printlogo


کد خبر: 244855تاریخ: 1400/11/23 00:00
اخبار

افزایش ۴ درصدی تعداد داوطلبان کنکور ۱۴۰۱
 
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از افزایش ۴ درصدی آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: مهلت مجددی برای جاماندگان این آزمون در نظر گرفتیم. دکتر عبدالرسول پورعباس با اشاره به افزایش ۴ درصدی داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته گفت: مجموعا بیش از یک میلیون و ۴۱۶ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی برای کنکور ۱۴۰۱ نام‌نویسی کرده‌اند. وی افزود: متقاضیانی که در فاصله مهلت تعیین شده از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ بهمن موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده یا به هر دلیل دیگری نتوانسته‌اند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کنند، می‌توانند طی روزهای اول تا چهارم اسفندماه سال ‌جاری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نام‌نویسی کنند. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: همه داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۱ که ثبت‌نام کرده‌اند نیز درصورت تمایل می‌توانند در مهلت مجدد نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌‌نامی خود اقدام کنند. براساس اعلام سازمان سنجش، تعداد یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرده‌اند. 
***
واکسن‌های کرونا برای کودکان مورد تأیید سازمان غذا و دارو  است
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: واکسن‌های مورد استفاده برای کودکان علیه «کووید-۱۹» از سازمان غذا و دارو که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است، مجوز گرفته و این مجوز مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است و مرتب توسط آن سازمان بررسی می‌شود. محمد هاشمی با اشاره به انتشار مطالب خلاف واقع در فضای مجازی مبنی بر تزریق واکسن‌های تایید نشده به کودکان اظهار داشت: همان‌گونه که معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز روز گذشته تاکید کرد، واکسن‌های مناسب «کووید-۱۹» برای تزریق به کودکان، در مجامع و کمیته‌های تخصصی همچون کمیته علمی کشوری کرونا، کمیته ملی واکسن «کووید-۱۹» و ستاد ملی مقابله با کرونا، تایید و تصویب شده است. بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: تاکنون همه واکسن‌های تایید و مصرف شده در کشور به تایید سازمان غذا و داروی ایران رسیده و مصرف آن نیازمند هیچ مجوزی از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا نیست. 
***
خدمات دندانپزشکی رایگان ۶۰ گروه جهادی در کشور
معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان درباره خدمات دندانپزشکی رایگان گروه‌های جهادی گفت: نحوه ارائه خدمات محدود نیست و افراد به صورت کامل می‌توانند از همه خدمات دندانپزشکی استفاده کنند. محسن جهانی گفت: این طرح از ابتدای دهه فجر آغاز شده و در طول سال هم ادامه خواهد داشت. ظرفیت استان‌ها در نظر گرفته شده و اگر کمبودی احساس شود، استان تهران وارد عمل خواهد شد. در حال حاضر ۶۰ گروه جهادی در این باره خدمت‌رسانی می‌کنند. این در حالی است که در گام اول یعنی تا پایان امسال ۵ هزار نفر از این طرح بهرمند می‌شوند. همچنین اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی در گام اول و ۶۰ میلیارد تومانی برای گام دوم در نظر گرفته شده است. به گفته معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان، چون خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه نیست، ضرورت داشت ما وارد این کار شویم. دانشگاه‌های علوم‌پزشکی هر استان نیاز‌های هر منطقه را شناسایی می‌کنند، سپس خدمات ارائه خواهند داد. ستاد اجرایی متولی این کار است و خیران می‌توانند به مراکز ستاد در شهر‌های خود برای یاری رساندن مراجعه کنند. 
***
رئیس پلیس راهور تهران تأکید کرد
لزوم بازنگری در طرح ترافیک
رئیس پلیس راهور تهران گفت: یکی از درخواست‌ها، بازنگری در مدل فعلی طرح ترافیک است و اگر امکانش باشد حتما باید این اتفاق بیفتد. سردار محمدحسین حمیدی گفت: برای محدوده طرح ترافیک اما و اگرهای زیادی وجود دارد، این طرح متعلق به سال ۵۸ و ۵۹ است و متناسب با توسعه شهری هم رخ نداده است. به گفته رئیس پلیس راهور تهران، برای شیوه دریافت طرح ترافیک سوالات زیادی مطرح است و برای عادلانه بودن یا نبودن مدل فعلی طرح ترافیک ان‌شاءالله در کارگروه به یک جمع‌بندی و نتیجه واحد می‌رسیم. سردار حمیدی گفت: در رابطه با اینکه خودروهای میلیاردی و پایین‌تر یک قیمت واحدی را برای ورود به طرح ترافیک پرداخت می‌کنند، نظر کاملا مشخصی داریم و امیدواریم به یک نظر جامعه‌پسند برسیم. به گفته رئیس پلیس راهور تهران، یکی از درخواست‌ها، بازنگری در مدل فعلی طرح ترافیک است و اگر امکانش وجود داشته باشد حتما باید این اتفاق بیفتد. 
پیش‌تر احمد علوی، عضو شورای شهر تهران گفته بود طرح ترافیک ناعادلانه و متعلق به پولدارهاست، چرا باید خودروهای میلیاردی و معمولی یک قیمت را برای ورود به طرح ترافیک پرداخت کنند؟

Page Generated in 0/0165 sec