printlogo


کد خبر: 244867تاریخ: 1400/11/23 00:00
چند خبر از جشنواره موسیقی فجر
میزبانی ۹ استان از اجراهای جشنواره

۹ استان کشور در قالب ۵۳ اجرای موسیقی میزبان مخاطبان، گروه‌ها و هنرمندان شرکت‌کننده در سی‌و‌‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر خواهند بود. 
در این دوره بوشهر با حضور ۴۹ هنرمند، میزبان ۵ اجرا خواهد بود و در جنوب استان کرمان نیز ۱۰ اجرا با حضور ۷۴ هنرمند برگزار خواهد شد. 
در سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر ۶۲ هنرمند اهل چهارمحال‌و‌بختیاری ۳ اجرای صحنه‌ای را در سالن‌های این استان میزبانی می‌کنند. در زنجان ۵ اجرا با حضور ۴۲ موزیسین زنجانی برگزار می‌شود. ۳ اجرای صحنه‌ای با حضور ۲۰ هنرمند در سیستان‌وبلوچستان روی صحنه می‌رود و استان سمنان نیز میزبان ۶ اجرای صحنه‌ای با حضور ۳۶ هنرمند خواهد بود. 
کهگیلویه‌و‌‌بویراحمد میزبان ۱۰ اجرا با حضور ۶۳ موزیسین است و در لرستان نیز ۲۷ هنرمند در ۶ اجرا به هنرنمایی خواهند پرداخت. ۵ اجرای صحنه‌ای با حضور ۳۴ هنرمند نیز در ایلام برگزار می‌شود. همچنین سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۰ بهمن‌ماه بخش موسیقی پاپ را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی با حضور تیم‌های بهداشتی آغاز کرد. 
تیم‌های وزارت بهداشت در تمام شب‌های جشنواره در تالار وحدت و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به عنوان ۲ سالن میزبان پرمخاطب، مستقر هستند و برای انجام تست کرونا و واکسیناسیون رایگان مخاطبان آمادگی کامل دارند. 
مخاطبان سی‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر، پیش از ورود به سالن با تب‌سنج بررسی خواهند شد و ماسک و دستکش در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. 
همچنین همراه داشتن کارت واکسن برای مخاطبان پیش از ورود به تمام سالن‌های اجرا الزامی خواهد بود. این در حالی است که تمام عوامل برگزارکننده جشنواره همزمان با آغاز این رویداد تست داده و روند واکسیناسیون خود را تکمیل کرده‌اند. 
با توجه به افزایش مبتلایان به سویه «اُمیکرون» و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، همکاری مناسبی میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد اجرایی جشنواره موسیقی فجر وجود دارد و تیم‌های درمانی به صورت رایگان خدمات لازم را به میهمانان و شرکت‌کنندگان در جشنواره ارائه می‌دهند. 
سی‌‌و‌هفتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۲۲ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی، برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است. 
اما در بخش جنبی سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر ۶ اجرا در بخش سرود در پهنه رودکی اجرا می‌شود. 
در نخستین اجرا گروه نور مشکات به سرپرستی محمدرضا عابدی که سال ۱۳۹۱ از ۲۳ نوجوان ۱۱ تا ۱۶ ساله تشکیل شده است روی صحنه خواهد رفت. این گروه تاکنون موفق به کسب ۲ رتبه اول در مسابقات سرود کشور شده و ده‌ها سرود را تولید و بازخوانی کرده است. همچنین این گروه تا پیش از این موفق به ۲۰۰ اجرای تلویزیونی، خیابانی و... شده است. اجراهای دیگر را گروه سرود شهید فرجی به سرپرستی حسین نصیری در روزهای ۲۳ و ۲۵ بهمن برگزار می‌کند. این گروه از سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و از مقطع ابتدایی آغاز به کار کرده و هم‌اکنون اعضای آن در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. این گروه در اجراها و مراسم‌ متعدد و مسابقات فرهنگی گوناگون شرکت داشته و تاکنون ۸۵ اثر تولید کرده است. 
گروه سرود فرزندان ایران نیز روزهای ۲۴ و ۲۶ بهمن‌ماه و شب اختتامیه جشنواره موسیقی فجر جمعه ۲۹ بهمن اجراهایی را روی صحنه می‌برد. سرپرستی این گروه را که از گروه‌های باسابقه سرود در تهران است و از دختران و پسران نوجوان تشکیل شده است مهرداد سعیدا بر عهده دارد. این گروه در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر تعدادی از سرودهای انقلابی را اجرا خواهد کرد. گروه فرزندان ایران پیش از این ضمن برگزاری اجراهای متعدد در برنامه‌های گوناگون، موفق به کسب رتبه‌های مختلف در جشنواره‌های سرود شده است.

Page Generated in 0/0051 sec