printlogo


کد خبر: 244605تاریخ: 1400/11/16 00:00
دادگاه دانمارک 3 عضو گروهک تروریستی الاحوازیه را مجرم شناخت
پای آل‌سعود در میان است

گروه سیاسی: دادگاهی در دانمارک ۳ عضو گروهک تروریستی «الاحوازیه» را به دلیل تامین مالی و حمایت از فعالیت‌های تروریستی در ایران در همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی عربستان سعودی و همچنین جاسوسی، مجرم شناخت. 
بر اساس گزارش خبرگزاری دانمارکی «ریتزو» این ۳ نفر از ۲ سال پیش در بازداشت به سر می‌برند. آنها به دلیل جرائم متعدد از جمله ارائه اطلاعات درباره سازمان‌ها و افراد دانمارکی و خارجی به یک سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی با محکومیت‌های تا ۱۲ سال زندان روبه‌رو هستند. دادگاه دانمارک ماه مارس درباره حکم آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد. هر ۳ عضو گروهک تروریستی همچنین با اخراج احتمالی روبه‌رو هستند و یکی از آنها نیز با احتمال لغو تابعیت دانمارکی مواجه است. این ۳ مرد همچنین به دلیل حمایت از حملات علیه ایران و حمایت از گروهی که در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده قرار دارد، محکوم شدند. چهارشنبه هفته گذشته در جریان سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی «حرکه النضال» در دادگاه انقلاب اسلامی، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: طبق اطلاعات دقیق وزارت اطلاعات، اقاریر متهم، تحقیقات به ‌عمل ‌آمده و ادله موجود وی متهم است به افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهکی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات تروریستی و تخریب اموال عمومی که از طریق عملیات‌های گوناگون آنها را انجام داده است. وی با بیان اینکه سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی همه ساله در قالب پوشش مراسم حج با عناصر گروهک تروریستی حرکه النضال دیدار ترتیب می‌داده است، گفت: عناصر این گروهک تروریستی در قالب پوشش حج به عربستان می‌رفتند تا نقشه‌هایی را که توسط سرویس اطلاعاتی سعودی به آنها دیکته می‌شد، اجرا کنند. این نقشه‌ها اقدامات علیه شهروندان بیگناه جمهوری اسلامی ایران را در برمی‌گرفت. در ادامه جلسه دادگاه تصویر دیدار «عیسی مهدی فاخر» با وزیر فرهنگ عربستان سعودی در این کشور به نمایش گذاشته شد. این فرد که در هلند به علت اقدامات تروریستی بازداشت و به 4 سال زندان محکوم شد، اقدامات فراوانی علیه شهروندان جمهوری اسلامی ایران انجام داده است. تصویر بعدی که در این دادگاه به نمایش گذاشته شد عکس دیدار «یعقوب نیسی» با پادشاه عربستان سعودی بود. یعقوب نیسی، سخنگوی گروهک تروریستی حرکه النضال که صریحا انجام حمله تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ علیه نیروهای مسلح که به شهادت ۲۵ نفر از هموطنان بیگناه‌مان انجامید توسط این گروهک تروریستی را پذیرفته است با پادشاه عربستان یعنی شخص اول این کشور دیدار می‌کند. در ادامه جلسه دادگاه همچنین تصویری از دعوتنامه پادشاه عربستان سعودی برای عیسی مهدی فاخر به نمایش گذاشته شد. 
پیش‌تر در آبان‌ماه نیز دادگاه رتردام هلند یکی از اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه را به دلیل مقدمه‌چینی و تأمین مالی حملات تروریستی در ایران مجرم شناخت و به تحمل 4 سال حبس محکوم کرد. این دادگاه اعلام کرد این فرد با جدایی‌طلب‌هایی در تماس بوده که حملاتی از جمله آتش ‌زدن بانک‌ها را در ایران برنامه‌ریزی کرده و انجام می‌دادند و علاوه بر آن همچنین افرادی را که با دولت ایران در ارتباط بودند نیز هدف قرار می‌دادند. دادگاه هلند همچنین اعلام کرد فرد محکوم شده درباره اهداف احتمالی با جدایی‌طلب‌های گروهک تروریستی الاحوازیه در ایران بحث می‌کرده و پیشنهاد حمایت مالی به آنها می‌داده و آنها را ترغیب می‌کرده از حملاتی که درون ایران انجام می‌دهند، کلیپ‌های ویدئویی تهیه کنند. 

Page Generated in 0/0062 sec