printlogo


کد خبر: 244653تاریخ: 1400/11/18 00:00
اخبار

علیرضا سجادپور درگذشت
سیدعلیرضا سجادپور، تهیه‌کننده و مدیر سابق سینما بر اثر تومور مغزی درگذشت. به گزارش «وطن‌‌امروز»، سیدعلیرضا سجادپور از مدیران سابق سینما و تهیه‌کننده سینما به دلیل وخامت بیماری درگذشت. این خبر را سیدروح‌الله سجادپور، فرزند این سینماگر در صفحه شخصی خود تایید کرد. سجادپور از عارضه تومور مغزی رنج می‌برد. او بتازگی فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی را تهیه کرده بود.
 
***
«روز آزادی زن» تجدیدچاپ شد
چاپ سوم کتاب «روز آزادی زن؛ تاریخ شفاهی قیام 17دی زنان مشهدی» به نویسندگی سمیه ذوقی توسط انتشارات «راه ‌یار» منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، چاپ سوم کتاب «روز آزادی زن؛ تاریخ شفاهی قیام 17دی زنان مشهدی» به نویسندگی سمیه ذوقی توسط انتشارات «راه یار» راهی بازار نشر شد. بر اساس این گزارش، کتاب «روز آزادی زن»، قیام 17دی بانوان مشهدی علیه سیاست‌های ضدفرهنگی رژیم پهلوی را از زبان بازماندگان و شاهدان عینی آن واقعه روایت می‌کند. تحقیق و پژوهش این کتاب برعهده ملیحه بخشی‌نژاد، سمیه ذوقی و ندا ترکمنچه بوده است. چاپ سوم کتاب 184صفحه‌ای «روز آزادی زن» که چندی پیش نیز در دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو به عنوان یکی از نامزدهای نهایی بخش «روایت تاریخ و تاریخ شفاهی» و همچنین اثر برتر بخش ویرایش تجلیل شد، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 35 هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است. 
 
***
انتشارکتاب «رفتار رسانه‌ای تروریسم» 
کتاب «رفتار رسانه‌ای تروریسم» نوشته محسن غلامی با بررسی ابعاد حقوقی مبحث «ممنوعیت خدمات رسانه‌ای به افراد و گروه‌های تروریستی» توسط انتشارات «آثار فکر» به بازار نشر عرضه شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت. 
این کتاب دانشگاهی رهیافتی تازه از بهره‌وری و سوءاستفاده افراد و گروه‌های تروریستی جهان امروز از رسانه‌های جمعی و اجتماعی را به کنکاش گذاشته و تحلیلی بر ماهیت بهره‌وری آنان از کارکردها و مزایای وسایل ارتباط ‌جمعی نوین داشته است. 
نویسنده در نوشتار پژوهشی خود این بار تلاش دارد پدیده بهره‌وری تروریسم از رسانه را با استناد به معاهدات، اعلامیه‌ها، قطعنامه‌ها و سایر اسناد ناظر بر قواعد حقوق بین‌الملل تحلیل کند. از این منظر کتاب در ۲ فصل مجزا ابتدا سراغ تشریح مزایا و کارکردهای رسانه در تعامل و تقابل با تروریسم رفته و در ادامه سوژه تروریسم رسانه‌ای را با تمرکز و ارجاع به قواعد حقوق بین‌الملل تشریح کرده است. 
 
***
پخش اجراهای «تئاتر فجر» از پلتفرم‌ها
ویدئوی اجراهای بخش صحنه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از پلتفرم‌های مجازی پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، مدیر روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره تئاتر فجر گفت: به دلیل بالا رفتن تعداد مبتلایان به سویه جدید کرونا، طبق پیش‌بینی‌هایی که برای پخش ویدئوی نمایش‌های جشنواره صورت گرفته بود، تصویربرداری همزمان با اجرای تمام نمایش‌های بخش صحنه‌ای (رقابتی و غیررقابتی) انجام می‌شود و ویدئونمایش‌ها بعد از ۴۸ ساعت آماده‌سازی و طبق جدول ویژه نمایش‌های ویدئویی از ساعت ۲۰ هر شب در تلویزیون تئاتر ایران و سایت تیوال قرار خواهد گرفت. 
وحید لک تاکید کرد: طبق جدول پخش، تمام آثار بخش صحنه‌ای تنها به مدت ۲۴ ساعت از زمان پخش در دسترس تماشاگران قرار خواهد داشت. به گفته لک، از سه‌شنبه ۱۹ بهمن ویدئوی نخستین اجراهای صحنه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دسترس علاقه‌مندان به تماشای آثار قرار خواهد گرفت. چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود. 
 
***
۳۰ درصد ظرفیت سالن‌های موسیقی فجر استفاده می‌شود
نشست رسانه‌ای دست‌اندرکاران سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی تهران برگزار شد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، محمد الله‌یاری، رئیس سی‌و‌‌‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر در ابتدای این نشست گفت: سال جاری پس از فروکش کردن پیک‌های قبلی کرونا امیدوار بودیم اجراهای صحنه‌ای برقرار شود. در این زمینه ظرفیت ۵۰ درصدی برای سالن‌ها در نظر گرفته شده بود اما با توجه به توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا در این دوره با ظرفیت ۳۰ درصدی میزبان مخاطبان خواهیم بود. روز سه‌شنبه هفته جاری برای تست پی‌سی‌آر و تزریق واکسن کارکنان ستاد اجرایی جشنواره اقدامات لازم صورت خواهد گرفت که در این زمینه وزارت بهداشت نهایت همکاری را با ما داشته است. 
امیرعباس ستایشگر، عضو هیات انتخاب و مشاور اجرایی سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر نیز در این نشست گفت: در تقسیم‌بندی ژانر ۶ اجرای ارکسترال، ۱۷ اجرای موسیقی دستگاهی، ۱۴ اجرای موسیقی نواحی، ۳ اجرای موسیقی بانوان، ۴ اجرای خارجی، ۷ اجرای موسیقی کلاسیک غربی، ۱۶ اجرای پاپ و ۲ اجرای موسیقی تلفیقی مربوط به اجراهای استان تهران می‌شود. تا به امروز که خدمت شما هستیم در ۱۱ استان دیگر جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود که می‌توان به کردستان، کرمان، منطقه آزاد اروند در خوزستان، ایلام، کهگیلویه‌وبویراحمد، بوشهر، چهارمحال‌و‌بختیاری، آذربایجان شرقی، سیستان‌وبلوچستان، زنجان و سمنان اشاره کرد که در کل ۹۵ اجرا را شامل می‌شود. در این چارچوب در روزهای برگزاری جشنواره موسیقی فجر، آمار حضور هنرمندان در تهران حاکی از آن است که ۸۱۵ هنرمند به اجرا می‌پردازند، از این تعداد ۵۷۰ هنرمند مرد و ۲۴۵ هنرمند زن در بخش نوازندگی و خوانندگی در جدول حضور دارند.

Page Generated in 0/0056 sec