printlogo


کد خبر: 244868تاریخ: 1400/11/23 00:00
اخبار

بازیگر سریال‌های تلویزیونی درگذشت
فرزند حلیمه سعیدی از درگذشت این بازیگر سریال‌های تلویزیونی خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، حلیمه سعیدی، بازیگر تلویزیون و مادر شهید که با سریال‌های طنز رضا عطاران شناخته شد دیروز جمعه ۲۲ بهمن در منزل خود درگذشت. جلال لشکری، فرزند این بازیگر که نمی‌توانست براحتی صحبت کند، به بیماری سرطان وی اشاره و درگذشت این بازیگر را تایید کرد. نخستین حضور سعیدی جلوی دوربین در فیلم دکتر قریب در نقش مادر علی بود و برای نخستین‌بار رضا عطاران بازیگر و کارگردان ایرانی به او پیشنهاد بازی داد و پس از گرفتن تست در برابر دوربین، مشغول بازی شد. مرحومه سعیدی در یکی از گفت‌وگوهای خود درباره علاقه به دیدار با رهبر انقلاب گفته بود: من آقا را از پسر شهیدم بیشتر دوست دارم. از معروف‌ترین کارهای خانم سعیدی مجموعه خوش‌نشین‌هاست. سعیدی در سریال‌های «متهم گریخت»، «ترش و شیرین»، «خوش‌نشین‌ها» و... به ایفای نقش پرداخته بود. 
***
«مهدکودک حیوانات» آماده برای پخش در نوروز
مرکز پویانمایی صبا سری جدید مجموعه «مهدکودک حیوانات» را با رویکرد تقویت روحیه اعتماد به نفس و آماده‌سازی صحیح کودکان برای زندگی فردی و اجتماعی، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کاوه کنعانی برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ در دست تولید دارد. به گزارش مهر، کاوه کنعانی، کارگردان و تهیه‌کننده «مهدکودک حیوانات» یا «فینگیلیا» درباره تولید نوروزی این مجموعه گفت: در این مجموعه از ابتدا تلاش شده تا هر یک از کاراکترها در کنار کمبودها و ضعف‌هایی که دارند از هویتی جذاب و بعضاً طنزگونه برخوردار باشند. کنعانی با بیان اینکه بررسی برخی دغدغه‌های مرتبط با سبک زندگی در کنار پرداختن به موضوع آداب خوردن و آشامیدن از دیگر آیتم‌های این انیمیشن است، ادامه داد: مجموعه پویانمایی «مهدکودک حیوانات» که با هدف هویت‌بخشی به خردسالان ساخته شده، سعی دارد به مخاطب در راستای تقویت توانایی‌های جسمی و روانی به جهت برطرف کردن برخی مشکلات یاری رساند. همچنین توان انجام کار گروهی، مهارت نه گفتن، قدرت ایده‌پردازی و تقویت روحیه خلاق در کودکان، برای بروز خلاقیت در زمینه‌های مختلف از بخش‌های متنوعی است که در سری جدید این برنامه به مخاطبان ارائه خواهد شد. سری سوم مجموعه انیمیشن «مهدکودک حیوانات» با تکنیک و فرمت کات اوت در ۵۲ قسمت ۷ دقیقه‌ای در حال تولید است و قرار است ۱۳ قسمت آن نوروز ۱۴۰۱ از شبکه‌های سیما پخش شود. 
***
مایکل مان با «فراری» می‌آید
کارگردان سرشناس سینما با ساخت فیلمی درباره «فراری» با بازی آدام درایور در نقش اصلی، بار دیگر به سینما بازمی‌گردد. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از ورایتی، مایکل مان بازیگران فیلم جدیدش «فراری» را انتخاب کرد و قرار است آدام درایور در نقش انزو فراری جلوی دوربین این کارگردان برود. پنه‌لوپه کروز و شیلین وودلی دیگر بازیگرانی هستند که برای این فیلم انتخاب شده‌اند. این فیلم که با بودجه زیاد ساخته می‌شود درباره راننده سابق مسابقات اتومبیلرانی در تابستان ۱۹۵۷ است و مایکل مان، کارگردان «مخمصه» را بار دیگر به عرصه سینما باز می‌گرداند. انزو فراری با از دست دادن پسرش، زندگی با همسرش را در آستانه فروپاشی می‌بیند و در عین حال خطر ورشکستگی، کمپانی وی را که با همکاری همسرش ۱۰ سال پیش بنا کرده بود، تهدید می‌کند. از همین رو او تصمیم می‌گیرد دست به کاری مهم بزند و مسابقات هزار مایل دور ایتالیا را برگزار کند. برای بازی در این فیلم ابتدا هیو جکمن قرارداد بسته بود و اکنون درایور جایگزین وی شده است. پنه‌لوپه کروز هم در نقش همسر فراری جلوی دوربین می‌رود. قرار است فیلمبرداری این فیلم بهار در ایتالیا شروع شود. مایکل مان ۷۹ ساله که فیلم تحسین شده «مخصمه» را سال ۱۹۹۵ با بازی رابرت دنیرو و آل‌پاچینو ساخت، آخرین بار سال ۲۰۱۵ با فیلم «کلاه سیاه» پشت دوربین ایستاد. وی یک جایزه اسکار برای «آخرین موهیکان» در سال ۱۹۹۲ را در کارنامه دارد. 
***
«درآمدی بر مطالعات سینمایی» منتشر شد
کتاب «درآمدی بر مطالعات سینمایی» نوشته اد سیکوف، با ترجمه بشیر سیاح از سوی نشر گیلگمش روانه بازار کتاب شد. به گزارش ایبنا، اد سیکوف در کتاب «درآمدی بر مطالعات سینمایی» که به تازگی با ترجمه بشیر سیاح از سوی نشر گیلگمش منتشر شده است، با روایتی ساده، روان و یکدست، عناصر اساسی فیلم را به تفضیل بیان می‌کند و به تعدادی از عوامل اساسی فیلمسازی همچون نورپردازی، استفاده از رنگ و صدا، تدوین و روایت می‌پردازد. نویسنده در «درآمدی بر مطالعات سینمایی» که با موضوع سینما و تئاتر و در مبحث فن سینما ارائه شده است، با توصیف یک‌به‌یک نکات موردنظر در این حوزه، از خواننده‌ای که تنها تماشاگر فیلم است، منتقدی فعال پرورش می‌دهد. بنابراین، این اثر علاوه بر هنرجویان و فعالان فیلم‌سازی، تماشاگران و دوستداران سینما را نیز مخاطب قرار می‌دهد. این کتاب به دوره‌های تاریخ فیلم، تئوری فیلم و فرهنگ عامه پرداخته و در آن مسائلی همچون مفاهیم اصلی، توصیه‌های عملی، بخش‌های فنی و زیباشناختی مورد بررسی قرار گرفته است. سیکوف در کتاب «درآمدی بر مطالعات سینمایی» به مباحثی آکادمیک می‌پردازد اما نوع روایت به خواننده کمک می‌کند در ادامه با زبان رسمی، پیکره فیلم و تکنیک‌های تحلیل فیلم آشنا شده و قادر به بررسی مشکلات اصلی فیلم‌ها باشد. 

Page Generated in 0/0064 sec