printlogo


کد خبر: 244566تاریخ: 1400/11/14 00:00
رئیس‌جمهور در مراسم تجدید بیعت هیأت دولت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی:
نگاه امام به مردم تشریفاتی نبود

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور روز گذشته در مراسم تجدید بیعت هیات دولت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: نگاه امام به مردم تشریفاتی نبود و مشارکت مردم را باور داشت و توجه به کوخ‌نشینان نشأت گرفته از یک باور بود. 
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه هر جا در کشور موفقیتی داشته‌ایم جایی بوده که به مردم میدان داده‌ایم، افزود: عدالت در حرف زدن آسان اما در اجرا آسان نیست. دشمنان نمی‌گذارند به نام دین، هیچ نظامی پا بگیرد ولی موفق نخواهند شد. وی افزود: روح بلند امام بزرگوار گواه و ناظر اعمال ماست. آنچه از سیره و سلوک بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی می‌شناسیم توجه به مردم است. توکل به خدا و همراهی با مردم همواره 2 محور برای عالمان دینی بوده است. توکل به خدا و همراه کردن مردم با خود، 2 اصل اساسی بود که مصلح بزرگ قرن برای ایجاد تحول مبنا قرار داده بود. رئیسی با بیان اینکه خداوند به نصرت خود و دستان توانای مومنان و مردم، پیروزی را وعده کرده است، گفت: ترجمان جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی همین است که مردم در نظام اسلامی محور هستند. رئیس‌جمهور گفت: سفارش امام(ره) در حمایت از مردم و کوخ‌نشینان یک حقیقت و برخاسته از یک باور بود. وی با اشاره به توجه به مردم بیان داشت: هر جا موفقیت داشتیم آنجا بود که به مردم میدان دادیم و هر جا حضور آنچنانی برای مردم تعریف نکردیم، موفق نشدیم. رئیسی تصریح کرد: توجه به مردم برای همه دولت‌ها و دولت ما یک اصل است و باید از نگاه سیاسی امام(ره) درس بگیریم. دولت مردمی موفقیت‌های خود را در حضور مردم تعریف می‌کند و مساله عدالت و اجرای آن هم با حضور مردم شکل می‌گیرد. این خود مردم هستند که اقامه قسط می‌کنند و عدالت را به اجرا می‌گذارند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان به دنبال آن هستند که هیچ نظامی به نام دین پا نگیرد ولی موفق نخواهند شد، گفت: ما خدمتگزار و کارگزار مردم هستیم. پیام و میثاق امام و شهدا این است که مردم محور اجرای عدالت هستند. عدالت در حرف زدن آسان است اما حضرت علی‌(ع) هم فرمودند اجرای عدالت کار آسانی نیست. وی با اشاره به بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار فعالان اقتصادی، گفت: وقتی آمریکایی‌ها رسما اعلام می‌کنند در فشار حداکثری شکستی مفتضحانه خوردند، این نقطه پیروزی برای ملت ماست و نشان‌دهنده آن است که مقاومت حداکثری در مقابل فشار حداکثری پیروز شد. رئیس‌جمهور ادامه داد: هر جا ما مقاومت کردیم، مثل دوران دفاع‌مقدس و همچنین در توطئه‌ها و فتنه‌ها نصرت الهی همراه ما شد و امروز نیز همکاران ما در دولت برای خدمت به مردم مشکلاتی پیش رو دارند ولی بر اساس آموزه‌های امام(ره) هیچ مانعی نباید مانع کار ما شود. وی با اشاره به اینکه میدان عدالت، زنان و مردانی را می‌طلبد که خود از ملکه عدالت برخوردار باشند، افزود: لزوم تحول‌خواهی عادلانه در جامعه آن است که افراد، خود از عملکرد عادلانه‌ای در جامعه برخوردار باشند. رئیسی با بیان اینکه هدف امام(ره) از انقلاب عدالت بود، تاکید کرد: خواست امام این بود که بگوید در این قرن و در این زمان که همه در عمل از عدالت گریزانند، به نام دین می‌شود تحول و عدالت ایجاد کرد. رئیس‌جمهور بیان داشت: حضرت امام(ره) پرچم عدالت‌خواهی برافراشت و فریاد عدالت زد و امروز بعد از ۴۰ سال، خدمات بسیاری در حوزه‌های مختلف انجام شده است. 
***
    رئیس دستگاه قضا: صداقت با مردم شرط اساسی حکمرانی مطلوب امام بود   
روز گذشته همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین‌ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای و مسؤولان عالی قوه ‌قضائیه همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر با حضور در حرم امام خمینی(ره) با آرمان‌های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برای بزرگداشت و تجلیل راه و انقلاب امام باید نسبت به ارزش‌هایی که حضرت امام خمینی به تأسی از آنها انقلاب اسلامی را رقم زدند، وفادار باشیم، یکی از این ارزش‌ها را تحقق حداکثری عدالت اجتماعی دانست و گفت: امام برای تحقق و گسترش عدالت قیام و انقلاب کردند؛ لذا ما نیز باید پیوسته در مسیر عدالت‌گستری ثابت‌قدم باشیم و رفع مشکلات مردم بویژه مستضعفان و محرومان را در اولویت قرار دهیم. رئیس قوه‌ قضائیه مردم‌باوری را از دیگر شاخصه‌های ممتاز انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی دانست و گفت: امام عظیم‌الشأن ما مردم را محرم می‌دانستند و بسیاری از امور را با متن مردم در میان می‌گذاشتند؛ در منظومه فکری و سیاسی حضرت امام خمینی، صداقت با مردم، شرط اساسی حکمرانی مطلوب بود. محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: حضرت امام خمینی که در برابر امت خود، مردم خود، رزمندگان، مستضعفان، محرومان و ایتام در نهایت فروتنی و تواضع بودند، در برابر ظالمان و گردنکشان بین‌المللی در اوج اقتدار و صلابت عمل می‌کردند و مستکبران غربی و شرقی را هیچ می‌انگاشتند.

Page Generated in 0/0060 sec