printlogo


کد خبر: 244676تاریخ: 1400/11/18 00:00
اخبار

رقابت دختر تاریخ‌ساز ایران در مسابقات سطح یک تنیس 
دختر تاریخ‌ساز تنیس ایران در جدول اصلی مسابقات بین‌المللی سطح یک جوانان به رقابت می‌پردازد. «مشکات‌الزهرا صفی» که با حضور در بین ۱۰۰ بازیکن اول رنکینگ جوانان جهان و حضور در گرنداسلم اپن استرالیا تاریخ‌ساز شد، قرار است در مسابقات بین‌المللی سطح یک جوانان شرکت کند. مسابقات بین‌المللی سطح یک جوانان از ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن‌) در برزیل آغاز می‌شود. مشکات‌الزهرا صفی از ایران نیز در این مسابقات حضور دارد و در جدول اصلی به رقابت می‌پردازد. رنکینگ صفی در حال حاضر رده ۷۸ جوانان جهان است. او پیش از این تا رنکینگ ۷۴ هم صعود کرده بود. 
 
***
پیکه در اندیشه خداحافظی زودهنگام
مدافع آبی‌واناری‌ها قصد دارد قبل از پایان قرارداد خود از دنیای فوتبال خداحافظی کند. به گزارش ال‌موندو، «جرارد پیکه» از بازیکنان باتجربه بارسلونا که از سال ۲۰۰۸ در این تیم بازی می‌کند، در فکر خداحافظی از دنیای فوتبال است. پیکه تا سال ۲۰۲۴ با آبی‌واناری‌ها قرارداد دارد اما ظاهرا قصد دارد قبل از پایان قرارداد خود، فوتبال حرفه‌ای را کنار بگذارد. رادیو کاتالونیا اعلام کرد پیکه قصد ندارد تا پایان قراردادش به فوتبال ادامه دهد بلکه تصمیم گرفته تابستان ۲۰۲۳ از دنیای فوتبال خداحافظی کند. این بازیکن باتجربه بارها اعلام کرده است بعد از خداحافظی از فوتبال در یک پست اداری در بارسلونا مشغول به کار خواهد شد. بسیاری او را رئیس آینده آبی‌واناری‌ها می‌دانند و به نظر می‌رسد خودش هم چنین پستی را در نظر دارد. از «ماتیاس د لیخت» و «کریستین اریکسن» به عنوان ۲ گزینه جدی آبی‌واناری‌ها برای جایگزینی پیکه سخن به میان می‌آید. پیکه سال ۲۰۰۸ با ۵ میلیون یورو از منچستریونایتد به بارسلونا پیوست. او ۵۹۲ بار پیراهن بارسا را بر تن کرده است و توانسته ۵۲ گل به ثمر برساند و ۱۳ پاس گل بدهد. 
 
***
پیولی: تا یک ماه سیگار محبوبم را نمی‌کشم!
سرمربی تیم فوتبال آ.ث‌‌‌ ‌میلان ایتالیا درباره چگونگی بازگرداندن بازی باخته در مقابل اینترمیلان در داربی شهر میلان توضیح داد. بازی میلان و اینتر یک بازی با ۲ نیمه متفاوت بود، زیرا اینتر در ۴۵ دقیقه اول بر بازی تسلط داشت و از حریف پیش افتاد. پس از پایان وقت استراحت، بازی به کلی تغییر کرد و میلان ابتکار عمل را در دست گرفت و با ۲ گل اولیویه ژیرو در ۴ دقیقه نتیجه را برگرداند. به این ترتیب فاصله بالای جدول تنها به یک امتیاز کاهش یافت. استفانو پیولی درباره این بازی گفت: ما در این مقطع از فصل امتیازات مشابه فصل گذشته داریم، بنابراین می‌دانیم کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. من به بازیکنان گفتم باید به خودمان ایمان داشته باشیم و موانع غیرقابل عبور برای افرادی وجود دارد که باور ندارند. ما بهترین تیم سری آ، صدرنشین فعلی و تیم قدری را شکست دادیم، بنابراین خودمان را ثابت کردیم. درست است اینتر در نیمه اول بهتر بازی کرد اما میلان من شجاعت بالایی دارد و از هیچ‌کس نمی‌ترسد. ما بازی را برابر تیمی بردیم که در برخی زمینه‌ها برتر بود و حتی بهترین دوره ما هم نیست. وی از قولی که پیش از این مسابقه به خودش داده بود، پرده برداشت و گفت: این موضوع کمی پیش پا افتاده است. به خودم قول دادم اگر مقابل اینتر پیروز شویم، سیگار محبوب توسکانوی خودم را به مدت یک ماه نکشم. این شاید برای من مفید باشد. 
 
***
تست PCR 2 ملی‌پوش بسکتبال مثبت شد
ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی به دلیل مثبت شدن تست «کووید-19» در تمرینات تیم‌ ملی بسکتبال حضور نخواهند داشت. بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ ملی بسکتبال کشورمان شنبه 16 بهمن‌ماه پس از انجام تست PCR تمرینات خود را در تالار بسکتبال آزادی آغاز کردند. در حالی که به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال، تمرینات تیم‌ ملی در سلامت کامل بازیکنان و بدون نمونه مثبت آغاز شده بود، تست PCR ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی مثبت اعلام شد و به همین دلیل تا بهبود کامل در تمرینات تیم‌ ملی حاضر نخواهند بود. همچنین امیرحسین آذری طبق تشخیص پزشک معالج، باتوجه به مصدومیتی که دارد، نمی‌تواند به تیم‌ ملی ملحق شود. تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در رقابت‌های پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی 2023 آماده می‌شود. ملی‌پوشان کشورمان در بازی رفت پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی روز پنجشنبه 5 اسفند به مصاف تیم قزاقستان و روز یکشنبه 8 اسفند به مصاف سوریه خواهند رفت. این مسابقات به میزبانی تهران برگزار می‌شود. 
 
***
واگذاری 10 درصد سهام پرسپولیس به ارزش 200 میلیارد تومان
به نظر می‌رسد واگذاری 10 تا 20 درصد سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال کاملا جدی است و قرار است بالاخره پس از سال‌ها این اتفاق رخ دهد. آنطور که از وزارت ورزش خبر می‌رسد موضوع واگذاری سرخابی‌ها در بازار بورس به سازمان خصوصی‌سازی تکلیف شده و این واگذاری از طریق فرابورس بی‌شک و به فوریت انجام خواهد شد. بر همین اساس با توجه به اینکه صددرصد سهام باشگاه پرسپولیس و همین‌طور استقلال، رقمی حدود ۲ هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده، در صورت واگذاری 10 درصد از سهام 200 میلیارد تومانی ۲ باشگاه در نخستین گام، مبلغی حدود 200 میلیارد تومان به حساب باشگاه پرسپولیس و همین‌طور استقلال واریز خواهد شد. موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم طبق اعلام مدیرعامل فرابورس قرار است این مبلغ به حساب باشگاه‌ها واریز شود، نه خزانه دولت تا مدیران باشگاه مشکلی برای دسترسی به این مبلغ نداشته باشند. از این رو به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس با 200 میلیارد عایدی‌ای که خواهد داشت می‌تواند بخشی از مشکلات عدیده خود را حل‌و‌فصل کند. حال باید دید این اتفاق که قرار است به سرعت رخ دهد، چه زمانی میسر شده و برنامه نهایی در واگذاری این ۲ باشگاه از طریق عرضه 10 تا 20 درصد سهام در بازار بورس چه خواهد بود. 

Page Generated in 0/0058 sec