printlogo


کد خبر: 244565تاریخ: 1400/11/14 00:00
اخبار

بدرقه باشکوه شیخ الفقها
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی با حضور مردم عزادار قم، علما و جمعی از شخصیت‌های کشوری، لشکری و استانی برگزار شد. این مراسم از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته از میدان جهاد قم به ‌سمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دادستان کل کشور، رئیس حوزه‌های علمیه، امام جمعه موقت تهران، مردم عزادار قم و جمعی از شخصیت‌های کشوری، لشکری و استانی انجام شد. در این مراسم که از مدرسه عالی امام خمینی(ره) در خیابان ۱۹ دی آغاز شد و تا حرم مطهر ادامه داشت، علما، فضلا، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه همچون آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار استاد حوزه، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین، آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) حضور داشتند. حجت‌الاسلام‌ محمدی‌گلپایگانی مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری دادستان کل کشور از جمله شخصیت‌های ملی حاضر در این مراسم بودند. این مراسم با اقامه نماز بر پیکر آن عالم ربانی توسط آیت‌الله علی کریمی‌جهرمی و همچنین طواف در اطراف ضریح مطهر بانوی کرامت به پایان رسید. لازم به ذکر است پیکر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی برای خاکسپاری به کربلا منتقل می‌شود.
***
رئیس سازمان انرژی اتمی:
فناوری هسته‌ای یک پیشران برای توسعه کشور است
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با خانواده دانشمند شهید هسته‌ای دکتر محسن فخری‌زاده دیدار کرد و به گفت‌وگوی صمیمانه با خانواده معزز شهید پرداخت. محمد اسلامی در این دیدار اظهار داشت: استکبار اقتدار ایران را نمی‌پسندید و دست به هر اقدامی زدند تا مانع پیشرفت جوانان ما باشند و مسیر را ناهموار کنند اما جوانان انقلابی ما با بینشی جهادی در مسیر توسعه کشور و حق‌طلبی گام برداشتند و امروز انقلاب ما چهل‌وسومین سالگرد پیروزی خود را با جوانانی غیور جشن می‌گیرد. وی درباره توسعه‌ فناوری هسته‌ای و تاثیر این فناوری در زندگی روزمره مردم گفت: نکته حائز اهمیت این است که امروز فناوری هسته‌ای یک پیشران برای توسعه کشور است و تاثیر‌گذاری این فناوری در سایر صنایع و بخش‌های مختلف زندگی مردم ان‌شاءالله جلوه‌گر خواهد شد. اسلامی ادامه داد: در گستره فعالیت‌های صنعت هسته‌ای و بخش قدرت آن، تولید برق را در دستور کار داریم که ان‌شاءالله در تلاشیم با سرعتی بالا به این هدف برسیم. موضوع دیگر تسهیل استفاده از پرتوها در بهبود کیفی بخش سلامت با بهره‌گیری از رادیوداروهاست که در حوزه‌های درمان و بخش تشخیصی به طور گسترده قابل استفاده است. گستره دیگر استفاده از پرتوها در صنعت کشاورزی، غذایی و محیط‌زیست است که در این زمینه‌ هم به لحاظ اقتصادی و هم از جهت سلامت، تاثیر مستقیم بر زندگی مردم را ان‌شاءالله مشاهده خواهیم کرد. 
***
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
آمادگی مقابله با دشمن را در بالاترین سطح داریم
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بازدید از گروه پدافند هوایی شیراز، در جمع کارکنان پایور و وظیفه این یگان پدافندی گفت: هر لحظه آمادگی مقابله با دشمن را در بالاترین سطح داریم. امیر سرتیپ علیرضا الهامی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی متخصص، تلاشگر و غیور پدافند هوایی با ذکاوت و هوشیاری کامل از حریم هوایی جمهوری اسلامی حفاظت کرده و اجازه کوچک‌ترین تعدی و تجاوز را به دشمنان این مرز و بوم نخواهد داد. وی با بیان اینکه هر لحظه آمادگی مقابله با دشمن را در بالاترین سطح داریم، خطاب به فرماندهان این یگان پدافندی گفت: شما وظیفه دارید با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمام زمینه‌ها بصیرت، قدرت تصمیم‌گیری و دقت‌نظر کارکنان تحت امر خود را در راستای عزت و اقتدار نیروهای مسلح، انقلاب و نظام اسلامی ارتقا بدهید. 
***
دستگیری نفر دوم شاخه نظامی گروهک «تندر»
نفر دوم شاخه نظامی گروهک تندر از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شد. به گزارش فارس، نفر دوم شاخه نظامی گروهک تندر از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شد. این فرد موسوم به «ماسماتوس» یک ماه قبل از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده است. نام دقیق‌تر این گروه انجمن پادشاهی ایران (تندر) است که طبق اطلاعات در دسترس، فتح‌الله منوچهری با نام مستعار فرود فولادوند در سال‌های نخست تاسیس این گروه و تا سال ۱۳۸۵ رهبری آن را بر عهده داشت. پس از آن جمشید شارمهد در همان سال رهبری این گروه را بر عهده گرفت. مرداد 99 جمشید شارمهد، سرکرده گروه تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد. در پرونده این گروه جنایت‌های بسیاری مانند بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز و قصد انفجار سد سیوند شیراز مشاهده می‌شود که در این میان بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز حادثه‌ای خونبار است که افراد بی‌گناه بسیاری در آن به شهادت رسیدند. ماسماتوس نخستین فردی بود که خبر ترور دانشمند هسته‌ای شهید علیمحمدی را پیش از همه، در یک پایگاه خبری منتشر کرد. 

Page Generated in 0/0046 sec