printlogo


کد خبر: 244917تاریخ: 1400/11/24 00:00
اخبار

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:
دشمن به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است
سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در جمع فرماندهان و دانشجویان اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین نعمت الهی در عصر ما است و شکر این نعمت، همه نعمت‌ها را بر ما افزون خواهد کرد. وی ادامه داد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به سربلندی، عزت و افتخار در منطقه و جهان رسیده به برکت خون شهدا و رهبری هوشمندانه و الهی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی است. سردار شکارچی خطاب به دانشجویان دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: شما دانشجویان همچون ستارگان درخشان انتخاب شده‌اید تا جهادگر فی سبیل‌الله باشید. وی اضافه کرد: شما دانشجویان نیروی الهی هوایی سرباز نایب امام زمان(عج) هستید و این نعمت بسیار بزرگی است تا در یک ارتش انقلابی و ولایی از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع و زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم کنید. معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دفاع‌مقدس یک نعمت بی‌بدیل برای استحکام‌بخشی برای اقتدار‌آفرینی و انقلاب اسلامی است، افزود: جنگ به خودی خود چیز خوبی نیست و خسارات زیادی برای یک جامعه به‌بار می‌آورد اما دفاع در هر جای عالم اتفاق بیفتد خوب است. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است، یادآور شد: تحریم اقتصادی و تحریم تامین امکانات نظامی و دفاعی علیه ایران شکل گرفته و دشمنان برای براندازی نظام مقدس اسلامی بسیج شده‌اند.
***
تحلیلگر سیاسی سرشناس جهان عرب:
انتخاب نام «خیبرشکن» برای موشک ایرانی حساب‌شده بود
تحلیلگر سیاسی سرشناس جهان عرب با اشاره به ۳ موشک بویژه موشک ایرانی «خیبرشکن» می‌گوید این تحول، معادلات منطقه را تغییر خواهد داد. 
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیک «رأی الیوم» با اشاره به ۳ موشک ایرانی: موشک اول، ایرانی است؛ «خیبرشکن». ۲ روز پیش از آن پرده برداشتند و به مناسبت چهل‌وسومین سالروز انقلاب اسلامی ایران آن را شلیک کردند. برد موشک خیبرشکن ۱۴۵۰ کیلومتر است؛ به عبارتی این موشک به قلب تل‌آویو می‌رسد. این پیام ایران به اسرائیل و ایالات‌‌متحده است. وی ادامه داد: انتخاب کلمه خیبر و کلمه خیبرشکن بسیار بادقت و حساب‌‌شده صورت گرفته است. شما می‌دانید که خیبر شهر یهودیان در نزدیکی مدینه منوره بود. این شهر همواره بخش زیادی از تاریخ منطقه را به خود اختصاص داده است؛ زمانی پیامبر(ص) تصمیم گرفتند ۲ دین در مدینه نباشد یا ۲ دین در خاک مقدس نباشد، از ‌این ‌رو انتخاب خیبرشکن و نام‌گذاری موشک با این نام معنای بسیاری دارد و یک پیام قوی و بی‌سابقه است. این نام را بخوبی به ذهن بسپارید. عطوان در ادامه افزود: ایران هم‌اکنون به چهارمین قدرت موشکی جهان مبدل شده است؛ اول روسیه، دوم چین، سوم کره‌شمالی و چهارم ایران. این موضوع در ارتباط با پهپادها نیز صدق می‌کند. اندیشکده بین‌المللی مطالعات راهبردی در لندن می‌گوید ایران 20 نوع موشک دارد و اینها بالستیک‌ها هستند. همچنین دیگر موشک‌های کروز و پهپاد‌ها و... یعنی زرادخانه پر است. 
***
فرمانده نیروی زمینی ارتش:
اجازه عرض اندام به هیچ قدرتی را نمی‌دهیم
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با تمام توان در مسیر ایجاد امنیت و آرامش برای کشور تلاش خواهیم کرد و اجازه عرض اندام خارج از قوانین و مقررات بین‌المللی را به هیچ قدرتی نخواهیم داد. 
امیر کیومرث حیدری در بازدید از تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان نیروی زمینی مستقر در مناطق مرزی گفت: بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایثار، اخلاص و فداکاری مثال‌زدنی خود در عرصه‌های مختلف، ثابت کرده پا در رکاب و مطیع محض فرماندهی معظم کل قواست. وی با بیان اینکه نایل شدن به شهادت از عنایات خاص پروردگار متعال است، افزود: شهادت افتخار بزرگی است و همواره آرزو می‌کنیم با سربلندی به این مهم دست پیدا کنیم. فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر امنیت پایدار در سطح منطقه با حضور نیروهای ارتش، خاطرنشان کرد: با تمام توان در مسیر ایجاد امنیت و آرامش برای کشور تلاش خواهیم کرد و اجازه عرض اندام خارج از قوانین و مقررات بین‌المللی را به هیچ قدرتی نخواهیم داد. امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در عرصه‌های مختلف پویا، بالنده و بازدارنده است، گفت: بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایثار، اخلاص و فداکاری مثال‌زدنی خود در عرصه‌های مختلف، ثابت کرده مطیع محض ولی فقیه است. 
***
درخواست سفارت ایران در اوکراین از اتباع کشورمان
سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین از اتباع کشورمان درخواست کرد ضمن ایجاد آمادگی برای شرایط اضطراری احتمالی، ارتباط خود را با سفارت به منظور آگاهی از توصیه‌های ضروری حفظ کنند. 
در بخشی از پیام سفارت کشورمان در کی‌یف آمده است: در پاسخ به پرسش‌های مکرر آنان درباره احتمال تنش و درگیری در مرزهای شرقی اوکراین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف، ضمن دعوت هموطنان به حفظ آرامش، از آنان درخواست می‌نماید با ایجاد آمادگی برای شرایط اضطراری احتمالی، ارتباط خود را با سفارت به منظور آگاهی از توصیه‌های ضروری حفظ کنند. 

Page Generated in 0/0052 sec