printlogo


کد خبر: 244847تاریخ: 1400/11/23 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با حمید درخشان در روزهای پرحاشیه پرسپولیس
استعفای یحیی کار درستی نبود

زهره فلاح‌زاده: تیم پرسپولیس برخلاف سال‌های اخیر، در این فصل، روز بدون حاشیه‌ای را سپری نکرده است؛ از بسته شدن گاه و بی‌گاه پنجره نقل و انتقالاتش بابت بدهی‌های داخلی و خارجی، استعفای سرمربی پیش از بازی سوپرجام، مصاحبه‌ علیه یکدیگر یعنی سرمربی و مدیرعامل و ناکامی در سوپرجام و... .
«وطن‌امروز» به همین منظور با حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس گفت‌وگو کرده تا دلایل بروز این مشکلات را بررسی کند. 
***
* پرسپولیس نخستین جام را در این فصل از دست داد. دلیل ناکام ماندن در قهرمانی سوپرجام چه بود؟
چند دلیل وجود داشت که باعث شد این جام را از دست بدهیم. تیم ما مصدوم و محروم زیاد داشت. چند بازیکن هم کرونا داشتند و کنار گذاشته شده بودند. در واقع 4-3 بازیکن اصلی در اختیار تیم نبودند و این یعنی ۴۰ درصد تیم نبود و ترکیب تغییر کرده بود. این تغییر زیاد نمی‌تواند به همان شکل همیشگی جواب بدهد. به همین خاطر پرسپولیس در نیمه اول سردرگم و بدون برنامه بازی می‌کرد. در صحنه گلی هم که تیم دریافت کرد، به نظرم دروازه‌بان می‌توانست بهتر عمل کند. در نیمه دوم پرسپولیس برای تغییر نتیجه تلاش کرد اما فولاد هم خیلی خوب بازی کرد. فولادی‌ها انگیزه بیشتری برای رسیدن به این جام داشتند و قهرمانی را از چنگ پرسپولیس درآوردند. مشکل بعدی پرسپولیس مربوط به مسائل مالی و پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان است. مورد بعدی استعفای یحیی گل‌محمدی بود. مشکلات اینچنینی باعث می‌شود تمرکز تیم به هم بریزد و تیمی که تمرکز خود را از دست می‌دهد، بازگرداندنش به شرایط نرمال 3-2 هفته زمان می‌برد. مشکل دیگری که خیلی در این فصل به چشم آمده، نتوانستن یا نگرفتن بازیکن جدید در نیم‌فصل برای پرسپولیس است. اگر پرسپولیس بتواند بازیکنی در این یک روز باقی‌مانده جذب کند، شرایطش خیلی بهتر می‌شود اما اگر نتواند قطعا در ادامه راه به مشکل می‌خورد.
 
* درباره استعفای یحیی گل‌محمدی صحبت کردید. به نظر شما اقدام سرمربی پرسپولیس در آستانه دیدار سوپرجام درست بود؟
کار خوبی نبود. خیلی از مربیان مثل برانکو که تا روز آخر هم پول نگرفته بود، صحبتی نمی‌کردند. آنها دندان روی جگر می‌گذاشتند و تحمل می‌کردند. فکر می‌کنم مربی‌ای که به پرسپولیس می‌آید باید شرایط را در نظر بگیرد و تحمل کند. به هر حال همه ما می‌دانیم وضعیت پرسپولیس از نظر مالی خوب نیست. تیم که درآمدی از جایی ندارد، این اسپانسرها هستند که کمک می‌کنند و وزارت ورزش که یک روز دلش بخواهد کمک می‌کند و روزی پول زود پرداخت می‌کند و روزی دیر. سال‌هاست استقلال و پرسپولیس چنین مشکلاتی دارند و تاکنون هم اتفاق جدیدی نیفتاده است. پس استعفا فقط به خود مربی و تیم لطمه می‌زند تا جایی که یک جام از دست می‌رود. 
 
* بلافاصله پس از دیدار سوپرجام، یحیی گل‌محمدی، مهدی شیری، مدافع تیمش را در لیست خروج قرار داد. شما موافق این تصمیم هستید؟
به این تصمیم احترام می‌گذارم. به هرحال این سرمربی تیم است که مشکلات تیمش را می‌بیند و بر اساس آن تصمیماتی را اتخاذ می‌کند. در این مورد هیچ خدشه‌ای به یحیی گل‌محمدی وارد نیست و تصمیمش قابل احترام است. 
 
* صحبت از بازگشت رامین رضاییان، مدافع سابق پرسپولیس است. به نظر شما خرید خوبی خواهد بود؟
امیدوارم رضاییان در شرایط خوبی قرار داشته باشد تا بتواند به پرسپولیس کمک کند. اول باید شرایط او را بررسی کنند. رضاییان بازیکن باتجربه‌ای است و به نظر من می‌تواند به تیم کمک کند. 
 
* خریدهای اول فصل پرسپولیس در تیم جواب ندادند. شما هم موافق این نظر هستید؟
من هم با شما در این باره موافق هستم. اگر خریدها خوب بودند، الان دست یحیی برای چیدن ترکیبش باز بود و می‌توانست از داشته‌هاش بهتر استفاده کند. متأسفانه خریدها اصلا خوب نبودند، بازیکنان جدید هم خودشان را ثابت نکردند و نتوانستند به پرسپولیس کمک کنند. 
 
* به قهرمانی این فصل پرسپولیس امیدوارید یا سال سختی پیش رو خواهد داشت؟
پرسپولیس چیزی از سایر تیم‌های مدعی کم ندارد و تنها باید یکی، دو بازیکن به تیم اضافه شود. البته پرسپولیس مدعی خواهد بود اما مدعی سخت. کار تیم نسبت به فصول گذشته سخت‌تر شده است. 
 
* مدیریت رضا درویش را در این مدت کوتاه چطور دیدید؟
باید به وی زمان بدهیم. او در حال حاضر تلاش می‌کند مشکلات پرسپولیس را حل کند. با آمدن یک‌ماهه یک مدیرعامل نمی‌توانیم بگوییم او خوب است یا بد. به نظر من آقای درویش به کمک اعضای هیأت‌مدیره تلاش می‌کند شرایط را بهبود ببخشد. 
 
* حتما خبر دارید اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، طی نامه‌ای خواستار تشکیل جلسه و عزل عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون شده‌اند؛ این اقدام را درست می‌دانید؟
باید ابتدا بدانیم هیأت‌رئیسه دست روی چه دلایلی گذاشته که این تصمیم را گرفته است. آنها دلایلی همچون عدم شفافیت مالی، حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان و... را مطرح کرده‌اند. اینها مسائل مهمی است که باید شفاف‌سازی شود. پس از آگاهی از دلایل آن می‌توان در رابطه با آن اظهارنظر کرد.

Page Generated in 0/0132 sec