printlogo


کد خبر: 244822تاریخ: 1400/11/21 00:00
اخبار

واگذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان از املاک غصب شده پهلوی به مردم
رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم واگذاری ۱۱۳ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم، جزئیاتی از خیانت‌های خاندان پهلوی و وابستگان دربار را تشریح کرد. 
سید‌پرویز فتاح اظهار داشت: امام راحل در نخستین گام بعد از پیروزی انقلاب، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد را راه‌اندازی کردند تا نشان دهند فلسفه این انقلاب رسیدگی به محرومان و مستضعفان است. 
وی با اشاره به املاک غصب شده مردم توسط خاندان پهلوی گفت: بیش از ۴۴ هزار سند که شامل ۲۱۰۰ آبادی است و یکی از آنها کل شهرستان بابلسر است، به نام پهلوی و خاندانش سند خورده و این در حالی است که این زمین‌ها با زور از صاحبان‌شان غصب شد و همین امر، پهلوی را به بزرگ‌ترین فئودال جهان تبدیل کرد. 
فتاح ادامه داد: در اسناد موجود ذکر شده است که درآمد ماهانه رضاشاه در آن زمان از محل اجاره املاکش ۷۰ میلیون تومان بوده و این یعنی خاندان پهلوی به نوعی همه مردم ایران را رعیت خود کرده بود. 
***
هوشمندسازی به کلانتری‌ها رسید
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به منظور ارائه خدمات انتظامی هوشمند به شهروندان، از رونمایی پروژه‌های هوشمند پلیس پیشگیری در آینده خبر داد. 
سردار مهدی معصوم‌بیگی از جمله دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی را توسعه امور علمی و فناوری، استقلال علمی و پیشرفت عنوان کرد و گفت: حوزه هوشمندسازی در پلیس پیشگیری به واسطه ارتباط گسترده با عموم مردم و نیازمندی شهروندان به خدمات انتظامی قابل ارائه توسط کلانتری و پایگاه‌های انتظامی کشور با اهتمام حداکثری در حال پیگیری است. 
وی با تاکید بر ضرورت گذر از پلیس سنتی و معرفی پلیس مدرن و هوشمند به جامعه افزود: تغییرات اجتناب‌ناپذیر روزمره در عصر حاضر، افزایش نفوس و تنوع نیازمندی‌ها، پلیس را بر آن داشته است تا همگام با این تغییرات رویکردهای خود را متحول کند. 
***
افزایش پایگاه‌های هوایی اورژانس کشور در دستور کار
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به پیشرفت این سازمان پس از انقلاب اسلامی گفت: در برنامه‌های سازمان پیش‌بینی شده است که ۲۰ پایگاه هوایی به ۵۰ پایگاه هوایی اورژانس اضافه شود. 
جعفر میعادفر در آستانه سالروز پیروزی انقلاب گفت: اورژانس کشور پیشرفت‌های زیادی داشته است. زمان انقلاب حدود ۲۰ پایگاه داشتیم ولی در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰۰ پایگاه اورژانس و ۵۰ پایگاه هوایی و اورژانس موتوری داریم. 
وی ادامه داد: سالانه 4 میلیون و ۵۰۰ هزار ماموریت بدون ‌وقفه و به صورت۲۴ ساعته انجام می‌شود، اورژانس موتوری در تهران و برخی شهر‌های بزرگ فعال است. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ موتورلانس در حال خریداری است، از قبل نیز ۲۰۰ موتورلانس در تهران فعال بوده که ۱۵۰ موتور به صورت ۲۴ ساعته در پایتخت فعال است. 
میعادفر افزود: اورژانس هوایی حدود ۳۰۰ مادر باردار را در مناطق صعب‌العبور به مراکز درمانی منتقل کرده است. 
***
ایجاد 9 هزار شغل در آذربایجان شرقی توسط بنیاد برکت
مرتضی نیازی، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: تا امروز 3 هزار و 48 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسیده که ایجاد 9 هزار و 144 فرصت شغلی را به دنبال داشته است. 
وی با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در آذربایجان شرقی از سال 1398 اظهار داشت: 14 شهرستان، 32 بخش و 223 روستا در استان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند. 
به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، 27 مجری و تسهیل‌گر این بنیاد در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استان آذربایجان شرقی مشغول خدمت‌رسانی و ایجاد و تکمیل فرآیند اشتغال‌زایی هستند. 
نیازی خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی 3 هزار و 48 طرح اشتغال‌زایی در استان آذربایجان شرقی 3 هزار و 440 میلیارد ریال است. 
وی درباره رسته‌های مشاغل ایجاد شده در آذربایجان شرقی نیز توضیح داد: رسته‌های کشاورزی، خدمات و صنعتی به ترتیب با 58، 27 و 15 درصد بیشترین سهم را از مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در استان به خود اختصاص می‌دهند. 
***
سند ۲۷۰۰ متر از میدان آزادی به نام شهرداری تهران است
 مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران اعلام کرد: سند بخش دیگری از میدان آزادی به نام شهرداری تهران صادر شد. 
حسن محمدحسن‌زاده گفت: با صدور این سند تاکنون سند ۲۷۰۰ متر از میدان آزادی به نام شهرداری تهران صادر شده و مابقی در حال بررسی و تثبیت است. 
وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده برای حفظ و صیانت‌ از اموال شهرداری تهران و حفظ حقوق بیت‌المال، کارگروهی با حضور حوزه‌های ذی‌ربط به ریاست بازپرس ویژه شورای حفظ حقوق بیت‌المال تشکیل شده است. از دستاوردهای این کارگروه صدور اسنادی همچون بخشی از اتوبان شهید همت، بخشی از میدان آزادی، حاشیه اتوبان حکیم و موارد دیگر است.

Page Generated in 0/0055 sec