printlogo


کد خبر: 244603تاریخ: 1400/11/16 00:00
اخبار

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران همایش حضرت حمزه علیه‌السلام:
قدرت شناخت و عزم راسخ ۲ ویژگی الگوساز در جناب حمزه است
بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران همایش حضرت حمزه علیه‌السلام که در تاریخ ۵ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شده بود، صبح پنجشنبه در محل برگزاری این همایش در قم منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تشکر از بزرگداشت جناب حمزه (عموی پیامبر بزرگوار اسلام)، منابع علمی و تحقیقی این همایش را زمینه مناسبی برای فرهنگ‌سازی و الگوسازی از آن شخصیت بزرگ اسلام دانستند و گفتند: با وجود نقش برجسته جناب حمزه در تاریخ اسلام بویژه در هجرت به مدینه و رشادت او در جنگ‌های با کفار اما این شخصیت ارزشمند غریب است و باید از زندگی این بزرگوار و دیگر صحابه برجسته اما ناشناخته پیامبر همچون عمار، سلمان، مقداد و جعفر بن ابی‌طالب در قالب‌های هنری و نمایشی تصویرسازی شود.
ایشان هدف پیغمبر اکرم(ص) از مأمور کردن زنان مدینه به گریه بر جناب حمزه پس از شهادت و معرفی او به عنوان سیدالشهدا را الگوسازی از این شخصیت شجاع و فداکار برای همیشه تاریخ و همه مسلمانان دانستند و خاطرنشان کردند: ۲ عنصر مهم الگوساز در شخصیت جناب حمزه، «قدرت شناخت» و «اراده قوی و عزم راسخ» او است. رهبر انقلاب با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین، جناب حمزه را از مصادیق «مؤمنان صادق بر عهد الهی» خواندند و گفتند: مراکز حوزوی و دستگاه‌های تبلیغی همت خود را بر تربیت شخصیت‌هایی قرار دهند که مصداق معارف الهی و احکام اسلامی باشند، چرا که چنین شخصیت‌هایی قادر به نجات جامعه در مواقع حساس هستند و با وجود آنها تشکیل تمدن اسلامی قطعی خواهد بود.
***
دشمن به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان چند روز پیش اعلام کردند ما در سیاست فشار حداکثری مفتضحانه شکست خوردیم و این چیزی جز اراده و نصرت الهی نیست. 
سرلشکر حسین سلامی در کنگره بزرگداشت سرداران و ۳۷۳ شهید شهرستان گلپایگان با بیان اینکه ایران ۴۳ سال است در مقابل فشار حداکثری آمریکایی‌ها و همپیمانان عربی و اروپایی‌شان با عظمت ایستاده است، افزود: امروز دشمنان به قدرت جمهوری اسلامی در منطقه پی برده‌اند و در حال عقب‌نشینی هستند. آنها همه ابزارها را به کار گرفتند اما شاهکار ولایت و هنر امامت این بود که انرژی دشمن را ظرف ۴۳ سال تخلیه و شکست را بر امپراتوری بزرگ آمریکا تحمیل کرد. 
سرلشکر سلامی گفت: تحریم اقتصادی یک طراحی قدرتمند جهانی بود که من به جرأت می‌گویم هیچ کشوری حتی خود آمریکا قادر نیست در برابر این نوع تحریم دوام بیاورد اما تدابیر و حکمت‌های رهبر معظم انقلاب و صبر ملت و مجاهدت اقتصادی آنان بتدریج آثار خطرناک این توطئه جهانی را خنثی کرد و امروز از مخاطرات تحریم عبور کرده‌ایم و اثرات آن را کاهش داده‌ایم. هنوز برخی مشکلات پابرجاست ولی از گردنه‌های سخت عبور کرده‌ایم. وی گفت: دشمنان چند روز پیش اعلام کردند ما در سیاست فشار حداکثری شکست خوردیم و این چیزی جز اراده و نصرت الهی نیست. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن به دنبال این بود در عرصه‌های مختلف، سیمایی از ایران را که خود دوست داشت ترسیم کند و می‌گفت ایرانی‌ها فلج می‌شوند و در مقابل نظام می‌ایستند، کم می‌آورند و نمی‌توانند ادامه بدهند اما با گذشت زمان و در حالی که آنها تمام ابزارهای تهاجم را به کار گرفتند، جوانان و فرزندان این کشور دشمن را زمینگیر و ذلیل کردند. 
***
دهه فجر استفاده از ذخیره تمام‌نشدنی انقلاب اسلامی است
 خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دهه فجر استفاده از ذخیره تمام‌نشدنی انقلاب اسلامی است، گفت: دهه فجر مثل عاشورا و غدیر است و باید همه ساله مردم این جشن پیروزی را تکرار کنند. 
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی اظهار کرد: نخستین ویژگی‌ای که در این انقلاب وجود دارد، رهبری انقلاب و مکتبی است که چنین رهبری را در دامن خود تربیت کرده است. اگر چه ملت ایران با این انقلاب و با نفس مرجع تقلیدی متحول شد اما این انقلاب، صرفا انقلاب ایران نبود، انقلاب مستضعفان بود. وی عنوان کرد: انقلاب جبهه‌ای بود که بدون اینکه ما دخالتی آن سوی مرزها داشته باشیم، تفکری را به میدان آورد که در مقابل ظلم و بی‌عدالتی ایستاده است. این انقلاب احیای فطرت‌ها، بیدارگری، عزت، ارتباط صحیح دنیا و آخرت و احیای مکتب زندگی‌ساز اسلام است. خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: اسلام، مکتبی است که مدیریت، امامت، رهبری، اقتصاد، فرهنگ، تربیت، نظامات بین‌المللی، جهاد، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی، اخلاق، عرفان و عشق دارد. 
صدیقی افزود: اسلام دینی است که جامعه را به صورت یک واحد باایمان و بامحبت منسجم می‌کند و از پیوستن آحاد مردم به یکدیگر اقیانوسی عظیم به وجود می‌آورد که امواج اتحاد دینی و تولیدی این اقیانوس تمام قدرت‌ها را به چالش می‌کشد، آنچنان که تاکنون نیز کشیده است. وی گفت: محور این انقلاب را یک رجل الهی، حکیم و عارف خودساخته کلید زد که نفس گرم او که از ایمان او ناشی می‌شد، در طول زمان حوزه‌ها را متحول کرد و به مردم رسید. مردم گوهری گم شده را یافتند و زیر پرچم او انقلاب اسلامی را رقم زدند؛ انقلابی که معجزه بزرگی را به دنیا ارائه کرد. 

Page Generated in 0/0053 sec