printlogo


کد خبر: 244673تاریخ: 1400/11/18 00:00
امروز؛ پرسپولیس- فولاد در سوپرجام
یک بازی و یک جام

سوپرجام فصل 1400-1399 که قرار بود پیش از شروع فصل برگزار شود، بنا به دلایلی تا نیم‌فصل لیگ به تعویق افتاد و امروز 18 بهمن ساعت 17:15 بین ۲ تیم پرسپولیس (قهرمان لیگ برتر) و فولاد خوزستان (قهرمان جام حذفی) برگزار می‌شود. این در حالی است که ۲ تیم دوم بهمن در هفته شانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی بازی کردند که پرسپولیس یک بر صفر برنده شد. البته فولاد بازی رفت را هم با سرمربیگری عبدالله ویسی با ۳ گل به پرسپولیس واگذار کرده بود. به این ترتیب ۲ تیم برای سومین مرتبه در این فصل به مصاف هم می‌روند اما این مرتبه برنده مسابقه صاحب یک جام قهرمانی می‌شود و ارزش مسابقه فقط ۳ امتیاز نیست. باید دید فولاد نسبت به 16 روز پیش چه تغییرات تاکتیکی‌ای در تیمش ایجاد کرده، چرا که در پنجره نقل و انتقالات، نکونام ۲ بازیکن استقلال یعنی آرش رضاوند و عارف آغاسی را جذب کرده و البته محمدرضا خلعتبری هم به این تیم اضافه شده است. از سویی اما صالح حردانی، بازیکن ملی‌پوش فولاد از این تیم جدا شده و به استقلال رفته است. در سوی مقابل پرسپولیس فعلا تنها احمد گوهری دروازه‌بان نفت آبادان را به خدمت گرفته است. همه اینها در حالی است که جواد نکونام روزهای دشواری را با فولاد پشت سر می‌گذارد. تیم او در لیگ برتر با 21 امتیاز در رده دهم جدول ایستاده ولی پرسپولیس قهرمان ۵ دوره متوالی لیگ برتر 35 امتیاز دارد و در رده دوم جدول قرار دارد. این ۲ تیم قرار بود فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشته باشند اما به دلیل صادر نشدن مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس، AFC این تیم را از لیگ قهرمانان کنار گذاشت ولی فولاد خوزستان که ساختار مناسب یک باشگاه را دارد، در این رقابت حضور خواهد داشت. به این ترتیب باید شاهد یک سوپرجام آسیایی باشیم. از سویی پرسپولیس هم هفته گذشته روز‌های پرتنش و پرحاشیه‌ای را پشت‌سر
گذاشت؛ از استعفا و قهر چنده روزه یحیی گل‌محمدی گرفته تا پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان به مقدار کافی! با توجه به این شرایط هر یک از ۲ تیم تلاش خواهند کرد یک جام قهرمانی را به هواداران‌شان تقدیم کنند و می‌توان گفت شانس ۲ تیم برای پیروزی در این مسابقه برابر است، هر چند وضعیت فنی پرسپولیس بهتر از فولاد خوزستان است. قضاوت این دیدار را محمدرضا اکبریان به همراه سعید علی‌نژادیان، جلیل شعرانی و سیدرضا مهدوی برعهده دارد؛ داوری که گفته می‌شود شاید در پایان این مسابقه از دنیای قضاوت خداحافظی کند. 
 
* آخرین فرصت «طردشدگان»
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای دیدار سوپرجام تصمیم به استفاده از بازیکنانی دارد که در تعطیلات زمستانی عملکرد خوبی در تمرینات تیم داشته‌اند. در این میان شاید برخی آخرین فرصت را تجربه کنند. گل‌محمدی که با پرسپولیس قهرمانی دوره قبل سوپرجام را تجربه کرده است، برای تکرار عکس یادگاری خود با این جام قصد ایجاد تغییر در ترکیب را دارد. سرمربی پرسپولیس تصمیم به استفاده از بازیکنانی دارد که در طول تمرینات ۲ هفته گذشته عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. یحیی که چند روز ابتدایی تمرینات میان‌فصل را به دلیل استعفا حضور نداشت، با بازگشت دوباره به جمع شاگردان خود آنها را زیر ذره‌بین برد تا آنها هم انگیزه‌ای مضاعف برای جلب رضایت مربی خود بیابند. رضا اسدی، هافبک سرخپوشان پایتخت که بیشتر بازی‌های دور رفت را از روی نیمکت تماشا کرده بود، بار دیگر تبدیل به یکی از گزینه‌های مورد اعتماد گل‌محمدی شده است تا شانس خود را یک بار دیگر بیازماید. خرید گرانقیمت تابستانی سرخپوشان به دلیل افت زیادی که در عملکرد چند ماهه خود در پرسپولیس داشت، در آستانه خروج از لیست این تیم در زمستان قرار گرفت اما حمایت تمام‌قد گل‌محمدی از این بازیکن باعث شد اسدی بار دیگر برای حضور در ترکیب اصلی بجنگد. مصدومیت میلاد سرلک در اردوی تیم ‌ملی ایران باعث شد شانس به اسدی رو کند و این بازیکن به احتمال فراوان در ترکیب پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان قرار می‌گیرد. امید عالیشاه نیز که بتازگی در تمرینات گروهی حاضر شده، هنوز شرایط حضور کامل در ترکیب تیم را پیدا نکرده است. از سویی گل‌محمدی از عملکرد محمد شریفی نیز راضی است اما احتمال اینکه کمال کامیابی‌نیا را نیمکت‌نشین کند ضعیف است. حامد لک با وجود اضافه شدن احمد گوهری همچنان گلر اول پرسپولیس خواهد بود اما هیچ بعید نیست هر بازی برای دروازه‌بان اول سرخ‌ها شبیه بمب ساعتی عمل کند که می‌تواند او را از مرد ثابت سرخپوشان، به گلر نیمکت‌نشین تبدیل کند.
 
* گل‌محمدی: بازیکنانم انگیزه بالایی دارند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به دیدار تیمش برابر فولاد در سوپر جام باشگاه‌های ایران گفت: بازیکنانم انگیزه زیادی دارند تا یک جام دیگر را به هواداران تقدیم کنند. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری قبل از بازی پرسپولیس و فولاد در سوپرجام فوتبال گفت: زحمات یک سال تیم‌های قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی در این بازی ثمر می‌دهد. هر ۲ تیم تلاش زیادی برای رسیدن به این بازی کرده‌اند. تلاش و خون دل‌های زیادی هر کدام خورده‌ایم که به این بازی رسیده‌ایم. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: امیدوارم بتوانیم مقابل فولاد که تیمی قابل احترام است، بازی خوبی انجام دهیم. وضعیت این تیم با آمدن جواد نکونام خیلی بهتر شده است. خودم شخصا علاقه زیادی به سبک مربیگری جواد دارم. مطمئنم در آینده می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. فولاد سیستم و سازماندهی خوبی دارد. آنها ۵ بازیکن خیلی خوب در زمستان گرفته‌اند که نشان می‌دهد خیلی خوب تقویت شده‌اند. او درباره وضعیت پرسپولیس برای دیدار با فولاد تاکید کرد: با وجود کاستی‌ها کار خود را شروع کردیم. بازی تدارکاتی هم مقابل پیکان انجام دادیم اما مصدومانی هم داریم. با این حال بازیکنان تیم انگیزه فوق‌العاده‌ای دارند تا سوپرجام را ببرند و قهرمان شوند. امیدوارم به این نتیجه برسیم. یحیی درباره میزبانی سیرجان از سوپرجام فوتبال کشور گفت: بهترین شهری که می‌شد انتخاب کرد همین شهر بود. اتمسفر و آرامش خوبی که این شهر دارد بهترین انتخاب است. همچنین جا دارد از تیم داوری که قرار است آخرین قضاوت خود را داشته باشند، تشکر کنم و بهترین آرزوها را برای‌شان داشته باشم. آنها زحمات زیادی در فوتبال کشیده‌اند و امیدوارم همیشه سلامت باشند. او درباره اینکه آیا با این شرایط برای پرسپولیس شانس قهرمانی قائل است، گفت: فارغ از اینکه چه مشکلاتی وجود دارد، ما برای قهرمانی می‌جنگیم. باید دید تقدیر چه خواهد بود ولی برای بهتر شدن و قهرمانی با تمام وجودمان می‌جنگیم. 
 
* جواد نکونام: برای بازی با پرسپولیس قضاوت عادلانه می‌خواهیم
جواد نکونام نیز در نشست خبری قبل از بازی فولاد و پرسپولیس در سوپرجام فوتبال کشور گفت: یک بازی برای یک جام است. اهمیت خیلی زیادی دارد. آخرین بازی رو در رو را چند وقت پیش انجام دادیم و مثل بازی قبل باید با تمرکز بالا مقابل پرسپولیس بازی کنیم. نکته مهمی که در این بازی اهمیت دارد، تمرکز بالاست. باید مقابل تیم حریف که بازیکنانی خوب و حرفه‌ای دارد، بازی خوبی انجام دهیم. نکونام درباره قضاوت اکبریان به عنوان بازی خداحافظی در این دیدار گفت: آنطور که متوجه شدم، آخرین قضاوت آقای اکبریان خواهد بود که من به او و کمک‌هایش از همین جا خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم در زندگی شخصی همیشه سلامت و موفق باشند. تنها توقع ما از او این است که مثل همیشه بهترین قضاوت را داشته باشند، چون برای تیم‌های بزرگ نگاه آنها متفاوت است. تمام خواسته ما این است که به ۲ تیم نگاه عادلانه وجود داشته باشد. او درباره خریدهای فولاد هم تاکید کرد: درباره جذب آنها ۲ موضوع وجود دارد؛ نکته اول اینکه بعد از ۲ محرومیت از حضور در نقل و انتقالات توانستیم بازیکن بگیریم که این موضوع خیلی مهم و خوبی است. کمترین حق ما این بود که بازیکن بگیریم. سایر تیم‌ها همیشه تغییر و تحول داشته‌اند و بهترین‌ها را جذب کرده بودند. ضمن اینکه در نقل و انتقالات زمستانی نمی‌توانید تمام بازیکنانی که می‌خواهید بیابید. ما نسبت به آنچه می‌توانستیم جذب کنیم، عمل کردیم. ما هم بهترین‌ها را جذب کردیم که کیفیت خودشان را در لیگ برتر نشان داده‌اند. 

Page Generated in 0/0058 sec