printlogo


کد خبر: 244894تاریخ: 1400/11/24 00:00
اخبار

هادی رضایی مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته شد
با حکم رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، هادی رضایی مدیریت تیم‌های ملی والیبال نشسته را بر عهده گرفت. با حکمی از سوی سیدمحمدشروین اسبقیان، هادی رضایی به عنوان مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته انتخاب شد. در متن این حکم آمده است:
برادر گرامی، جناب آقای هادی رضایی!
نظر به تعهد و تجارب ارزنده و تلاش‌های جنابعالی در رشد و توسعه والیبال نشسته، به‌ موجب این حکم به عنوان مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته جانبازان و معلولان جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به ایزد متعال و تحت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و راهبرد تفکر، توکل و تلاش در انجام امور محوله، بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های فدراسیون حداکثر اهتمام لازم را به‌کار بسته و در انجام وظایف خطیری که بر عهده دارید، موفق و مؤید باشید. 
***
نمونه B ساوه شمشکی هم مثبت شد
نتیجه آنالیز نمونه دوم گرفته شده از حسین ساوه‌شمشکی هم مثبت اعلام شد. به دنبال مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ حسین ساوه‌شمشکی در جریان بازی‌های المپیک زمستانی، وی خواستار آنالیز نمونه B تست خود شد که این آنالیز انجام شد و نتیجه، تایید آنالیز نمونه A مبنی بر مثبت بودن تست دوپینگ به دلیل مشاهده ماده ممنوعه بود. حسین ساوه‌شمشکی پرچمدار کاروان ۳ نفره ایران در بازی‌های المپیک زمستانی بود. نمایندگان کمیته برگزاری بازی‌ها دوشنبه گذشته از او تست دوپینگ گرفتند که نتیجه این تست 3 روز بعد مثبت اعلام و منجر به محرومیت این اسکی‌باز از هر گونه فعالیت در جریان بازی‌ها شد. 
***
تقویم فشرده تکواندو در سال ۲۰۲۲
فدراسیون جهانی تکواندو برنامه سال جدید میلادی را در حالی منتشر کرد که برنامه فشرده‌ای را بعد از ۲ سال تعطیلی در پیش خواهد داشت. تکواندو در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع گسترده کرونا در سراسر دنیا تقریبا تعطیل بود و فدراسیون جهانی به برگزاری چند تورنمنت و برگزاری مسابقات آنلاین پومسه بسنده کرد. البته در این بین رقابت‌های انتخابی المپیک در ۲ قاره اروپا و آسیا، مسابقات قهرمانی قاره‌ای و بازی‌های المپیک برگزار شد اما WT بعد از برگزاری جلسه آنلاین شورای اجرایی و مشخص کردن میزبانی مکزیک در رقابت‌های قهرمانی جهان، تقویم سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که برنامه‌های متنوع و متعددی در آن منظور شده است. این برنامه که در ۴ ماه اول سال (میلادی) بیشتر به تورنمنت‌ها اختصاص دارد، از خرداد (ژوئن) وارد مرحله سخت خود خواهد شد. 
برگزاری ۴ مرحله از رقابت‌های گرندپری به میزبانی ایتالیا (۱۳ تا ۱۵ خرداد در رم)، فرانسه (۱۳ تا ۱۱ شهریور در پاریس)، انگلستان (۲۹ مهر تا اول آبان در منچستر) و چین (۲۰ تا ۲۲ آذر در ووشی/  مرحله فینال) در تقویم فدراسیون جهانی منظور شده است. رقابت‌های چالش گرندپری به میزبانی کره‌جنوبی (۱۹ تا ۲۱ خرداد در موجو)، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی کره‌جنوبی (۲ تا ۷ تیر در پان‌چئون)، قهرمانی نونهالان و نوجوانان آسیا به میزبانی مغولستان (۲۴ تا ۲۷ مرداد در اولان باتور) و رقابت‌های نونهالان (۶ تا ۸ مرداد) و نوجوانان جهان (۱۱ تا ۱۶ مرداد) هر ۲ به میزبانی بلغارستان در صوفیه از دیگر برنامه‌های تدوین‌شده است. به این برنامه‌ها بازی‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی جوانان نیز اضافه خواهد شد تا فشردگی برنامه‌ها و سختی کار دوچندان شود. این در حالی است که وزارت ورزش و جوانان تاکنون حکم هادی ساعی را به عنوان منتخب مجمع و رئیس فدراسیون تنفیذ نکرده است. 
***
شیری رسماً از پرسپولیس جدا شد
باشگاه پرسپولیس از صدور رضایتنامه مهدی شیری و جدایی این بازیکن از این باشگاه خبر داد. مهدی شیری در پی توافق نهایی‌ای که شکل گرفت، از باشگاه پرسپولیس جدا شد. باشگاه پرسپولیس در ازای دریافت مبلغی با صدور رضایتنامه این بازیکن موافقت کرد و به این ترتیب، این بازیکن به طور قطعی از پرسپولیس جدا شد. او برای ادامه فوتبال خود به فولاد خوزستان ملحق شد. 
***
گلزنی طارمی برابر اسپورتینگ
تیم فوتبال پورتو در دیدار حساس خانگی برابر اسپورتینگ از شکست گریخت و به تساوی ۲-۲ رسید. 
در حساس‌ترین بازی هفته بیست‌ودوم لیگ برتر پرتغال، بامداد شنبه تیم فوتبال پورتو در ورزشگاه دراگائو میزبان اسپورتینگ لیسبون بود که این دیدار با تساوی 2-2 به پایان رسید. در این دیدار ابتدا اسپورتینگ، مدافع عنوان قهرمانی ۲ بار دروازه میزبانش را باز کرد اما در ادامه این پورتو بود که به گل رسید. در دقیقه ۳۸ «فابیو ویرا» روی پاس طارمی اختلاف را کم کرد. در ادامه خود مهدی طارمی گل دوم را نیز به ثمر رساند تا این دیدار با تساوی ۲ - ۲ به پایان برسد. با این نتیجه تیم‌های پورتو و اسپورتینگ لیسبون به ترتیب با ۶۰ و ۵۴ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول باقی ماندند.

Page Generated in 0/0047 sec