printlogo


کد خبر: 244685تاریخ: 1400/11/18 00:00
واکنش پلیس فتا به انتشار فیلم قتل فجیع در اهواز

رئیس پلیس فتای خوزستان نسبت به انتشار فیلمی از صحنه یک قتل فجیع در اهواز واکنش نشان داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، اخیرا تصاویر دلخراشی از قتل فجیع یک زن توسط همسرش در فضای مجازی منتشر شد که احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است. 
سرهنگ علی حسینی درباره این حادثه و تصاویر منتشر شده از آن اظهار داشت: براساس رصد‌های انجام شده در فضای مجازی، عده‌ای از افراد با اهداف مختلف، تصاویر و فیلم‌هایی از صحنه‌های وقوع یک قتل را منتشر کرده‌اند که موجب جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات عمومی جامعه و مردم شده است. 
وی با بیان اینکه در چنین شرایطی پلیس عاملان جنایت را بازداشت می‌کند، افزود: پلیس فتا نیز نسبت به بازداشت و برخورد جدی با عاملان تهیه و انتشار اینگونه تصاویر و فیلم‌ها که می‌تواند باعث ایجاد ترس و جریحه‌دار شدن احساسات و تشویش اذهان عمومی شود و آسیب‌های روانی جبران‌ناپذیری - بویژه برای کودکان و نوجوانان- به دنبال داشته باشد، اقدام می‌کند. رئیس پلیس فتای خوزستان متذکر شد: به همه کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنیم ضمن بهره‌برداری صحیح از فضای سایبر، از انتشار هر گونه کلیپ صوتی و تصویری در تضاد با ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی- فرهنگی کشور به نحوی که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی در جامعه و موجب بروز عواقب جبران‌ناپذیر می‌شود، خودداری کنند. 
 
* ماجرای قتل فجیع در اهواز
شنبه فیلمی در فضای مجازی منتشر شد و به سرعت در تمام شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد. در این فیلم دلخراش، مردی جوان با یک دست خود سر بریده شده زن جوانی را در خیابان حمل می‌کرد و در دست دیگرش چاقو بود. به گفته دادستان اهواز، ظاهرا مقتول به کشور ترکیه فرار و از آنجا یکسری تصاویر را برای همسر خود ارسال کرده بود که این تصاویر سبب تحریک احساسات همسر وی شده بود. عباس حسینی‌پویا با بیان اینکه انگیزه این قتل ناموسی بوده است، افزود: پدر مقتول، دختر خود را به ایران بازمی‌گرداند و زمانی که همسر دختر جوان متوجه حضور همسرش در اهواز می‌شود، جرأت پیدا کرده و برای کشتن وی اقدام می‌کند. هم‌اکنون قاتل و برادر وی که در این قتل فجیع نقش داشت، بازداشت هستند. 
دادستان اهواز با تأکید بر برخورد شدید با متهمان این پرونده، گفته است: علاوه بر بحث قتلی که اتفاق افتاده، گردن زدن این خانم در ملأعام نیز جرم است. 
وی همچنین نسبت به انتشار فیلم این قتل در فضای مجازی واکنش نشان داده و متذکر شده است: قطعا اگر ثابت شود افرادی با انگیزه‌های خاص اقدام به انتشار این فیلم‌ها کرده‌اند بازداشت خواهند شد. 
 
* برخورد قاطع دستگاه قضایی با عوامل قتل زن جوان
رئیس کل دادگستری استان خوزستان از برخورد قاطع و سریع دستگاه قضایی با عوامل قتل زن جوان اهوازی خبر داد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مرادی اظهار کرد: متاسفانه قتلی در اهواز اتفاق افتاد و متعاقب آن قاتل اقدام به نمایش عمل فجیع خود در یکی از خیابان‌های شهر کرد که این امر موجب خدشه به امنیت روانی شهروندان شده است. 
وی با بیان اینکه با تلاش پلیس و صدور دستورات قضایی لازم، عوامل قتل شناسایی و ساعاتی پس از حادثه دستگیر شدند، گفت: دستگاه قضایی استان با متهم این حادثه قاطع و سریع برخورد می‌کند.

Page Generated in 0/0064 sec