printlogo


کد خبر: 244820تاریخ: 1400/11/21 00:00
وزیر آموزش‌و‌پرورش از برگزاری آزمون استخدامی در آینده نزدیک خبر داد
استخدام 50 هزار نفر در آموزش‌و‌پرورش

وزیر آموزش‌و‌پرورش از استخدام 50 هزار نفر در آموزش‌و‌پرورش و برگزاری آزمون استخدامی در آینده نزدیک و زمان مناسب خبر داد. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، این روزها بسیاری از متقاضیان ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش پیگیر اخبار مرتبط با این آزمون و مطلع شدن از زمان برگزاری آن هستند. 
طبق روال هر ساله، ثبت‌نام این آزمون اوایل سال آغاز و زمان برگزاری آن در تابستان تعیین می‌شد. با این حال سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی، برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش بارها و بارها به تاخیر افتاد و به جای تابستان در فصل زمستان برگزار شد. روز گذشته وزیر آموزش‌وپرورش درباره زمان آزمون استخدامی این وزارتخانه به فارس گفت: پیشنهاد ما برگزاری آزمون استخدامی در اسفند امسال بود اما سازمان سنجش به دلیل برگزاری آزمون‌های متعدد، ثبت‌نام کنکور و برگزاری کنکور دکترا، ظرفیت خالی نداشت. 
یوسف نوری ادامه داد: سازمان سنجش مرکز معتبری برای برگزاری آزمون استخدامی است و بیم این را داریم که اگر بخش دیگری این آزمون را برگزار کند، بعدا مشکلاتی پیش آید. 
وی از رایزنی در زمینه برگزاری آزمون استخدامی با جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: احتمالا کار مشترک بین سازمان سنجش، جهاد دانشگاهی و آموزش‌و‌پرورش خواهیم داشت و اگر شرایط مساعد باشد و بتوانیم آزمون را برگزار کنیم، قبل از سال جدید، آزمون استخدامی را برگزار می‌کنیم. در هر حال بزودی در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنیم. 
نوری درباره تعداد افرادی که در آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند، گفت: مجوز جذب 34 هزار و 800 نفر را گرفتیم. همچنین پیگیری کردیم تا مجوز جذب 15 هزار نفر دیگر را بگیریم و در مجموع بیش از 50 هزار نفر در آموزش‌و‌پرورش استخدام می‌شوند. 
گفتنی است به محض مشخص شدن جزئیات آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش، اطلاعات مرتبط با آن در سایت سازمان سنجش اعلام و روند ثبت‌نام از داوطلبان آغاز خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود فاصله بین برگزاری آزمون تا اعلام نتایج و نیز فاصله اعلام نتایج تا آموزش‌های تخصصی برگزیدگان بسیار کوتاه‌تر از دوره‌های قبل باشد.

Page Generated in 0/0057 sec