printlogo


کد خبر: 244698تاریخ: 1400/11/18 00:00
اخبار

انقلاب اسلامی متعلق به همه مسلمانان جهان است
رهبر جنبش اسلامی نیجریه در نشست «بازتاب انقلاب اسلامی ایران در آثار اندیشمندان جهان» که از سوی جهاد دانشگاهی و انجمن ایرانی مطالعات جهان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ایران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی زمانی رخ داد که جهان به نوعی در موقعیت از دست دادن امید بود. 
شیخ ابراهیم الزکزاکی با بیان اینکه زمانی جهان غرب توانسته بود به نوعی تمام جهان اسلام را تسخیر کند، افزود: در آن مقطع اسلام یک پدیده تاریخی تلقی می‌شد و غربی‌ها تصور می‌کردند روزگاری اسلام در جهان حکمرانی می‌کرده و حالا این دوره به تاریخ پیوسته است ولی انقلاب اسلامی مردم ایران محاسبات را تغییر داد و افکار همگان را متوجه ساخت که اسلام بازگشته و آمده است تا بماند. رهبر جنبش اسلامی نیجریه با اشاره به تلاش دشمنان برای سرنگونی انقلاب اسلامی و توسل آنها به ابزار فشارهای اقتصادی و تحریم برای تحقق این هدف، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر نسل جدیدی از مردم را داریم که انقلاب اسلامی برای‌شان مثل یک اتفاق تاریخی است، مسلمانانی که کمتر از ۴۳ سال سن دارند در زمان انقلاب یا به دنیا نیامده بودند یا جوان‌تر از آن بودند که بدانند چه اتفاقی افتاد. در حقیقت انقلاب هر گوشه و کنار جهان را لمس کرده است. 
وی در همین ارتباط ادامه داد: زمانی گفته بودم و همچنان نیز تکرار می‌کنم که امام خمینی‌(ره) در سراسر جهان وارد هر خانه‌ای شده است، بر هر خانه‌ای اثر گذاشته است، به مسلمانان امید داده است که اسلام احیا خواهد شد و درباره غیر مسلمانان نیز تفکرات آنان در قبال اسلام را عوض کرده و این در همه جای جهان مشهود است. شیخ ابراهیم الزکزاکی با اشاره به مکان زندگی خود در قاره آفریقا افزود: در اینجا هیچکس تأثیر انقلاب اسلامی را انکار نمی‌کند، انقلاب اسلامی به ما امید داده است که آنچه به استعمارگران باختیم، پس از سال‌ها مبارزه قابل بازگشت است. وی با اشاره به گسترش نفوذ انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان تاکید کرد: مردم ایران نباید تصور کنند انقلاب فقط متعلق به مردم ایران است، نباید فکر کنند انقلاب محدود به مرز‌های جغرافیای ایران است، انقلاب اسلامی برای همه مسلمانان است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک به لطف خدا شاهد درخشش هرچه بیشتر اسلام در جهان خواهیم بود. 
 
***
سخنگوی دولت:
اولویت امروز حاکمیت حل مسائل اقتصادی مردم است
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نخستین دستاورد بعد از پیروزی انقلاب تدوین قانون اساسی بود، بیان کرد: در قانون اساسی برای مردم حقوقی در نظر گرفته شده است که حق تجمعات، تشکیل احزاب، حق تحصیل، تامین اجتماعی، آموزش‌و‌پرورش رایگان و اعطای حق‌خواهی به مردم در مقابل حاکمیت، بخشی از آنها محسوب می‌شوند. علی بهادری‌جهرمی تصریح کرد: امروز بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی وضعیت به گونه‌ای است که مردم کاملا به حقوق خود آشنا هستند. در گذشته، مردم ‌شناختی از حق دسترسی به اطلاعات نداشتند اما امروز نه‌تنها شناخت دارند، بلکه حقوق خود را تثبیت‌شده می‌دانند و مطالبه‌گر آن هستند. در حقیقت اگر جایی کوتاهی‌ای رخ دهد، مردم اجازه نمی‌دهند حقوق اصلی و بنیادین آنها مورد خدشه قرار گیرد، زیرا روش صیانت از حقوق خود را بخوبی می‌دانند. سخنگوی دولت با تاکید بر ضرورت اعتماد به قدرت مردم در کشور، گفت: بدون توجه و برنامه‌ریزی روی حمایت مردم اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم قطعا راه به جایی نخواهیم برد، زیرا اصلی‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران، مردمند. طبیعتا اولویت امروز حاکمیت، حل مسائل و مشکلات اقتصادی مردم است، زیرا دشمن، اقتصاد کشور را مورد هدف قرار داده است. 
 
***
ظرفیت‌ تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان وجود دارد
وزیر کشور تاکید کرد ظرفیت‌ها و بسترهای لازم برای تقویت همکاری‌های همه‌جانبه بویژه مبادلات اقتصادی بین ایران و پاکستان وجود دارد و اراده جدی دو طرف شرط لازم برای تحقق این هدف مشترک است. 
احمد وحیدی در دیدار رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران، گفت: ایران و پاکستان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناسبی برای گسترش و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های تجاری، امنیتی و فرهنگی برخوردارند. وزیر کشور گفت: توسعه بازارچه‌های مرزی و مبادلات تجاری بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های 2 کشور فراهم می‌کند و انتظار می‌رود مسؤولان 2 کشور بسترهای لازم را فراهم کنند. وی همکاری ایران و پاکستان در موضوعات مهم اقتصادی مانند انرژی و ترانزیت را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اراده طرفین گسترش روابط همه‌جانبه است و باید در نشست‌های مشترک موانع احتمالی برطرف شود. وزیر کشور در این دیدار خواستار تعاملات و همکاری‌ها بین دو بندر گواتر ایران و گوادر پاکستان شد و گفت: باید بسترهای لازم برای تقویت همکاری‌های تجاری و مبادلات بین این 2 بندر مهم منطقه فراهم شود. وحیدی موضوع مهاجران افغانستانی را یکی از مسائل مشترک بین ۳ کشور ایران، افغانستان و پاکستان دانست و گفت باید با همکاری سه‌جانبه شرایطی را فراهم کرد تا افراد کمتری تصمیم به مهاجرت بگیرند. 

Page Generated in 0/0057 sec