printlogo


کد خبر: 244593تاریخ: 1400/11/16 00:00
اخبار

پایش نصب کارت واکسیناسیون رانندگان تاکسی از امروز
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران از پایش نصب کارت واکسن بر روی شیشه خودروهای تاکسیرانان پایتخت خبر داد. امیر هنجن در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه براساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین هماهنگی صورت‌گرفته با وزارت کشور، رانندگان تاکسی باید با مراجعه به سایت salamat.gov.ir نسبت به دریافت تصویر کارت واکسن دیجیتال دارای QR کد اقدام کنند، گفت: رانندگان باید تصویر کارت واکسن خود را بر روی شیشه جلوی تاکسی، در قسمت پایین سمت راست نصب کنند. 
وی با بیان اینکه پیرو آخرین تطبیق اطلاعات صورت پذیرفته در سامانه مدیریت هوشمند کرونا مشخص شد از حدود ۸۰ هزار راننده تاکسی شهر تهران، ۴۶۲۰ نفر هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند که به این افراد اطلاع‌رسانی لازم و ابلاغ پیامکی صورت پذیرفته و از آنها خواستیم هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، گفت: در غیر این صورت ضمن اعمال محدودیت سیستمی انجام شده، از فعالیت‌شان در سطح شهر نیز جلوگیری به عمل می‌آید و محدودیت‌های اعمال شده برای این افراد تا زمان ارائه مدارک واکسیناسیون خود به دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی ادامه خواهد داشت. وی افزود: از نیمه بهمن‌ماه برای همه تاکسیران‌ها نصب کارت واکسیناسیون دارای کیو آر کد الزامی است و در صورت عدم نصب آن بر روی شیشه تاکسی، عوامل نظارتی سازمان نسبت به ثبت تخلف تاکسیران و جلوگیری از فعالیت وی اقدام می‌کنند. 
***
جسد ۲ کوهنورد در ارتفاعات لرستان پیدا شد
رئیس جمعیت‌ هلال‌احمر الیگودرز گفت: 2 نفر از اهالی فرسش که برای کوهنوردی به یکی از ارتفاعات این روستا عزیمت کرده بودند از روز دوشنبه گرفتار کولاک و مفقود شدند. غلامرضا لونی اظهار کرد: حسن زارعی و مسعود توکلی از کوهنوردان زبده شهرستان پس از ساعت‌ها تلاش به ارتفاعات قله دیگوله فرسش رسیده و ۲ نفر از اهالی که برای جست‌وجو به قله عزیمت کرده بودند را نجات دادند. وی گفت: با توجه به عدم دید کافی و کولاک در منطقه، عملیات انتقال اجساد مفقود شدگان فعلا متوقف شد و به همین ‌جهت امدادگران اجساد را به فاصله امنی منتقل کردند. 
***
دستگیری اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دانشگاه‌ها
رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی از دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی مرتبط با این دانشگاه و برخی دانشگاه‌های دولتی خبر داد. سیروس صابری با اعلام خبر شناسایی و بازداشت اعضای چند باند جعل مدارک تحصیلی گفت: از مردادماه سال جاری برخورد با باندهای جعل مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت و با اقدامات خاص اطلاعاتی و بررسی‌های بسیار، باندهای جعل مدارک تحصیلی دانشگاهی شناسایی شدند. وی افزود: پس از در اختیار قرار دادن اطلاعات به دست آمده از سوی مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی به مراجع قضایی و انتظامی، بررسی موضوع آغاز شد و متهمان جعل توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند. در اطلاعات مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، مشخص شد این باندهای جعل با دریافت مبالغ هنگفت، مدارک تحصیلی دانشگاه‌های مختلف دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی را در مقاطع مختلف صادر می‌کردند. 
صابری با تاکید بر اینکه این باند جعل مدارک تحصیلی هیچ ارتباطی با دانشگاه آزاد اسلامی ندارد، خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های پلیس آگاهی تهران، متهم اصلی با تعداد زیادی مدرک جعلی دستگیر شد. متأسفانه این باند علاوه بر جعل مدرک، اقدامات مجرمانه دیگری نظیر جعل برگه‌های واکسن، جعل اسناد ملکی و تعرض به دختران بی‌سرپناه را انجام می‌داد. 5 متهم اصلی این پرونده دستگیر شده‌اند و مراحل قضایی پرونده در حال انجام است. 
***
کاهش قیمت سفر زیارتی به سوریه
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تلاش‌های دست‌اندرکاران برای زیارت آسان، ارزان و باکیفیت، از کاهش قیمت بسته‌های سفرهای زیارتی به سوریه خبر داد. 
علیرضا رشیدیان، در نشست شورای مدیران سازمان حج و زیارت با اشاره به پیش‌ثبت‌نام سفرهای زیارتی سوریه که از چهارشنبه گذشته آغاز شده است، گفت: طی این مدت بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند. وی عنوان کرد: دست‌اندرکاران ذی‌ربط هر چه سریع‌تر اقدامات مربوط به هماهنگی و نام‌نویسی این متقاضیان را انجام می‌دهند تا امور اعزام توأم با عزت، کرامت، امنیت و سلامت این متقاضیان سفر سوریه و زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها انجام شود. رشیدیان با بیان اینکه طی مدت راه‌اندازی سفرهای زیارتی سوریه دست‌اندرکاران تلاش خود را برای کاهش هزینه‌ها انجام داده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته هزینه سفرهای ۴ شب به ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۳ شب به ۷ میلیون و ۹۶۲ هزار تومان کاهش یافته است؛ ضمن آنکه بسته سفر 7 روزه به سوریه نیز مدنظر قرار دارد. وی تاکید کرد: برای سفرهای نوروزی عتبات عالیات که بزودی نام‌نویسی آن آغاز می‌شود نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در دست انجام است. 

Page Generated in 0/0069 sec