printlogo


کد خبر: 244525تاریخ: 1400/11/14 00:00
۴۲۳7 کشته در یک روز!
آمریکا بهشت اُمیکرون

گروه بین‌الملل: جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد روز سه‌شنبه بیش از 4200 نفر از مبتلایان به کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند. این آمار همچنین نشان می‌دهد در این بازه زمانی با ابتلای دست‌کم ۴۱۰ هزار و ۸۷۵ نفر دیگر، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده به ۷۵ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۲۵ نفر رسید. 
 
* ۴۲۳۷ آ مریکایی در یک شبانه‌روز بر اثر کرونا جان باختند
این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد در یک شبانه‌روز (دوشنبه‌شب تا سه‌شنبه‌شب) دست‌کم 4 هزار و ۲۳۷ نفر در سراسر آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و شمار کلی قربانیان این ویروس در این کشور به ۸۹۰ هزار و ۹۲۸ نفر رسید. این در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» گزارش کرد تاکنون دست‌کم ۷۶ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۲۰۲ نفر در سراسر آمریکا به کرونا آلوده شده‌اند و ۹۱۳ هزار و ۹۲۴ نفر از آنها نیز جان خود را از دست‌ داده‌اند. 
 
* اُمیکرون ترسناک‌تر از دلتا!
چهارشنبه هفته گذشته (26 ژانویه) آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایالات‌متحده به بالاترین سطح از اوایل سال ۲۰۲۱ رسید. داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز عدد ۲۱۹۱ قربانی در روز را نشان داد که حدود ۱۰۰۰ مورد نسبت به شمار مرگ‌ومیرهای روزانه نوامبر 2021، قبل از شناسایی اُمیکرون، افزایش داشت. اپیدمیولوژیست‌ها می‌گویند در حالی که شواهد در حال بروز نشان می‌دهد سویه جدید کمتر احتمال دارد افرادی را که آلوده می‌کند بکشد اما از آنجا که این نوع ویروس با سرعتی قابل توجه گسترش می‌یابد، موارد بی‌شمار ابتلا می‌تواند هر عامل کاهنده‌ای را تحت تأثیر قرار دهد. به نوشته روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، ایالات‌متحده حدود یک سال پیش قبل از اینکه واکسن به طور گسترده در دسترس باشد، بیشترین تعداد مرگ‌و‌میر را در دوره همه‌گیری تجربه کرد و میانگین فوتی‌های روزانه به ۳۴۰۰ نفر رسید. نوع دلتا اواخر سپتامبر باعث افزایش آمار فوتی‌ها به بالای ۲۱۰۰ نفر در آمریکا شد. طبق تخمین مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، اُمیکرون از آن زمان دلتا را کنار ‌‌زده و اکنون تقریبا همه موارد کشف شده کرونا در این کشور را تشکیل می‌دهد. 
 
* آمریکا در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا
طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز تاکنون ۳۸۱ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۴۹۶ نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و 5 میلیون و ۶۸۹ هزار و ۴۹۶ نفر نیز در سراسر جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد. روند صعودی موارد ابتلا به کرونا و فوتی‌های مرتبط با این ویروس در ایالات متحده آمریکا در پی تسریع شیوع سویه «اُمیکرون» در سراسر این کشور بوده است. شیوع این سویه جدید کرونا در ایالات متحده و سوء‌مدیریت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با کرونا، نارضایتی عمومی را بین آمریکایی‌ها افزایش داده است. 
 
* کمبود شدید نیروی درمان با شیوع اُمیکرون
گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد آشفتگی در ایالات‌متحده بویژه در نظام بهداشت عمومی و شهرهای کوچک همزمان با افزایش شیوع سویه کرونای اُمیکرون و بیماران و همچنین کمبود شدید نیروی انسانی ادامه دارد. گستردگی شیوع کرونا در سراسر آمریکا همچنین موجی از نگرانی را در بین آمریکایی‌ها به وجود آورده است به طوری که اکثر قریب به اتفاق آمریکایی‌هایی که توسط «مرکز تحقیقات روابط عمومی نورک» و خبرگزاری «آسوشیتد‌پرس» مورد نظرسنجی قرار گرفتند، معتقدند برای همیشه یا حداقل برای مدت طولانی درگیر کرونا خواهند بود. مساله قابل توجه درباره روند صعودی آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و فوتی‌های این ویروس در ایالات متحده این است که آمریکا از جمله کشورهایی است که در زمینه تحقیق و تولید واکسن کرونا از جایگاه برتری در جهان برخوردار است اما بسیاری از مردم این کشور حاضر به استفاده از واکسن نیستند. اخیرا روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد جهش سویه اُمیکرون ده‌ها میلیون آمریکایی را بیمار کرده و بیمارستان‌ها مملو از جمعیت است. در روزهای اخیر ایالات بیشتری با شدت بیشتر شیوع کرونا مواجه شدند و ایالات‌متحده همچنان شمار بیشتری از عفونت‌ها را در روز نسبت به هر موج قبلی شناسایی می‌کند و برخی ایالت‌های غربی و جنوبی این کشور همچنان شاهد افزایش شدید موارد ابتلا هستند. روزنامه «وال‌استریت ژورنال» نیز گزارش داد سویه اُمیکرون در حال آسیب رساندن به بیمارستان‌های ایالات‌متحده در مقیاسی است که قبلا در همه‌گیری ۲ ساله دیده نشده بود. در بخش‌هایی از گزارش این روزنامه آمده است اینک بیمارستان‌ها در مناطقی که موج اُمیکرون شروع به کاهش کرده، اعلام کرده‌اند قادر به ادامه فعالیت نیستند و تلفات فیزیکی و عاطفی برای پرستاران، پزشکان و سایر کارکنان بیمارستان‌ها افزایش یافته است.
 

Page Generated in 0/0055 sec