printlogo


کد خبر: 244856تاریخ: 1400/11/23 00:00
دمای هوای استان تهران تا 6 درجه کاهش می‌یابد
تداوم بارش برف و باران در کشور

به دنبال ورود سامانه جدید بارشی به کشور، دیروز خیلی از استان‌ها با بارش برف و باران مواجه بودند. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دیروز از بارش برف و باران در برخی استان‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور بارش‌ها که به صورت برف و باران اتفاق افتاد، استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و نواحی مرکزی را فرا گرفت. 
صادق ضیاییان در ادامه افزود: شنبه ۲۳ بهمن‌ بارش در شمال غرب کشور قطع خواهد شد ولی در سایر مناطق ذکر شده همچنین در برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، یزد و خراسان جنوبی بارش خواهیم داشت. 
وی با بیان اینکه یکشنبه ۲۴ بهمن‌ در استان‌های ساحلی خزر و برخی مناطق استان‌های کرمان، سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد و خراسان جنوبی بارش پیش‌بینی می‌شود، گفت: دوشنبه ۲۵ بهمن در شمال خراسان رضوی، اردبیل، گیلان و سه‌شنبه در اردبیل، گیلان و مازندران بارش پراکنده رخ خواهد داد. 
ضیاییان ادامه داد: روز شنبه ۲۳ بهمن‌ در نوار شمالی و یکشنبه ۲۴ بهمن‌ در نوار شرقی کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ بهمن ‌در نیمه شرقی و جنوب کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. وی گفت: طی روز شنبه بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۶- و ۷- سانتیگراد سردترین مراکز استان‌های کشور هستند. 
همچنین براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی امروز 23 بهمن نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعات برای نیمه جنوبی استان بارش پراکنده باران، برای نیمه شمالی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. 
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی این مدت گاهی با وزش باد شدید موقت با احتمال رعد و برق در نیمه جنوبی استان دور از انتظار نیست. 
از بامداد شنبه تا سه‌شنبه کاهش محسوس دما به ‌طور میانگین بین ۴ تا ۶ درجه سلسیوس در سطح استان مورد انتظار است. از عصر شنبه بتدریج کاهش ابر و روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان تهران شنبه ۲۳ بهمن نیمه‌ابری تا ابری گاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و یکشنبه ۲۴ بهمن ‌کمی ابری، گاهی وزش باد، اواخر وقت وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
 
* بارش برف و باران در محور‌های ۱۲ استان
سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای دیروز اعلام کرد با وجود بارش برف و باران در محورهای شمالی کشور اما تردد در این محورها روان است. دیروز بارش برف و باران در برخی محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، قزوین، زنجان، لرستان، مازندران، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، گلستان و همدان اتفاق افتاد، این در حالی است که با وجود بارش‌ها تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران- شمال و آزادراه قزوین- رشت (رفت و برگشت) گزارش شده است. دیروز محور چالوس دارای بارش برف و باران و آزادراه قزوین- رشت و محور فیروزکوه دارای بارش باران، محور هراز و آزادراه تهران- شمال فاقد هر گونه مداخلات جوی بود. 
همچنین برخی محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، قزوین، زنجان، لرستان، مازندران، مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، گلستان و همدان همراه با بارش برف و باران بود. دیروز بارش باران در برخی محور‌های استان‌های خراسان شمالی، قم، کرمانشاه و گیلان نیز رخ داد.

Page Generated in 0/0060 sec