printlogo


کد خبر: 244697تاریخ: 1400/11/18 00:00
رئیس مجلس شورای اسلامی:
فراهم ‌کردن زمینه‌های اعمال اقتدار پلیس ضروری است

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت مأمور وظیفه‌شناس شهید علی‌اکبر رنجبر در درگیری با اراذل و اوباش، بیان داشت: به ملت شریف ایران و خانواده شجاع و غیور نیروی انتظامی و همچنین به خانواده آن شهید تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. 
محمدباقر قالیباف ادامه داد: این پلیس مقتدر است که می‌تواند امنیت جامعه را تأمین کند و در این راستا فراهم کردن زمینه‌های اعمال اقتدار پلیس اعم از تأمین تجهیزات، آموزش و حمایت قانونی از مأموران نیروی انتظامی ضروری است. وی گفت: مجلس یازدهم آمادگی دارد برای حمایت‌های قانونی لازم، نقطه نظرات نیروهای مسلح و نیروی انتظامی را در اصلاح قوانین خارج از نوبت در دستور کار و بررسی خود قرار دهد. 
رئیس مجلس در مراسم تجدید بیعت نمایندگان با آرمان‌های امام خمینی(ره) که در مرقد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه اگر نگاهی به 40 سال گذشته کنیم خواهیم دید هر کجا موفقیت داشتیم، حقیقت زنده بودن امام را هم می‌بینیم، تصریح کرد: هر کجا به مبانی امام خود عمل کردیم در آنجا موفق بودیم و هر کجا تلخی، ناکامی و چالش می‌بینیم، زمانی است که از مسیر انقلاب و باورهای امام راحل فاصله گرفتیم؛ این یعنی زنده بودن حقیقت امام و بالنده بودن انقلاب اسلامی. این حقیقت امام است که هم الگوی عمل به ما می‌دهد و هم شاخص حرکت و هر وقت از الگوی عمل و شاخص حرکت فاصله گرفتیم، دچار مشکل شدیم. 
قالیباف ادامه داد: اگر امروز در جامعه افرادی را مشاهده می‌کنیم که ناامید هستند، افرادی که یک روز همراه انقلاب بودند و امروز از گذشته خود پشیمانند، باید بدانند از راه و مسیر امام فاصله گرفته‌اند، لذا لازم است به این مهم دقت کنیم؛ بویژه بنده و همه آنهایی که امروز مسؤولیت داریم و این مسؤولیت بر دوش ما وظیفه گذاشته است، باید همیشه به حرکت‌هایی که کشور و انقلاب به آن نیازمند است، التزام داشته باشیم و در این مسیر باید بر اساس اصول و مبانی‌ای که از امام آموختیم، حرکت کنیم. 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در آرمان‌ها، شعارها و حرکت‌های امام(ره) مهم‌ترین موضوع مردم بوده و هستند و آن هم مردم محروم و پابرهنگان، اضافه کرد: همان‌طور که امام فرمودند آنهایی تا آخر پای انقلاب هستند که طعم فقر را چشیده‌اند، این انقلاب مستضعفان است. در همه صحنه‌های انقلاب و در این 40 سال پس از آن، مشاهده کردیم این افراد همیشه به انقلاب و نظام وفادارند، لذا باید نسبت به آنها به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی التزام داشته باشیم و در آن مسیر حرکت کنیم و لحظه‌ای مردم خود را فراموش نکنیم. 

Page Generated in 0/0064 sec