printlogo


کد خبر: 244905تاریخ: 1400/11/24 00:00
فوت 133 بیمار کرونایی در 24 ساعت
رنگ آبی از نقشه کرونایی کشور حذف شد

تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی کشور به ۲۴۷ مورد افزایش یافته و رنگ آبی از نقشه حذف شده است تا زنگ خطر جدی برای نظام سلامت باشد. 
مطابق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۲۳ بهمن و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۲ هزار و ۷۸ نفر از آنها بستری شدند.  به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۵۳ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه ۱۳۳ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۷۴ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که ۳ هزار و ۳۴۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۴۵ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۵۴۰ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز تاکنون مجموعا ۶۱ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۶۳ نفر دوز اول، ۵۴ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۴۴ نفر دوز دوم و ۲۰ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۹۵ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۰۲ مورد رسیده است. همچنین در شبانه‌روز اخیر، ۲۲۳ هزار و ۷۷۱ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 
* رئیسی: نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌ها در کنار واکسیناسیون ضرورت دارد
رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت توجه به ارائه آموزش‌های عمومی و نظارت و کنترل دقیق اجرای مصوبات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با اشاره به سرعت انتشار سویه جدید کرونا، ضرورت توجه جدی به اقدامات پیشگیرانه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: صرفاً دریافت واکسن کفایت نمی‌کند و باید در کنار آن به موضوع ارائه آموزش‌های عمومی برای اعتلای بهداشت همگانی و رعایت فاصله‌گذاری به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری توجه جدی داشت. 
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی هم به برگزاری اجتماعات و مراسم‌‌ها مگر در موارد ضروری با رعایت اصول بهداشتی اصرار نکنند. 
رئیسی افزود: صداوسیما در اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی نقش مهمی برعهده دارد و باید صدای واحدی در اطلاع‌رسانی کرونا در رسانه‌ها منتشر شود و در زمینه مصوبات و تصمیمات ستاد ملی کرونا فقط سخنگوی ستاد وظیفه اطلاع‌رسانی دارد. 
رئیس‌جمهور تاکید کرد: وزارت کشور با همکاری دستگاه‌های مربوط موظف است بر رعایت شیوه‌نامه‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نظارت کامل داشته باشد. 
 
* مرخصی افراد مبتلا به سویه اُمیکرون ۵ روز شد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ستاد ملی کرونا مصوب شد مهدهای کودک در شهرهای قرمز به مدت یک هفته تعطیل شود. 
عباس شیراوژن در صفحه اجتماعی خود نوشت: با توجه به این تعطیلی، دستگاه‌های اجرایی زمینه استفاده از دورکاری را برای مادران دارای فرزند زیر ۶ سال به مدت یک هفته فراهم کنند. همچنین مدت زمان مرخصی افراد مبتلا به سویه اُمیکرون ۵ روز تعیین شد که با گواهی رسمی پزشک یا ارائه تستPCR قابل استفاده است. 
 
* آغاز تشدید نظارت در متروی تهران
با توجه به شیوع گسترده اُمیکرون در کشور و افزایش تعداد فوتی‌های روزانه، نظارت‌ها در شبکه متروی تهران برای ممانعت از ورود افراد بدون ماسک یا واکسن‌گریزان تشدید می‌شود. 
بر این اساس، مسافران واکسن‌گریز یا کسانی که مبتلا به کرونا هستند کد ملی و نام‌شان از طریق سامانه «ایران من» برای شرکت بهره‌برداری مترو ارسال خواهد شد. به عبارتی با اتصال این سامانه به سامانه فروش بلیت مترو این افراد امکان تردد در مترو را نخواهند داشت.

Page Generated in 0/0057 sec