printlogo


کد خبر: 244942تاریخ: 1400/11/25 00:00
وزیر کشور تصریح کرد
پیگیری دستور رئیس‌جمهور تا آزادسازی کامل سواحل

وزیر کشور گفت: سواحل، رودخانه‌ها و ظرفیت‌های طبیعی، متعلق به همه مردم است و نباید به استفاده گروه خاصی، محدود شود. 
احمد وحیدی در یک برنامه تلویزیونی درباره آزادسازی سواحل اظهار داشت: این موضوع هم تکلیف قانونی و هم دستور مهمی از سوی رئیس‌جمهور است. این موضوعی است که مدت‌ها بر زمین مانده بود و مردم در زحمت بودند و نمی‌توانستند بهره کافی را از سواحل ببرند.  وی ادامه داد: بلافاصله پس از دستور رئیس‌جمهور، اقدامات لازم در این زمینه انجام شد و استانداران، مسؤولان و مردم استقبال خوبی کردند. حتی مقاومتی را از سوی دستگاه‌ها ندیدیم و خیلی خوب همراهی کردند تا جایی که بخش‌های زیادی از سواحل آزاد شد.  وزیر کشور افزود: اگر مواردی باقی مانده باشد که مربوط به مردم و بخش‌های خصوصی است، باید جداگانه پیگیری و آزادسازی شود.  وحیدی با اشاره به اینکه فعلا به طور دقیق نمی‌توان میزان تصرف بخش خصوصی و مردم از سواحل را محاسبه کرد، گفت: محاسبه نهایی باید انجام شود و بخشی از فعالیت‌ها در این زمینه باقی مانده است. اما اصل ماجرا این است که این ظرفیت‌های طبیعی برای همگان است و به هیچ وجه نباید به استفاده یک گروه خاص محدود شود؛ علاوه بر سواحل دریا و رودخانه، بقیه منابع طبیعی هم باید اینگونه باشد. 
 
* راه رسیدن به کوه‌ها را بسته‌اند!
وی ادامه داد: در برخی موارد، افرادی مسیرهای رسیدن به کوه‌ها را بسته‌اند، در صورتی که همه مردم باید از هر جایی که خواستند، بتوانند از این کوه‌ها و رودخانه‌ها استفاده کنند. هیچ کس نباید تصور کند نسبت به دیگری برتری دارد و بخواهد این فضاها را در انحصار خود داشته باشد. 
وزیر کشور اضافه کرد: فعالیت‌های خوبی برای آزادسازی انجام شده است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند. ان‌شاءالله در همان تاریخی که رئیس‌جمهور دستور داده‌اند به سرانجام خواهد رسید.  وحیدی اظهار داشت: پس از آزادسازی‌ها، سواحل باید برای استفاده عموم مردم آماده‌سازی شوند تا همگان از آنها استفاده کنند. به همین علت ابلاغ شده است که این فضاها در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد تا امکانات لازم را برای احداث تفرجگاه‌های عمومی فراهم کنند. البته در برخی موارد که فضاهای عمومی بین ۲ شهر است فعلا باید در اختیار بخشداری‌ها قرار گیرد تا زمانی که یک نهاد مشخص، مسؤول آن شود.  وی افزود: آماده‌سازی سواحل به امکانات و منابع نیاز دارد و باید کمک کنیم تا شهرداری‌ها بتوانند آنها را برای استفاده مردم آماده کنند.  وزیر کشور اضافه کرد: وزارت کشور در سواحل شمالی تأسیسات خاصی نداشت اما در حاشیه رودخانه کرج، ساختمانی قدیمی داشتیم که قرار شد آزاد شود. از این ساختمان برای رفاه کارکنان وزارت کشور استفاده می‌شد که نباید اینطور باشد و همه مردم باید از آن استفاده کنند.  وحیدی گفت: درباره همه رودخانه‌ها مساله حریم وجود دارد که باید رعایت شود.

Page Generated in 0/0069 sec