printlogo


کد خبر: 244575تاریخ: 1400/11/16 00:00
اخبار

مردم به کدام فیلم‌های جشنواره فجر بیشتر رأی‌ داده‌اند؟
اسامی 5 فیلمی که بیشترین رأی در سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر در استان تهران را تا ۱۵ بهمن گرفته‌اند، اعلام شد. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس آخرین آمار آرای مردمی در استان تهران، اسامی 5 فیلم پیشتاز آرای مردمی از روز آغاز جشنواره تا ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۵ بهمن از مجموع ۲۰۶‌۴۱۵ بلیت فروش رفته در تهران به ترتیب زیر است: «ملاقات خصوصی» به کارگردانی «امید شمس» و تهیه‌کنندگی «امیر بنان»، «موقعیت مهدی» به کارگردانی «سیدهادی‌ حجازی‌فر» و تهیه‌کنندگی «حبیب‌الله والی‌نژاد»، «علف‌زار» به کارگردانی «کاظم دانشی» و تهیه‌کنندگی «بهرام رادان»، «شادروان» به کارگردانی «حسین نمازی» و تهیه‌کنندگی «عباس نادران» و «مردبازنده» به کارگردانی «محمدحسین مهدویان» و تهیه‌کنندگی «امیر بنان و کامران حجازی». آرای مردمی اعلام شده، صرفا براساس تعداد رای ثبت شده بوده و نتایج نهایی براساس کیفیت میانگین رای اعلام می‌شود. احسان شاکری‌پور، مدیر سمفا اخیرا درباره فرآیند آرای مردمی در جشنواره فیلم فجر گفته بود: در این دوره از جشنواره فیلم فجر دریافت بلیت‌ها با شماره تلفن همراه صورت می‌گیرد که هر شماره تلفن همراه تنها امکان خریداری ۲ بلیت از هر فیلم را دارد. این محدودیت به این علت ایجاد شده که امکان تقلب به حداقل ممکن برسد. برای اخذ کد رای، حتما تماشاگران باید در هنگام مراجعه به سینما، بلیت را از کیوسک چاپ بلیت یا گیشه به صورت چاپ شده دریافت کنند تا سامانه سمفا مطلع شود که مخاطب در سالن سینما حاضر شده است. ۹۰ دقیقه بعد از شروع اکران فیلم، کد رای به شماره تلفن همراه خریدار بلیت پیامک می‌شود. این پیامک که با سرشماره خدماتی است، به همه مخاطبان ارسال می‌شود، حتی کسانی که پیامک «تبلیغاتی» خود را مسدود کرده باشند.
***
اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر از شبکه نمایش پخش می‌شود
پخش اختتامیه جشنواره فیلم فجر و مرور فیلم‌های سینمای انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های شبکه نمایش در هفته پیش رو است. به گزارش «وطن‌امروز»، هفته آینده نیز این شبکه به مرور فیلم‌های سینمای انقلاب اسلامی خواهد پرداخت و تا روز ۲۲ بهمن و اختتامیه جشنواره فیلم فجر، کماکان به پوشش برنامه‌های این جشنواره هنری کشورمان ادامه خواهد داد. 
در ادامه هفته دوم جشنواره فیلم فجر، شبکه نمایش مانند هفته گذشته، تا پایان جشنواره، هر شب ساعت ۲۱ با پخش برنامه «سینمایش» از برج میلاد و خانه جشنواره، به پوشش این رویداد هنری خواهد پرداخت. 
۲۲ بهمن‌ماه همزمان با روز پایانی جشنواره فیلم فجر نیز این شبکه از ساعت ۱۸ به پخش زنده اختتامیه چهلمین دوره این جشنواره می‌پردازد. شبکه نمایش ساعت ۲۳ هر شب مانند هفته قبل و آغاز دهه فجر، به مرور فیلم‌های سینمای انقلاب اسلامی می‌پردازد. فیلم‌های منتخب این هفته شامل این فیلم‌ها خواهد بود: «تشکیلات»، «آن سفر کرده»، «حمله به اچ ۳»، «کیمیا و خاک»، «جمیل»، «لیلی با من است» و «تاراج». 
همچنین ساعت یک بامداد منتخب فیلم‌های کلاسیک این هفته به ترتیب روز پخش «کوایدان»، «دستور کار پنهان» «دستبرد ۱»، «دستبرد ۲»، «متولد چهارم جولای»، «شبکه» و «ستاره‌های خوشبختی من» است. 
***
 «داستان وشنام» در بازار نشر
کتاب «داستان وشنام» شامل 17 داستان کوتاه نوجوانانه توسط نشر گویا منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در پی فراخوان کتابخانه روستای وشنام دری در شهرستان چابهار کتاب «داستان وشنام» شامل 17 داستان کوتاه نوجوانانه گردآوری و منتشر شد. احمد اکبرپور، لیلا امام‌جمعه، ریحانه امامی‌فرد، اعظم ایزدی، نرگس جعفریان، لیلا دارابی، محمدعلی دهقانی، عبدالرحمان دیه‌جی، فاطمه سرمشقی، مریم شیرازی، لیلا عباس‌علیزاده، سیدعلی کاشفی‌خوانساری، یگانه محمودی، مژگان مشتاق، مریم میرمحمدی، محمد نصراوی و نازیلا نوبهاری نویسندگان این مجموعه هستند که حق‌التالیف خود را به تجهیز این کتابخانه اختصاص داده‌اند. کتاب «داستان وشنام» با مقدمه‌ای به قلم عبدالقادر بلوچ در ۱۱۲ صفحه با قیمت ۴۵ هزار تومان از سوی نشر گویا به بازار عرضه شده است. 
***
مرور فیلم‌های مستند جشنواره فجر در تلویزیون 
همزمان با جشنواره فیلم فجر، برنامه تلویزیونی «نردبان» فیلم‌های مستند حاضر در این جشنواره را معرفی، مرور و بررسی می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، هشتادمین قسمت برنامه تلویزیونی «نردبان»، جمعه ۱۵ بهمن‌ماه روی آنتن شبکه مستند رفت. 
این قسمت، همزمان با برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر بوده و ضمن گفت‌وگو با تعدادی از کارگردانان این آثار، مروری بر مستندهای حاضر در این جشنواره دارد. کامران جاهدی کارگردان مستند «تفنگ برادرم»، حجت طاهری کارگردان مستند «احتضار»، نیما مهدیان کارگردان مستند «آن مرد با اتوبوس آمد» و اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی کارگردان مستند «مشق امشب» میهمان این قسمت از نردبان بوده و درباره فیلم‌های‌شان که در جشنواره فیلم فجر حضور دارد صحبت می‌کنند. 
در بخش ویژه و جدید برنامه نردبان با عنوان «چشم‌انداز»، دوربین شبکه مستند به اقصی نقاط کشورمان سفر کرده و روایتگر جاذبه‌های گردشگری استان‌های مختلف کشورمان می‌شود. در این قسمت، گنبد سلطانیه زنجان توسط فردین نظری معرفی می‌شود. همچنین فیلم «آب سرد» به کارگردانی هادی کیانی‌فلاورجانی که از جمله فیلم‌های ارسالی به نردبان است، در این برنامه معرفی شده و توسط حامد شکیبانیا و امید بلاغتی بررسی می‌شود. در بخش «مستندباز» نیز نقدها و تحلیل‌های ارسالی مخاطبان برای فیلم «ارواح و صخره‌ها» مرور می‌شود.

Page Generated in 0/0066 sec