printlogo


کد خبر: 244686تاریخ: 1400/11/18 00:00
اخبار

هشدار قاطعانه رئیس پلیس به اراذل و اوباش 
 
فرمانده‌کل انتظامی به اراذل و اوباش هشدار داد امنیت مردم خط قرمز پلیس است و پلیس با قاطعیت با آنها برخورد می‌کند. سردار حسین اشتری اظهار داشت: بنده تاکید می‌کنم هر شخص یا گروهی بخواهد امنیت جامعه را به مخاطره بیندازد، با اقتدار و قدرت پلیس مواجه خواهد شد. وی با تاکید بر لزوم حمایت‌های حقوقی و قضایی از ماموران پلیس تاکید کرد: باید هزینه ارتکاب جرم برای اشرار و اراذل افزایش یابد تا کسانی که مرتکب جرائم می‌شوند بدانند براساس قانون با آنها برخورد قاطع می‌شود. 
 
***
ارائه ۱۲۰ نوع خدمت توسط کمیته امداد به فقرا و محرومان 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در این نهاد بیش از ۱۲۰ خدمت برای فقرا، محرومان و نیازمندان تعریف شده است، گفت: براساس آخرین آمار، حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار با جمعیت حدود ۵ میلیون نفر تحت پوشش این نهاد هستند. حسین خدرویسی افزود: سالمندان، زنان سرپرست خانوار نیازمند، ایتام و آن دسته از افرادی که توانایی مدیریت خانواده را به هر دلیل از دست داده‌اند جزو جامعه هدف کمیته امداد هستند. 
 
***
اشتغال‌زایی بنیاد برکت برای 6 هزار نفر با احیای 177 واحد تولیدی
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام امسال 177 واحد صنعتی و تولیدی را احیا کرده و به چرخه تولید بازگردانده است. مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: احیای این 177 واحد تولیدی راکد و نیمه‌راکد و بازگشت‌شان به چرخه تولید باعث ایجاد اشتغال برای بیش از 6 هزار نفر، بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور شده است. محمد ترکمانه خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیای این تعداد واحد تولیدی و بنگاه صنعتی، 26 هزار و 854 میلیارد ریال بوده است. وی یادآور شد: بسیاری از این واحدهای تولیدی، متاثر از شیوع ویروس کرونا دچار رکود شده و به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده و با حداقل ظرفیت تولید فعالیت می‌کردند. ترکمانه ادامه داد: واحدهای تولیدی احیا شده در استان‌های سراسر کشور از جمله چهارمحال‌وبختیاری، کردستان، سیستان‌وبلوچستان، زنجان و خراسان جنوبی و شمالی قرار دارند. 
 
***
اجرای 90 درصدی نسخ الکترونیکی در مراکز درمانی تأمین ‌اجتماعی تهران
مدیرعامل سازمان تامین ‌اجتماعی گفت: در تهران قبل از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی فقط 40 درصد این طرح اجرا می‌شد اما این آمار اکنون به ۷۵ درصد در سطح بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی و 90درصد در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی رسیده است. سیدهاشم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ممکن است مشکلاتی مانند قطعی و کندی در زمینه اجرای دفترچه‌های الکترونیکی وجود داشته باشد که ما آن مشکلات را حل می‌کنیم. بعد از الزام قانونی این طرح، به‌رغم اینکه فشار مضاعفی را به سیستم و حوزه درمان ما وارد کرد اما رشد بسیار مطلوبی نسبت به گذشته وجود دارد. وی افزود: تمهیداتی را پیش‌بینی کرده‌ایم که در مواقع قطعی یا کندی سیستم‌ها مشکلی برای متقاضیان خدمات درمانی ایجاد نشود و هزینه این مشکلات را مردم پرداخت نکنند. 
 
***
افزایش سقف وام بازنشستگان  در سال آینده
 رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تامین ‌اجتماعی از افزایش سقف وام پرداختی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین ‌اجتماعی در سال آینده خبر داد. علی‌اصغر بیات به مهر گفت: براساس تفاهمنامه سه‌جانبه‌ای که بین سازمان تامین‌اجتماعی، کانون عالی و بانک رفاه کارگران منعقد شده است، این وام به مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود. وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از ۲۸۰ هزار مستمری‌بگیر وام پرداخت شده و با پیش‌بینی اعتبارات لازم تا پایان سال جاری این عدد به بیش از ۳۷۰ هزار نفر خواهد رسید. قطعا در سال آینده برای افزایش سقف وام و تعداد سهمیه‌ها رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم. 
 
***
آغاز به کار سامانه اردویی دانش‌آموزی
مدیرکل فرهنگی- هنری وزارت آموزش‌و‌پرورش از آغاز به کار سامانه اردویی دانش‌آموزی خبر داد و اظهار داشت: از این پس برگزاری اردو در سطح شهرستان نیازمند اخذ «مجوز» و برگزاری اردوی خارج از استان نیازمند اخذ «کد اردویی» است. 
علی رمضانی به ایسنا گفت: بر این اساس باید اطلاعات تمام دانش‌آموزان که برای بازدید و فعالیت‌های خارج از مدرسه و شرکت در اردو از مدرسه خارج می‌شوند، در سامانه ثبت شود. وی افزود: این کار امنیت اردوها را بسیار بالا می‌برد، زیرا خروج دانش‌آموز از استان نیازمند آن است که مورد تایید اورژانس، هلال‌احمر و وزارت راه‌و‌شهرسازی قرار گیرد.

Page Generated in 0/0060 sec