printlogo


کد خبر: 244804تاریخ: 1400/11/21 00:00
سیدحسن نصرالله: از زمان فعال شدن سامانه پدافند هوایی حزب‌الله، تحرکات پهپادهای دشمن صهیونیستی در آسمان لبنان به شدت کاهش یافته است
آسمان امن هدیه حزب‌الله به لبنان

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای از فعال شدن پدافند هوایی حزب‌الله خبر داد و گفت: از زمان فعال شدن سامانه پدافند هوایی حزب‌الله، تحرکات پهپادهای دشمن صهیونیست در آسمان لبنان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. «سیدحسن نصرالله» در این گفت‌وگو درباره انقلاب اسلامی، نقش حضرت امام و رهبر انقلاب در پیروزی و استمرار انقلاب ایران، محور مقاومت و نقش حزب‌الله لبنان و دیگر اعضای این محور، ایستاگی محور مقاومت و پیروزی‌های مکرر و مستمر این محور در مقابل آمریکا و اسرائیل و بالاخره آینده حرکتی که به رهبری امام خمینی(ره) در سال 1979 آغاز شد و در منطقه خاورمیانه رشد یافت و جهان را از خود متأثر کرد، سخن گفت.  
سخنان نصرالله پیرامون مسائل منطقه و موضوعات داخلی لبنان مسائل متعددی را در بر گرفت اما بحث موضع حزب‌الله درباره مذاکرات لبنان پیرامون مرزهای دریایی، نقش سفارت آمریکا در لبنان در توطئه‌های منطقه‌ای، مقابله پدافند حزب‌الله با موشک و پهپادهای صهیونیستی و تاثیر عدم مشارکت جریان المستقبل در انتخابات آتی از مهم‌ترین این مباحث بود. 
 
* اسرائیل نمی‌تواند موشک‌های حزب‌الله را نابود کند
نصرالله درباره تهدیدهای اسرائیل علیه حزب‌الله گفت: «با تهدیدهای اسرائیل به صورت جدی برخورد می‌کنیم. زمانی که رژیم صهیونیستی می‌گوید ما می‌خواهیم موشک‌های حزب‌الله را از بین ببریم، نیازمند یک جنگ کامل است... چگونه می‌توانند موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله را نابود کنند؟ اسرائیل از طریق جنگ علیه حزب‌الله نخواهد توانست به هدف خود دست پیدا کند. زمانی که اسرائیل می‌گوید می‌خواهد موشک‌های حزب‌الله را از بین ببرد، آیا تعداد آنها را می‌داند؟!» 
وی با بیان اینکه توانمندی موشکی مقاومت به رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد اقدامی علیه لبنان انجام دهد، خاطرنشان کرد: «پدافند هوایی مقاومت، نتایج خوبی داشته است. مقاومت قصد دارد هر سلاحی را در اختیار داشته باشد تا بتواند با آن، از لبنان و ملت این کشور دفاع کند. البته برخی طرف‌ها در لبنان با ذهنیت و ابزارهای دشمن رفتار می‌کنند». 
 
* سفارت آمریکا در بیروت مرکز سازمان سیا در کل منطقه است
دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه شعارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه مقاومت است، تصریح کرد: «امروز سفیر آمریکا همه‌جا در مصاحبه‌ها و تلویزیون درباره انتخابات پارلمانی لبنان صحبت و در امور لبنان دخالت می‌کند. سفارت ایران یا هر طرف ایرانی، کوچک‌ترین دخالتی در امور لبنان و انتخاباتش نمی‌کند. سفارت آمریکا در بیروت مرکز سازمان سیا در کل منطقه است، نه فقط برای لبنان. سفارت آمریکا که در بیروت ساخته شده، نقشش فراتر از حد لبنان است». وی با اشاره به تلاش‌های مکرر آمریکا برای مذاکره با حزب‌الله، خاطرنشان کرد: «قبلا کسی از طرف دیک چنی نزد من آمد و گفت ما شما را از لیست تروریسم خارج می‌کنیم، رسمیت بین‌المللی به شما می‌دهیم، وتویی که برای ورود شما به دولت لبنان گذاشته‌ایم را برمی‌داریم و حتی سلاح‌تان هم حفظ می‌‌شود، جز موشک. ببینید! منظورش این است که اگر جنگی داخلی شد، سلاح داشته باشیم اما موشک [که علیه اسرائیل است] نباشد... میلیاردها دلار هم به شما می‌دهیم... اما در مقابل ۲ چیز می‌خواهیم از شما؛ اول حمایت از فلسطین متوقف شود و دوم، هیچ تعرضی به اسرائیل نشود، حتی اگر اسرائیل به لبنان حمله کرد». 
 
* مرزی با اسرائیل نداریم که آن را تعیین کنیم
نصرالله با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به برخی تجار مظلوم آسیب رسانده است، درباره مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر تعیین مرزهای دریایی خاطرنشان کرد: «ما در حزب‌‌الله، در تعیین مرزها مداخله نمی‌کنیم، زیرا از نظر ما، هیچ مرزی با دشمن نداریم و هیچ مرزی تعیین نمی‌کنیم. به همین دلیل گفتیم این مساله به حکومت لبنان مربوط است. لذا ما در داخل حزب‌الله درباره تعیین مرز، هیچ بحث و بررسی‌ای انجام نداده‌ایم». 
وی با اشاره به پیشنهادات اخیر کویت برای مصالحه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با لبنان نیز گفت: «بهتر است مسائل به سمت گفت‌وگوی لبنان با کشورهای عربی حرکت کند. ما این مساله را تأیید می‌کنیم... همه می‌دانند عربستان در لبنان مداخله می‌کند. امارات نیز همین‌طور. اگر فکر می‌کنند ما به خاطر یمن در امور داخلی کشورهای عربی مداخله می‌کنیم، آنان نیز نباید در مسائل داخلی لبنان مداخله کنند». 
 
* عدم حضور جریان المستقبل تأثیر زیادی بر انتخابات خواهد داشت
نصرالله همچنین به مساله تصمیم سعد الحریری گریزی زد و تأکید کرد: «تصمیم تأسف‌برانگیزی بود ولی تماس و همکاری با جریان المستقبل ادامه خواهد داشت. عدم حضور جریان بزرگی مانند المستقبل تأثیر زیادی بر انتخابات خواهد داشت. هنوز چیزی مشخص نیست. باید دید در ادامه چه اتفاقی رخ خواهد داد». وی با بیان اینکه باید از طریق انتخابات از مقاومت حمایت کرد، تصریح کرد: «اصل عنوان حضور ما در پارلمان به خاطر حمایت از مقاومت است ولی شعاری که امروز کشورها[ی مخالف مقاومت] سر می‌دهند، جنگ با مقاومت است. شعار همیشگی ما این است: حمایت می‌کنیم و می‌سازیم. برای ما مهم است که دوستان مقاومت در پارلمان زیاد باشند». 
 
* رسانه‌های اسرائیلی کدام بخش از سخنان نصرالله را بازتاب دادند؟
رسانه‌های رژیم صهیونیستی مصاحبه دبیرکل حزب‌الله لبنان با شبکه العالم را مورد بررسی قرار دادند. این رسانه‌ها تاکید کردند دبیرکل حزب‌الله موضوعات بسیار مهمی را بیان کرد که مهم‌ترین آنها موضوع سامانه‌های پدافند هوایی حزب‌الله است. خبرنگار امور عربی شبکه «کان» رژیم صهیونیستی در بازتاب سخنان سیدحسن نصرالله به تجاوز اسرائیل به حومه جنوبی بیروت در آگوست 2019 اشاره کرد و گفت: در آن زمان نصرالله تهدید کرده بود حزب‌الله هرگونه هواپیمایی را که وارد خاک لبنان شود، سرنگون خواهد کرد. وی افزود: نصرالله امشب (سه‌شنبه‌شب) در گفت‌وگو با شبکه العالم نیز اعلام کرد فعال‌سازی سامانه‌های پدافند هوایی نتایج بسیار خوبی به همراه دارد و تعداد پهپادهای اسرائیلی که به آسمان لبنان تجاوز می‌کنند، کمتر شده است. نصرالله همچنین گفت مثلا در منطقه بقاع هر یک ماه یا ۲ ماه یک پهپاد اسرائیلی به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند و همچنین پهپادهایی که به سمت جنوب و ضاحیه بیروت حرکت می‌کنند، مسیر خود را تغییر می‌دهند و این امر در نتیجه تغییر قواعد بازی است. خبرنگار صهیونیست تاکید کرد: نصرالله در این مصاحبه موضوعات بسیار مهمی را مطرح کرد و درباره تهدیدهای اسرائیل علیه ایران گفت که اسرائیل و همچنین آمریکا از هرگونه تحرک و تجاوز علیه ایران می‌ترسند. وبسایت شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به گفت‌وگوی سیدحسن نصرالله با شبکه العالم اشاره کرد؛ جایی که سیدحسن نصرالله گفته بود: ما به دنبال جنگ نیستیم اما ترسی هم از آن نداریم. وبسایت اسرائیلی افزود: نصرالله اعلام کرد سامانه پدافند هوایی حزب‌الله فعالیت اسرائیل در آسمان لبنان را کاهش داده است و همچنین درباره توافق هسته‌ای گفت هرگونه جنگ با ایران مغایر منافع آمریکاست. او تاکید کرد: مطمئنا موارد پنهانی برای غافلگیر کردن دشمن در هر جنگ آینده وجود دارد. سیدحسن نصرالله همچنین گفت میزان توانایی‌های مقاومت چه از نظر کمی و چه کیفی و چه ظرفیت انسانی در بالاترین سطح خود قرار دارد و دشمنان در هیچ جنگی قادر به از بین بردن مقاومت نیستند. دبیرکل حزب‌الله همچنین تاکید کرد: غافلگیری‌های ما همواره وجود دارد ولی بالطبع آنچه را که برای شما آشکار کنم، غافلگیری نخواهد بود... همیشه همان‌طور که همه ما در حزب‌الله می‌گوییم، دنبال جنگ نیستیم. ما هشدارها، عواقب و آثار جنگ را درک می‌کنیم اما از آن نمی‌ترسیم، در برابر تهدیدات تسلیم نمی‌شویم و از کشورمان و منافع ملی خود دست نمی‌کشیم.

Page Generated in 0/0102 sec