printlogo


کد خبر: 244787تاریخ: 1400/11/20 00:00
اخبار

رئیسی در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: 
بیانیه گام دوم انقلاب مستند تحول برای همه دستگاه‌ها و ارکان نظام است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جزو مهم‌ترین اسناد بالادستی و مستند تحول در همه بخش‌های کشور است، اظهار داشت: این بیانیه با دقت وضع موجود و راهی را که باید برای تحول طی شود تبیین کرده و چراغی پیش روی مجاهدان مسیر تحقق این تحول است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: این روزها مصادف با سومین سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که جزو مهم‌ترین اسناد بالادستی و مستند تحول در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است. رئیس‌جمهور افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان سندی جامع پیش ‌روی شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، دولت و همه دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی در قوای سه‌گانه و نهادهای مختلف قرار دارد و همه اقدامات تحولی باید مستند به آن باشد. حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: این سند سیاست‌های کلان نظام در زمینه استقلال، آزادی، عزت ملی، سبک زندگی، عدالت، مبارزه با فساد، اقتصاد، علم، پژوهش و دیگر عرصه‌هایی را که محورهای تحول در جامعه هستند، به دقت تبیین کرده است. رئیسی خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی واقعیت موجود بخوبی تبیین شده و راهکارها و اقدامات لازم برای رسیدن به قله‌های تمدن نوین اسلامی و جامعه عاری از فساد و تباهی نیز دقیقا تشریح شده است. رئیسی افزود: امروز به شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهادی عالی برای اجرای این سند امید بسته شده است و ما اعضای شورا وظیفه داریم اولا در ایجاد تحول در شورا مستند بر این سند و سپس نظارت بر حسن اجرای این سند نهایت تلاش خود را به کار گیریم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه سند تحول شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است، اظهار داشت: ماموریت مهم شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی حرکت به سمت اجرای این سند تحول خواهد بود. 
***
قالیباف: 
مردم ایران شایسته بهترین زندگی هستند
رئیس مجلس با بیان اینکه پشیمان‌ها ناکامی‌ها را به انقلاب نسبت می‌دهند، تاکید کرد: ناکامی‌ها و عدم موفقیت‌ها در جایی رخ داده که ما از مبانی انقلاب و امام(ره) فاصله گرفته‌ایم. 
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در «اولین همایش اطلاعاتی سه‌جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی و وزارت اطلاعات» که به میزبانی وزارت اطلاعات برگزار شد، نظارت را یکی از نیاز‌های جدی کشور در شرایط کنونی برشمرد و ضمن تاکید بر استفاده موثر و قانونی از ابزارهای نظارتی، با اشاره به اختصاص یک روز از جلسات صحن علنی مجلس به اقدامات نظارتی تاکید کرد: در پی این اقدام نظارتی مجلس، 18 هزار میلیارد تومان از 32 هزار میلیارد تومان اعتبارات مربوط به اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی که توسط مجلس در قانون بودجه 1400 پیش‌بینی شده اما تا آذرماه هیچ تخصیصی نداشت، طی روزهای گذشته توسط دولت به استان‌ها اختصاص پیدا کرده است. رئیس مجلس تصریح کرد: پشیمان‌ها که روزی انقلابی بودند و برای انقلاب حرف می‌زدند و می‌نوشتند، امروز به دنبال این ادراک‌سازی هستند که انقلاب هیچ موفقیتی نداشته است یا هرآنچه ناکامی داریم را به انقلاب نسبت بدهند، در حالی که مساله دقیقا خلاف رویکرد پشیمان‌هاست و ناکامی‌ها و عدم موفقیت‌ها اتفاقا در جایی رخ داده که ما از مبانی انقلاب و امام فاصله گرفته‌ایم. 
قالیباف با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که باید به آن بپردازیم و من بارها درباره آن صحبت کرده‌ام تغییر در نظام اداری و اجرایی کشور است، اظهار کرد: امروز نظام اجرایی و اداری کشور تبدیل به اسب سرکشی شده است که عنان آن در اختیار کسانی که باید در حوزه خود حکمرانی کنند نیست. رئیس مجلس با تاکید بر اینکه در عرصه حکمرانی نیاز به یک تحول و انقلاب و یک حکمرانی نو داریم، تصریح کرد: نظام اداری و اجرایی کشور هیچ نسبتی با مبانی و باورهای انقلاب اسلامی ندارد و این چالش بزرگی برای کشور است که باید آن را اصلاح کنیم. 
قالیباف با تاکید بر اینکه مردم ایران شایسته بهترین زندگی هستند، گفت: من با شناخت ظرفیت‌های کشور و جهت‌گیری‌های خیلی خوب در سیاست‌های کلان ابلاغی، اعتقاد دارم مشکلاتی که در کشور شاهد هستیم در یک بازه زمانی معقول به نحوی که مردم از زندگی خود رضایت داشته باشند قابل حل است اما تحقق آن به این شرط است که ما در تلاش و ایجاد تحول، خستگی و زمان نشناسیم. 
***
رابرت مالی برای توضیحات محرمانه درباره مذاکرات وین به کنگره می‌رود
یک رسانه آمریکایی گزارش داد: نماینده دولت آمریکا در امور ایران قرار است در یک جلسه با اعضای کنگره توضیحاتی «محرمانه» درباره مذاکرات وین ارائه دهد. 
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری- تحلیلی واشنگتن فری‌بیکن، «رابرت مالی» در یک نشست محرمانه با اعضای کنگره شرکت خواهد کرد و قرار است به آنها درباره روند مذاکرات وین گزارشی ارائه دهد. فری‌بیکن در ادامه گزارش داد حضور مالی در این جلسه کنگره که پشت درهای بسته برگزار خواهد شد، در پی اعمال فشار از سوی رهبران جمهوری‌خواه کمیته سیاست خارجی انجام می‌گیرد. حضور او نشان می‌دهد دولت آمریکا در آستانه ورود مجدد به توافق هسته‌ای مورد بحث با ایران و کاهش تحریم‌های تهران قرار دارد. 
بنا بر گزارش فری‌بیکن، جمهوری‌خواهان مدت‌هاست مالی را تحت فشار قرار داده‌اند تا درباره مذاکرات با ایران توضیحاتی ارائه کند اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشت تا اینکه روز جمعه جمعی از قانون‌گذاران در نامه‌ای رسمی به وزارت خارجه آمریکا خواستار حضور رابرت مالی در مجلس نمایندگان شدند. مالی همچنین قرار است روز چهارشنبه جلسه‌ای محرمانه با کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به سرپرستی «باب منندز» داشته باشد و به سوالات درباره مذاکرات وین پاسخ دهد. 

Page Generated in 0/0065 sec