printlogo


کد خبر: 244774تاریخ: 1400/11/20 00:00
اخبار

۲۰۰ هزار راننده پشت نوبت «بیمه»
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از وجود حدود ۲۰۰ هزار پشت نوبتی برای پوشش بیمه‌ای رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری خبر داد و گفت: پالایش بیمه رانندگان تاکسی با کمک سازمان تاکسیرانی در حال انجام است و به ازای حذف هر یک نفر، یک راننده واقعی را تحت پوشش قرار می‌دهیم. مهرداد قریب در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات انجام شده پیرامون بیمه رانندگان تاکسی اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای را به سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال کرده‌ایم و منتظر امضای آن تفاهمنامه هستیم. وی افزود: این تفاهمنامه بیش از 4 ماه است که ارسال شده است. سازمان برنامه باید تعهد 13.5 درصد حق بیمه از محل سهم هدفمندی یارانه‌ها را برای بیمه‌شدگان جدید بپذیرد. معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تقریبا ۲۰۰ هزار پشت نوبتی برای پوشش بیمه‌ای رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری داریم، گفت: پالایش بیمه رانندگان تاکسی با کمک سازمان تاکسیرانی و... در حال انجام است. به ازای حذف هر یک نفر، یک راننده واقعی را تحت پوشش قرار می‌دهیم. 
***
سرویس‌دهی در خط 5 مترو جمعه ۲۲ بهمن انجام می‌شود
با توجه به برگزاری مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، تعمیرات اساسی برق بالاسری خط 5 مترو متوقف و سرویس‌دهی در تمام ایستگاه‌های این خط مطابق روال عادی روزهای جمعه انجام می‌شود. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، از ۲۳ دی‌ماه سرویس‌دهی در محدوده ایستگاه کرج تا هشتگرد در روزهای تعطیل به علت عملیات بهسازی برق بالاسری خط 5 انجام نمی‌شود اما در هفته جاری به مناسبت برپایی مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن عملیات تعمیرات اساسی برق بالاسری خط 5 متوقف خواهد شد. بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، به‌منظور سرویس‌دهی مطلوب و کامل به شهروندان استان‌های تهران و البرز در سالروز پیروزی جمهوری اسلامی و جلوگیری از هرگونه اختلال در برنامه‌های این روز، تعمیرات اساسی روی قسمت مورد نظر به جمعه هفته آینده موکول شد و فقط اقدامات تکمیلی اورهال در سایر بخش‌ها و پایانه مهرشهر که ارتباط مستقیم با خط اصلی ندارد در این روز انجام می‌شود. 
***
رفع تصرف بیش از ۱۰ کیلومتر از سواحل جزیره قشم
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف مساحتی بالغ بر ۱۰ کیلومتر از سواحل جزیره قشم خبر داد. مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به ابلاغ ۲۷ دی‌ رئیس دستگاه قضا در شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال و دستور ۸ بهمن رئیس‌جمهور درباره مبارزه با متعدیان به منابع طبیعی اظهار داشت: در همین راستا دیوار‌های ویلا‌های دولتی و سازه‌های اطراف آن نیز با هماهنگی و درخواست سازمان منطقه آزاد و برای حفظ حریم ۶۰ متری دریا تخریب شد. 
وی با اشاره به اینکه این طرح با حضور دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم در محل و به صورت مشترک بین دستگاه قضایی و منطقه آزاد و دستگاه‌های وابسته به دولت اجرا شده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های متولی، روند رفع تصرفات از اراضی ساحلی جزیره قشم همچنان ادامه دارد و زمین‌های آزادسازی شده از دست افراد حقیقی و نهاد‌های دولتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از دستگاه‌های دولتی و حکومتی که داوطلبانه اقدام به قلع و قمع ساخت‌‌و‌ساز‌های غیرمجاز از بستر و حریم دریا کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد و به آن دسته از دستگاه‌هایی که تاکنون برای اعمال قانون در این زمینه اقدامات مقتضی را انجام نداده‌اند تذکر جدی داد که در اسرع وقت نسبت به رفع موانع خودساخته در حاشیه سواحل اقدام کنند.
***
گره کور متروی پرند باز شد
مدیرعامل شرکت متروی تهران از توافق با استانداری و شرکت عمران شهر جدید پرند برای واریز اعتبار مورد نیاز در تکمیل و راه‌اندازی متروی پرند خبر داد. 
علی امام به فارس گفت: قبلا بحثی مطرح بود که زمین 25 هکتاری مجاور ایستگاه پرند تغییر کاربری دهد و به عنوان منابع یک خط مترو در اختیار شرکت متروی تهران قرار گیرد که خوشبختانه این موضوع در استانداری تهران به سرانجام رسید و با آن موافقت شد. 
وی افزود: متعاقب صورتجلسه بین شرکت‌ متروی تهران، استانداری و شرکت عمران شهرهای جدید قرار شد 750 میلیارد تومان منابع مورد نیاز امسال و سال آینده در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد. 
مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: امضاها در این زمینه در حال تکمیل است و هماهنگی‌های نهایی تا پایان بهمن انجام و عملیات تکمیل و راه‌اندازی متروی پرند اجرایی خواهد شد.

Page Generated in 0/0050 sec