printlogo


کد خبر: 244800تاریخ: 1400/11/21 00:00
اخبار

اجرای سرودهای انقلابی در جشنواره موسیقی فجر
بخش جنبی سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر در ایام برگزاری این رویداد موسیقایی میزبان اجرای ۶ سرود مختلف در پهنه فرهنگ و هنر رودکی خواهد بود. به گزارش «وطن‌امروز»، در بخش جنبی سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر ۶ اجرا در بخش سرود، آثار خود را در پهنه رودکی ارائه می‌دهند. در نخستین اجرا گروه «نور مشکات» به سرپرستی محمدرضا عابدی که از سال ۱۳۹۱ و از ۲۳ نوجوان ۱۱ تا ۱۶ سال تشکیل شده است، روی صحنه خواهد رفت. این گروه تاکنون موفق به کسب ۲ رتبه اولی در مسابقات سرود کشور شده و ده‌ها سرود را تولید و بازخوانی کرده است. همچنین این گروه تا پیش از این موفق به ۲۰۰ اجرای تلویزیونی، خیابانی شده است. اجرای این گروه در تاریخ ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. اجراهای دیگر را گروه سرود شهید فرجی به سرپرستی حسین نصیری در روزهای ۲۳ و ۲۵ بهمن برگزار می‌کند. این گروه از سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و از مقطع ابتدایی آغاز به کار کرده و هم‌اکنون اعضای آن در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. این گروه در اجراها و مراسم‌ متعدد و مسابقات فرهنگی گوناگون شرکت داشته و تاکنون ۸۵ اثر تولید کرده است. گروه سرود فرزندان ایران نیز در روزهای ۲۴ و ۲۶ بهمن‌ماه و شب اختتامیه جشنواره موسیقی فجر، جمعه ۲۹ بهمن، اجراهایی را روی صحنه می‌برد. سرپرستی این گروه که از گروه‌های باسابقه سرود در تهران است و از دختران و پسران نوجوان تشکیل شده است را مهرداد سعیدا برعهده دارد. این گروه در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر تعدادی از سرودهای انقلابی را اجرا خواهد کرد. گروه فرزندان ایران پیش از این ضمن برگزاری اجراهای متعدد در برنامه‌های گوناگون، موفق به کسب رتبه‌های مختلف در جشنواره‌های سرود شده است. 
***
«فرمول یک» از ۲۲ اسفند پخش می‌شود
سیدعلی ضیا در گفت‌وگویی با رامبد جوان از «پخش فرمول یک» از ۲۲ اسفندماه تا لحظه تحویل سال خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز» سید‌علی ضیا، مجری و برنامه‌ساز تلویزیون میهمان رامبد جوان در «خندوانه» شد و از بازگشت به تلویزیون سخن گفت. ضیا درباره پخش دوباره برنامه «فرمول یک» بیان کرد: «فرمول یک» از ۲۲ اسفندماه تا لحظه تحویل سال روی آنتن می‌رود. برنامه «فرمول یک» طی سال‌های گذشته به معرفی چهره‌های مردمی در اسفندماه می‌پرداخته است که همزمان با کرونا این رویه قطع شد و حالا قرار است دوباره با معرفی چهره‌های مردمی بازگردد. 
***
کتاب «جهاد تبیین» به چاپ سوم رسید
کتاب «جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ سوم رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی» بتازگی توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ سوم رسیده است. رهبر حکیم انقلاب، بارها در سخنرانی‌های متعددی به موضوع «تبیین» تاکید داشته‌اند و از منظر ایشان، کار انقلاب از اساس با تبیین، روشنگری، بیان منطقی، مستدل و دور از جنجال بوده و بدون تبیین، قطعا هیچ فکر و هیچ اندیشه متقنی، توفیق رواج و اعتقاد عمومی را پیدا نخواهد کرد. رهبری از این حرکت روشنگرانه با عنوان «جهاد» یاد می‌کنند و «جهاد تبیین» را یک فریضه قطعی و فوری می‌دانند. 
انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در جهت ارائه محتوای متقن و اصیل از بیانات رهبر معظم انقلاب، کتاب «جهاد تبیین» را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد و در حال حاضر، چاپ سوم این اثر، روانه بازار نشر شده و طی این ۳ چاپ مجموعا ۸ هزار نسخه از این کتاب منتشر شده است. 
***
رادیو «آوا» برای جشنواره موسیقی فجر برنامه‌سازی می‌کند
شبکه‌های رادیویی «پیام» و «آوا»، سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را پوشش رسانه‌ای می‌دهند. 
به گزارش «وطن‌امروز» مهدی شهاب‌تالی، مدیر شبکه‌های رادیویی پیام و آوا درباره پوشش جشنواره موسیقی فجر گفت: رادیو آوا برای نخستین‌بار با استقرار در محل برگزاری سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر این رویداد فرهنگی را پوشش رسانه‌ای می‌دهد. شهاب‌تالی افزود: رادیو آوا به‌ عنوان تنها رسانه تخصصی در تامین و پخش موسیقی در رسانه ملی ضمن اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با مسؤولان و هنرمندان حوزه موسیقی گفت‌وگو خواهد کرد. مدیر رادیو پیام و آوا در ادامه بیان کرد: شبکه رادیویی پیام نیز در ایام برگزاری جشنواره ضمن ارتباط با استودیوی رادیو آوا مستقر در محل برگزاری جشنواره با اعزام گزارشگر جشنواره موسیقی فجر را پوشش رسانه‌ای خواهد داد. شهاب تالی در پایان اظهار کرد: مخاطبان رادیو آوا می‌توانند ضمن کسب اطلاعات لازم درباره برگزاری جشنواره موسیقی از طریق گیرنده رادیو با مراجعه به پیام‌رسان‌های این شبکه در فضای مجازی بهره‌برداری لازم را داشته باشند. 
سی‌و‌‌هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از ۲۲ الی ۲۶ بهمن برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0050 sec