیر قطر و رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، مسائل مختلف منطقه از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش تسنیم، «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت دوحه برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های تهران و واشنگتن، از کانال‌های دیپلماتیک باز خود با این ۲ کشور استفاده می‌کند. وزیر خارجه قطر افزود: دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران برای ما مهم است، چرا که این کشور عامل ثبات و امنیت منطقه است. وی به شبکه الجزیره گفت: تلاش می‌کنیم طرف ایرانی را به ابتکارات مثبت در قبال کشورهای منطقه تشویق کنیم. وزیر خارجه قطر همچنین با بیان اینکه در مذاکرات امیر قطر و بایدن بحران افغانستان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت، اظهار داشت تحریم افغانستان و نادیده گرفتن بحران این کشور به نفع ملت این کشور نیست. محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی ادامه داد: اینکه آمریکا، قطر را به عنوان همپیمان اصلی خود در خارج از ناتو خوانده است، این قدرت رابطه بین ۲ کشور را نشان می‌دهد و فرصت شراکت و همکاری را فراهم می‌کند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا رسما از کنگره درخواست کرد قطر را به عنوان همپیمان اصلی آمریکا در خارج از ناتو قرار دهد. 
***
آژانس اتمی: 
ایران تولید قطعات سانتریفیوژ را به اصفهان منتقل می‌کند
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران رسما به این نهاد اطلاع داده است قصد دارد کار تولید قطعات سانتریفیوژ را از مرکز تسای کرج به اصفهان منتقل کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه از انتقال کار تولید قطعات سانتریفیوژ در ایران از مرکز تسای کرج به اصفهان خبر داد. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که خبرگزاری رویترز به آن اشاره کرده است، ایران رسما به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است از این پس قطعات سانتریفیوژهای خود را به جای مرکز تسای کرج، در اصفهان تولید خواهد کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش اعلام کرده است بازرسان آژانس 24 ژانویه (4 بهمن) دوربین‌های نظارتی را در مرکزی در اصفهان که قرار است تولید قطعات سانتریفیوژها در آنجا انجام شود نصب کرده‌اند؛ هرچند تا آن تاریخ هنوز تولید قطعات در مرکز مذکور آغاز نشده است.

Page Generated in 0/0058 sec