printlogo


کد خبر: 244554تاریخ: 1400/11/14 00:00
معاون اجتماعی پلیس راهور:
«برگ سبز خودرو» سند رسمی است و تمام!

معاون اجتماعی پلیس راهور با بیان اینکه سند صادره توسط پلیس در قالب «برگ سبز خودرو» به ‌استناد ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی یک سند رسمی است، تأکید کرد: برای اموال منقول همچون خودرو هیچ الزامی برای مراجعه به دفاتر اسناد رسمی وجود ندارد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، حرف و حدیث‌ها درباره «برگ سبز خودرو» در چند ماه گذشته موجب ایجاد نگرانی و بلاتکلیفی در بخش قابل توجهی از جامعه شده بود. مقامات و مدیران دستگاه قضا و پلیس بارها بر قانونی بودن برگ سبز تاکید داشته‌اند و از سوی دیگران دفاتر اسناد رسمی نظرات دیگری داشتند. 
روز گذشته معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا باز هم بر سند رسمی بودن برگ سبز خودرو تاکید کرد و البته گفت: این حرف آخر است!
سرهنگ عین‌الله جهانی در یک گفت‌وگوی خبری درباره خودداری برخی دفاتر اسناد رسمی برای صدور وکالت‌نامه به متقاضیان تعویض پلاک و طرح ادعای عدم رسمیت برگ سبز خودرو اظهار داشت: به دفعات زیاد درباره سند صادره توسط پلیس راهنمایی و رانندگی صحبت شده و دانش حقوقی مردم ارتقا پیدا کرده است اما به ‌نظر می‌رسد به‌واسطه صحبت‌های بی‌پایه ‌و اساس برخی افراد درباره این موضوع (عدم به‌رسمیت شناختن برگ سبز خودرو) باید حرف‌های قبلی‌مان را تکرار کنیم. 
وی افزود: سند صادره توسط پلیس به ‌استناد ماده 1287 قانون مدنی، سند رسمی است و این حرف آخر پلیس در این ماجراست. کل مجموعه دستگاه قضا، رسمی بودن برگ سبز خودرو را به ‌عنوان سند خودرو تأیید کرده‌اند و اینکه فردی بگوید این سند، رسمی نیست، نمی‌خواهد واقعیت را بپذیرد و دلیلی نیست که مردم به حرف‌های کسی توجه کنند که می‌خواهد از واقعیت دوری کند. 
بنا به اعلام تسنیم، این مقام انتظامی در واکنش به اظهارات یکی از مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر اینکه «برگ سبز خودرو توسط یک شرکت منحله صادر می‌شود» گفت: برگ سبز خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به ‌عنوان زیرمجموعه‌ای از فرماندهی انتظامی کشور صادر می‌شود. در این سند مشخصات مالک و وسیله نقلیه، آدرس مالک و شماره وسیله نقلیه موجود است. 
سرهنگ جهانی با تأکید بر اینکه برگ سبز خودرو توسط مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور صادر می‌شود، به امضای رئیس مرکز شماره‌گذاری می‌رسد و مهر برجسته می‌خورد، اظهار داشت: این سند توسط پلیس صادر می‌شود و این موضوع اظهر من‌الشمس است، چرا می‌گویند این سند توسط مؤسسه راهگشا صادر می‌شود؟!
وی از هموطنان خواست به هیچ وجه به صحبت‌های نامربوط مبنی بر عدم رسمیت برگ سبز خودرو توجه نکنند و در پاسخ به این سؤال که چرا برخی دفاتر اسناد رسمی از صدور وکالت‌نامه برای تعویض پلاک برای طرفین معامله خودداری می‌کنند، تصریح کرد: این موضوع جای تأسف دارد؛ مجموعه دستگاه قضا تصمیمی می‌گیرد، هیات عمومی دیوان عدالت اداری رأیی صادر می‌کند که در حکم قانون است، معاون محترم قوه ‌قضائیه اعلام می‌کند سند صادره توسط پلیس رسمی است، دادستان‌کل کشور نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد اما وقتی یک سازمان که خودش زیرمجموعه دستگاه قضاست اینگونه صحبت می‌کند، باید به چه‌کسی پناه برد؟

Page Generated in 0/0051 sec