printlogo


کد خبر: 244903تاریخ: 1400/11/24 00:00
اخبار

۵۵ کولبر هزارخانی کردستان مشغول ‌کار شدند
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای ۵۵ کولبر روستای هزارخانی در استان کردستان شغل ایجاد کرد.  مرتضی نیازی، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: ۵۵ کولبر روستای هزارخانی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد در استان کردستان صاحب شغل شده‌ و کولبری را ترک کرده‌اند. بیشتر این کولبران به مشاغل کشاورزی، پرورش دام سبک و صنایع دستی مشغول شده‌اند. همچنین اشتغال‌زایی برای کولبران فقط به خودشان محدود نمی‌شود و خانواده‌های آنها از جمله همسران‌شان را هم شامل می‌شود. وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که این افراد برای همیشه کولبری را کنار بگذارند و شغل ثابت و پایداری داشته باشند. به همین منظور و در سال آینده به افرادی که مایل به توسعه کسب‌و‌کارشان باشند، تسهیلات تکمیلی اشتغال پرداخت خواهد شد. نیازی با اشاره به میانگین سن کولبری در استان‌های غربی کشور اظهار داشت: میانگین سن کولبری ۳۰ تا ۴۰ سال است اما در روستای هزارخانی از جوان ۱۸ ساله تا افراد مسن ۶۰ ساله به کولبری مشغول بودند. به گفته وی، کولبران روستای هزارخانی از طریق معتمدان و شورایاری روستا شناسایی شدند و تسهیلات اشتغال به آنها پرداخت شده است. نیازی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در شهرستان سروآباد گفت: ۴۴ روستای سروآباد تحت پوشش اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند و سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شغل در این مناطق اعتبار صرف شده است.
***
حریق حدود ٣٠ باب مغازه در بازار تهران
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده در بازار تهران خبر داد. سیدجلال ملکی دیروز در گفت‌و‌گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: ساعت ٧:٣٨ امروز (دیروز شنبه) یک مورد آتش‌سوزی گسترده در یک پاساژ در تیمچه حاجب‌الدوله در بازار تهران رخ داد. وی ادامه داد: در پی این حادثه، حدود 6 ایستگاه به همراه امکانات کامل در محل حضور یافتند. آتش‌نشانان در مدت زمان 3 دقیقه به محل رسیده و بلافاصله عملیات را آغاز کردند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در این حادثه چندین باب مغازه دچار حریق شد. وی با بیان اینکه ساختمان‌های این محدوده دوطبقه است، گفت: در تمام مغازه‌ها قفل بود و بر اساس آن چیزی که به چشم دیده می‌شود حداقل ٣٠ باب مغازه دچار حریق شدند. ملکی گفت: بسیاری از دیواره‌ها و شیشه‌ها تخریب شده و فرو ریخته است. این تیمچه از سراهای قدیمی بازار است و شیشه‌های سقف در لحظات اولیه شکسته بود. 
***
هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با لینک‌های تخفیف روز پدر
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تخفیف‌ها یا تبریک‌های روز پدر هشدار داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب از هر مناسبت و فرصتی برای اخاذی، کلاهبرداری یا هر نوع سوءاستفاده از مردم اقدام می‌کنند، گفت: یکی از مناسبت‌های پیش رو ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) و روز پدر است. متاسفانه ممکن است افراد سودجو در پوشش تخفیفات شگفت‌انگیز، پیام تبریک و... از شهروندان کلاهبرداری یا به هر نحو از اطلاعات آنان سوءاستفاده کنند که لازم است با یکسری از اقدامات پیشگیرانه از آن جلوگیری کرد. وی ادامه داد: در همین راستا لازم است شهروندان توجه داشته باشند که فریب تبلیغات بی‌نام و نشان در کانال‌ها و فضای مجازی را نخورند و اگر قصد خرید اینترنتی هدیه برای این روز را دارند حتما از فروشگاه‌های معتبر و تایید شده خرید خود را انجام دهند. افراد سودجو با طرح تبلیغات اغوا‌کننده تحت عنوان تخفیف شگفت‌انگیز و قیمت بسیار کمتر از قیمت واقعی یک محصول تلاش می‌کنند تا کاربران را وارد لینک‌های جعلی کنند. 
***
متجاوزان به محیط‌بانان دستگیر شدند
٣ روز پیش شکارچیان مسلح با شکستن قرق و ورود به مناطق حفاظت شده با محیط‌بانان درگیر شدند. سرهنگ جمشید محبت‌خانی گفت: ۳ روز پیش حدود ۱۰۰ شکارچی با صورت‌های پوشیده و با نقاب به دلیل اعتراض به صادر نشدن پروانه شکار طی ۲ سال گذشته به سمت مناطق حفاظت شده هجوم برده و با محیط‌بانان درگیر شدند که در این درگیری ۴ محیط‌بان آسیب سطحی دیدند. به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست، با قدرت و اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ۴ نفر از شکارچیان نقاب‌دار دستگیر شدند و مابقی نیز بزودی دستگیر خواهند شد. محبت‌خانی گفت: اگر شکارچیان مطالباتی دارند، باید با مراجعه به سازمان محیط‌زیست و از راه‌های قانونی خواسته‌های خود را مطرح کنند. 

Page Generated in 0/0054 sec