printlogo


کد خبر: 244943تاریخ: 1400/11/25 00:00
رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد
برخورد با تخلفات موتورسواران از شنبه آینده

مطابق درخواست‌ها و شکایت‌های مردمی، فرمانده انتظامی پایتخت از اجرای طرح انضباط‌بخشی موتورسواران از شنبه 30 بهمن‌ماه خبر داد. 
سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران درباره طرح انضباط‌بخشی تردد موتوسیکلت‌سواران اظهار داشت: در این طرح که از روز شنبه سی‌ام بهمن‌ماه اجرا خواهد شد به طور جدی و قاطعانه با تخلفات موتوسیکلت‌سواران برخورد خواهد شد.  وی با بیان اینکه موتوسیکلت‌های متخلف در ۱۰۰ ایستگاه توقیف می‌شوند، تصریح کرد: عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده‌رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک شامل پلاک مخدوش، پوشش پلاک و فاقد پلاک، حمل بارهای نامتعارف، رانندگی بانوان و فاقدان گواهینامه، موتوسیکلت‌سواران فاقد مدرک شامل کارت موتور، بیمه‌نامه و گواهینامه، ایجاد آلودگی صوتی و صداهای ناهنجار از جمله این تخلفات است.  رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبه مردم مبنی بر ساماندهی موتورسواران و بنا بر تدبیر فرمانده انتظامی کشور، طرح انضباط‌بخشی تردد موتوسیکلت‌سواران طراحی شد. 
سردار رحیمی با بیان اینکه متخلفان حداقل ۱۲ ساعت توقیف خواهند شد، اظهار داشت: در ادامه نیز از موتورسواران تعهد اخذ خواهد شد. 
وی تاکید کرد: بالغ بر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتوسیکلت در تهران با اهداف و مقاصد مختلف از جمله امرار معاش وجود دارد. اکثر موتوسیکلت‌سواران از اقشار زحمتکش جامعه بوده و برای ما محترم هستند اما باید قانون را رعایت کنند. 
فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه اجرای این طرح ۲۴ساعته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴۶ درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی، موتوسیکلت‌سواران هستند، از راکبان این وسایل درخواست داریم حتما قانون را رعایت کنند. 
 
* کنترل و رصد اراذل و اوباش در پایان سال
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترافیک روزهای پایانی سال گفت: طرح ویژه ترافیکی از اول تا پایان اسفند اجرا می‌شود و پایان کار طرح ویژه، ساعت ۲۲ است. 
رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین طرح ویژه‌ای با حضور ۳ پلیس تخصصی در مراکز خرید خواهیم داشت تا حداکثر امنیت را برای مردم و خانواده‌ها برقرار کنیم. 
وی ادامه داد: طبیعی است که ترافیک در روزهای پایانی بهمن و اسفند ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت، از همین‌رو نظارت‌های دقیق و برنامه‌های ویژه ترافیکی برای این روزها داریم. سردار رحیمی افزود: در این طرح‌ها اراذل و اوباش و سارقان سابقه‌دار تحت کنترل و رصد دقیق خواهند بود. همچنین با تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد محترقه با جدیت برخورد می‌شود. 
وی تاکید کرد: در یک ماه پایانی سال، پلیس برای امنیت و آرامش مردم در حالت آماده‌باش خواهد بود.

Page Generated in 0/0064 sec