printlogo


کد خبر: 244881تاریخ: 1400/11/24 00:00
دور دنیا

ژانویه خونین در یمن هر یک ساعت یک کشته یا زخمی
سازمان بین‌المللی «‌Save the Children‌» (إنقاذ الطفوله) که در راستای دفاع از حقوق کودکان کار می‌کند، اعلام کرد ماه گذشته میلادی (ژانویه) از خونین‌ترین ماه‌ها در یمن از سال ۲۰۱۸ تاکنون بوده است. در بیانیه این سازمان آمده است از ششم ژانویه تا دوم فوریه بیش از ۲۲۰ بزرگسال و ۱۵ کودک کشته و بیش از ۳۵۴ بزرگسال و ۳۰ کودک مجروح شده‌اند و بیم آن می‌رود تعداد واقعی بیش از اینها باشد. در ادامه این گزارش آمده، ماه گذشته میلادی هر یک ساعت یک غیرنظامی در یمن کشته یا زخمی شده است. تعداد تلفات غیرنظامیان در ماه ژانویه تقریبا ۳ برابر میانگین ماهانه قربانیان (کشته یا زخمی) در سال ۲۰۲۱ یعنی ۲۰۹ نفر بوده است. بر اساس این گزارش، از زمانی که شورای حقوق بشر سازمان ملل در اکتبر گذشته به پایان مأموریت کمیسیون ویژه تحقیق جنایات جنگی در یمن رأی داد، تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها بسیار بیشتر شده است. سازمان ملل نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) اعلام کرد در جنگ ۷ ساله یمن تاکنون بیش از ۳۷۷ هزار نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم کشته شده‌اند. همچنین این جنگ ۱۲۶ میلیارد دلار خسارت اقتصادی برای یمن داشته است و بیشتر جمعیت ۳۰ میلیونی این کشور نیازمند کمک‌های حقوق بشری هستند. 
***
توضیح بحرین درباره استقرار افسر ارشد رژیم صهیونیستی در منامه
وزارت خارجه بحرین دیروز اعلام کرد ماموریت افسر ارشد رژیم صهیونیستی که قرار است به صورت دائم در بحرین مستقر شود، در چارچوب ترتیبات مربوط به یک ائتلاف بین‌المللی خواهد بود. طبق گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه بحرین آمده است: «آنچه درباره استقرار یک افسر ارشد اسرائیلی در رسانه‌های خارجی بازتاب داده می‌شود، در چارچوب ترتیبات مربوط به یک ائتلاف بین‌المللی با مشارکت 34 کشور است». 
در ادامه این بیانیه ادعا شده است ماموریت این ائتلاف بین‌المللی تامین آزادی دریانوردی در آب‌های سرزمینی منطقه، حفاظت از تجارت بین‌المللی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم در منطقه خواهد بود. پیش از این رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند طی روزهای آینده یک افسر ارشد از نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای استقرار در بحرین تعیین خواهد شد و این افسر علاوه بر ارتباط با نیروهای امنیتی منامه، نقش ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا را [که مقر فرماندهی آن در بحرین قرار دارد] برعهده خواهد داشت. 
***
تنها یک‌پنجم آمریکایی‌ها معتقدند بایدن رئیس‌جمهور موفقی خواهد شد
نظرسنجی جدید مرکز تحقیقاتی پیو حاکی است تنها 20 درصد شهروندان آمریکایی معتقدند جوبایدن در بلندمدت یک رئیس‌جمهور موفق خواهد بود. بیش از 43 درصد آمریکایی‌ها نیز گفته‌اند بایدن یک رئیس‌جمهور ناموفق خواهد بود و 37 درصد نیز اعلام کرده‌اند هنوز خیلی زود است در این باره قضاوت کنند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 29 درصد آمریکایی‌ها گفته بودند بایدن یک رئیس‌جمهور موفق خواهد شد و 26 درصد شهروندان آمریکایی نیز بر این باور بودند بایدن یک رئیس‌جمهور ناموفق خواهد شد. این نظرسنجی نشان می‌دهد میزان رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن به 41 درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی قبلی مؤسسه پیو که اواسط سپتامبر 2021 انجام شد 44 درصد بود. 
***
هشدار لبنان به اسرائیل پس از پیام نصرالله
ارتش لبنان پس از نشستی سه‌جانبه که بین هیات‌هایی از ارتش‌های لبنان و رژیم صهیونیستی و ژنرال «استفانو دل کول»، فرمانده نیروهای موقت سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در گذرگاه مرزی رأس ناقوره برگزار شد، بیانیه‌ای صادر کرد.
 به گزارش النشره، ارتش لبنان در این بیانیه از افسران ارتش لبنان به ‌سرپرستی سرتیپ «حسیب عبدو»، هماهنگ‌کننده دولت لبنان در یونیفل و تلاش‌های ژنرال دل کول در دوران تصدی ریاست این مأموریت قدردانی و برای وی در مأموریت‌های آینده آرزوی موفقیت کرد. ارتش لبنان در این بیانیه تجاوزات مکرر اسرائیل را که هر روز انجام می‌شود محکوم کرد و دشمن اسرائیلی را مسؤول نتایج آن دانست. همچنین  ارتش لبنان از سازمان ملل متحد خواست دشمن اسرائیلی را به ‌منظور مهار اقدامات خصمانه آن، بویژه در زمینه استفاده از حریم هوایی لبنان برای بمباران خاک سوریه و تداوم نقض حاکمیت لبنان از طریق زمین، دریا و هوا، تحت فشار قرار دهد. ارتش لبنان بر پایبندی این کشور به قطعنامه‌های بین‌المللی بویژه قطعنامه 1701 و مفاد آن تأکید کرد. قطعنامه 1701 از قطعنامه‌های شورای امنیت است که 11 آگوست 2006 برای پایان دادن به جنگ میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل صادر شد. ارتش رژیم صهیونیستی این روز‌ها بار‌ها تأسیسات نظامی و مناطق غیرنظامی سوریه را مورد حمله قرار داده است و با دلایل واهی، از جمله رساندن تجهیزات مدرن نظامی به دست نیرو‌های تروریست سوری، حملات خود را توجیه می‌کند. رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه از جنوب شرق بیروت چندین موشک به‌ سمت دمشق شلیک کرد. 

Page Generated in 0/0084 sec